کد خبر : 68546

مقایسه جنسیس GV70 و پورشه ماکان

مقایسه جنسیس GV70 و پورشه ماکان

در این گزارش تفاوت‌های مهم بین ۲ خودرو جنسیس GV۷۰، ۲۰۲۲ و پورشه ماکان ۲۰۲۱ را توضیح داده ایم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  جنسیس GV۷۰ ۲۰۲۲ و پورشه ماکان 2021  2 خودرویی هستند که از نظر سگمنت شبیه هم هستند و قصد داریم در این گزارش تفاوت‌های کلیدی بین  این 2 خودرو را بررسی کنیم.

اولین خودرو مورد مقایسه جنسیس GV۷۰ ۲۰۲۲ است که جدیدترین و کوچکترین شاسی بلند مارک لوکس کره‌ای به شمار می آید که تابستان امسال وارد بازار جهانی شد و با خودرو های ژاپنی و آلمانی‌ به رقابت پرداخت. این خودرو در ترکیبی از طراحی داخلی منحصر به فرد، مجموعه ای از فناوری های قوی و موتور قدرتمند V۶ است و در عین حال رانندگی فوق العاده ای را به ارمغان می آورد.

به جرات می توان گفت لذت رانندگی چیزی است که پورشه ماکان از زمان ورود به صحنه با خود به همراه آورده است.   ماکان S خودرو مورد مقایسه دیگر برای سال ۲۰۲۱ تغییراتی را نسبت به نسل قبل داشته است. 

GV۷۰: زمانی که درهای GV۷۰ باز می شود، گویی قرار است در لابی یک هتل شیک قدم بزنیم. روشنایی فوق العاده، استفاده از مقدار زیادی فیبر کربن اصلی و یک جفت صندلی چرمی ظاهری فوق العاده به نمای داخلی این خودرو داده است. به طور قطع می توان گفت که این خودرو کاملا راحت است. طراحی داشبورد کاملا تمیز انجام شده و راننده در آن به تمام کنترل‌ها دسترسی دارد. 

مقایسه جنسیس GV70 2022 و پورشه ماکان 2021 + فیلم

 

مقایسه جنسیس GV70 2022 و پورشه ماکان 2021 + فیلم

 

 جنسیس می‌گوید GV۷۰ بیشترین فضای پای عقب را در کلاس خود دارد و ۹۴۵ میلی متر نشستن در نظر گرفته شده است.  همچون رقبای اروپایی این خودرو مثل آئودی SQ۵ و ب‌ام‌و X۳ M۴۰i، جنسیس GV۷۰ هم به دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی در محور عقب مجهز شده تا هنگام رانندگی ماجراجویانه و البته عبور از مسیر‌های لغزنده، پایداری آن حفظ شود.

مقایسه جنسیس GV70 2022 و پورشه ماکان 2021 + فیلم

 

 ماکان: می توان گفت ماکان در برابر GV۷۰ که مانند یک هتل بزرگ بود، یک دفترکار  است. خودرویی که بسیار خوب ساخته شده، اما درون آن به خوبی جنسیس کار نشده است و منتقدان می گویند اگر درون آن مقداری چرم استفاده می شد، بسیار جذاب تر بود اما با این حال محیط آن بسیار راحت‌تر از GV۷۰ پر زرق و برق است. طراحی داشبورد بسیار ساده و تمیز است و از صفحه نمایشی استفاده شده است که در اندازه  ۱۰.۹ اینچی است.

یک کنسول مرکزی قابل توجه روی بخشی از داشبورد وجود دارد و تمام دکمه های مورد نیاز راننده روی آن در نظر گرفته شده است. موقعیت رانندگی کاملاً مناسب است و ضعف آن تنها در طراحی فرمان قدیمی است.

 

فضای نشستن سرنشینان جلو تا حد زیادی با GV۷۰ قابل مقایسه است؛ صندلی‌های عقب به طور قابل ملاحظه‌ای نسبت به نسل قبل محکم‌تر هستند. به جرات می توان گفت که ماکان فضای بار کوچکتری نسبت به GV۷۰ دارد.

مقایسه جنسیس GV70 2022 و پورشه ماکان 2021 + فیلم

 

مقایسه جنسیس GV70 2022 و پورشه ماکان 2021 + فیلم

 
 
GV۷۰ : GV۷۰ به صورت استاندارد با صفحه نمایش ۱۴.۵ اینچی اطلاعات سرگرمی جنسیس در مدل‌های سری ۸۰ سال گذشته عرضه شد. نورپردازی خاص در اطراف کنترلرهای سیستم تهویه و فرم‌های بیضی‌شکل استفاده شده در طراحی داشبورد را می­‌توان از عوامل اصلی موثر در حال و هوای کابین این شاسی‌بلند تازه نفس دانست.
 
مقایسه جنسیس GV70 2022 و پورشه ماکان 2021 + فیلم
 

ماکان: پیشرانه کامان  توانی معادل ۲۴۵ اسب‌بخار را از خود ارائه می‌دهد که از این لحاظ ضعیف‌ترین نمونه در بین مدل‌های موجود  است، اما از طرفی گشتاور خروجی این پیشرانه معادل ۵۸۰ نیوتن‌متر است که قوی‌ترین جایگاه را در بین اعضاء، به آن می‌بخشد.

 
: GV۷۰ بیایید نگاهی دقیق‌تر به جزئیات مشخصات این مدل‌ها داشته باشیم. از پیشرانه پایه یعنی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری مجهز به توربوشارژر دوقلو آغاز کنیم که ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند. این ارقام در نمونه قوی‌تر شش سیلندر ۳.۵ لیتری به ۳۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۳۳ نیوتن‌متر گشتاور افزایش خواهد یافت. پیشرانه ۲.۲ لیتری توربودیزل هم ۴ سیلندر بوده و ۲۰۷ اسب‌بخار قدرت و ۴۴۳ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌ها انتقال می­‌دهد.

مقایسه جنسیس GV70 2022 و پورشه ماکان 2021 + فیلم

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها