کد خبر : 73214

جدال سنگین ب ام و X5 و پورشه ماکان

جدال سنگین ب ام و X5 و پورشه ماکان

بسیاری از شاسی‌بلند‌های لوکس هر ساله باز طراحی می شوند؛ بی ام و X۵ و پورشه کاین نیز جزو خودروهایی هستند که هر ساله امکانات آنها تغییر می کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، پورشه کاین اس: پورشه برای سال ۲۰۱۹ امکانات این خودرو را تغییر داد و نسبت به نسل قبل دارای امکانات بیشتری شد؛ این شاسی‌بلند سبک‌تر، هوشمندتر، رانندگی بهتر، جذاب‌تر و با فناوری‌ بیشتری عرضه می شود که کاربر پسند هم هست.

سبک این خودرو، به آن کمک می‌کند تا چابک‌تر و اسپرت‌تر از رقیب دیگر شود؛ این یک پورشه است، بنابراین دینامیک رانندگی حرف اول را می‌زند و در این زمینه ناامید کننده نیست.

فرمان همان بازخوردی را ارائه می دهد که بی ام و X۵ ارائه می‌دهد؛ همه چیز در این SUV سفت و محکم به نظر می‌رسد و چرخش سرعت تماشایی است.

 

پورشه کاین ۲۰۱۹ در مقابل بی ام و X۵ + تصاویر

 
زیر کاپوت این کاین S موتور ۲.۹ لیتری توئین توربو V۶ قرار دارد که ۴۳۴ اسب بخار قدرت و ۴۰۵ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این گزینه موتور میان رده بین کاین و کاین توربو است. این نیرو باعث می شود این خودرو در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در بزرگراه برسد که با X۵ برابری می‌کند، اما BMW سریعتر است.

پورشه کاین ۲۰۱۹ در مقابل بی ام و X۵ + تصاویر

 گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در کاین با تعویض دنده‌های سریع و به موقع عالی است.  یکی از مشکلات سیستم استارت/استاپ خودکار موتور است که باعث می شود موتور قبل از توقف خاموش شود.

فضای داخلی بسیار لوکس است؛ پشت آمپری دیجیتال و سیستم اطلاعات سرگرمی از جمله امکانات این خودروست که استفاده از آن‌ها نیز آسان است.

پورشه کاین ۲۰۱۹ در مقابل بی ام و X۵ + تصاویر

  بی ام و X۵ xDrive ۵۰i: این خودرو با موتور V۸ توربوی دوقلو در زیر کاپوت توانایی زیادی دارد. ۴۵۶ اسب بخار قدرت و ۴۷۹ پوند فوت گشتاور وجود دارد که از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تغذیه می‌شود.  کابین این SUV نیز بسیار ساکت‌تر از کابین کاین است که جزو امکانات یک وسیله نقلیه لوکس به شمار می آید.

پورشه کاین ۲۰۱۹ در مقابل بی ام و X۵ + تصاویر

 

در حالی که فرمان و سواری به اندازه کاین دقیق و جذاب نیست، اما X۵ نیز مزایای زیادی دارد؛  بخش بزرگی از این مزایا سیستم تعلیق بادی است که به X۵ اجازه می‌دهد قابلیتی را ارائه دهد که می‌تواند با رنجروور مقایسه شود. می توان این وسیله نقلیه را با پکیج آفرود و قفل دیفرانسیل عقب تهیه کرد.

پورشه کاین ۲۰۱۹ در مقابل بی ام و X۵ + تصاویر

 

این سیستم تعلیق بادی همچنین به جابجایی خودرو برای آیرودینامیک و هندلینگ بهتر کمک می‌کند. سیستم تعلیق بادی نیز برای تراز کردن خودرو طراحی شده و حتی یک عملکرد اضطراری وجود دارد که پنچر شدن لاستیک را تشخیص می‌دهد و بار را صاف می‌کند تا لاستیک آسیب دیده وزن زیادی روی آن نداشته باشد.

پورشه کاین ۲۰۱۹ در مقابل بی ام و X۵ + تصاویر

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها