کد خبر : 70878

شباهت و تفاوت کیا تلوراید و کیا سورنتو

شباهت و تفاوت کیا تلوراید و کیا سورنتو

کیا سورنتو و کیا تلوراید از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کیا یکی از معدود خودروسازان است که کراس اوورهای سه ردیفه تولید می کند که از جمله آنها می توان به کیا سورنتو و کیا تلوراید اشاره کرد که در این گزارش قصد داریم آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

کیا سورنتو کمی کوچکتر از تلوراید است. سورنتو که اخیراً برای مدل سال ۲۰۲۱ مجدداً طراحی شده است، رویکردی به سبک Goldilocks کیا دارد که در بازار خودرو‌های سواری ارائه می کند بدین معنا که این خودرو یک جفت صندلی در ردیف سوم ارائه می دهد اما برای زمانی که به آن نیاز دارید، می توانید از آن استفاده کنید؛ یعنی جزو گزینه های اختیاری است.

سورنتو: ورود به سورنتو با تریم LX آغاز می‌شود. رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی استاندارد و آینه‌های جانبی همرنگ بدنه (با چراغ راهنما‌های یکپارچه) تشخیص آن را از بقیه تریم‌ها آسان می‌کند. در داخل، صندلی‌های پارچه‌ای با قابلیت تنظیم دستی با صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۸.۰ اینچی تعبیه شده است.

مقایسه کیا سورنتو و کیا تلوراید: کدام کراس اوور عملکرد بهتری دارد؟

 

مقایسه کیا سورنتو و کیا تلوراید: کدام کراس اوور عملکرد بهتری دارد؟

 

ممکن است رادیو SiriusXM را دریافت نکند، اما اپل کارپلی بی‌سیم استاندارد و اندروید اتو را ارائه می‌کند. صندلی‌های هفت سرنشین استاندارد است، اما کنترل خودکار تهویه هوا اینطور نیست. برای داشتن این آپشن ها، باید به تریم S رفت؛ S همچنین آلیاژ‌های ۱۸ اینچی و دسته‌ای از امکانات مختلف را ارائه می کند.

 موارد دیگر شامل اتصال از راه دور UVO، SiriusXM، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، صندلی چرم مصنوعی، به علاوه فرمان چرم واقعی است؛ گفتنی است سانروف پانوراما در مدل S و EX اختیاری است.

تریم میان رده EX موتور توربوشارژ را به همراه دارد و تعداد صندلی‌ها را به 6 کاهش می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به درب عقب برقی، تزئینات چوبی با قدرت باز و عملکرد چرخشی اضافی برای جلوگیری از برخورد رو به جلو اشاره کرد.

مقایسه کیا سورنتو و کیا تلوراید: کدام کراس اوور عملکرد بهتری دارد؟

 

مقایسه کیا سورنتو و کیا تلوراید: کدام کراس اوور عملکرد بهتری دارد؟

 

تلوراید: خط تولید تلوراید مسیری مشابه سورنتو را دنبال می‌کند و با LX شروع می‌شود. رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی در اینجا استاندارد هستند و جلوپنجره خاکستری و دستگیره‌های در‌های همرنگ بدنه آن را مشخص می‌کنند. این خودرو با سیستم اطلاعات سرگرمی ۸.۰ اینچی با پشتیبانی سیمی Apple CarPlay و Android Auto ارائه می شود.

صندلی‌های ردیف جلو به‌صورت برقی قابل تنظیم هستند و تزئینات چرم مصنوعی کیا را خواهید دید. کنترل تهویه مطبوع خودکار دو منطقه‌ای در LX در دسترس نیست، اما سرنشینان عقب کنترل AC خود را دارند. صندلی‌های هشت نفره استاندارد است.

سورنتو: با این نسل سورنتو، کیا V۶ را کنار گذاشته است. به جای آن، پیشرانه‌های چهار سیلندر متعددی وجود دارد که بسته به نیاز مخاطب، قدرت بیشتر یا کارایی سوخت بیشتری را ارائه می‌دهند. موتور پایه، یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی است که ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۸۱ پوند فوت گشتاور دارد.

نیروی خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به دو محور جلو یا هر دو محور ارسال می‌کند. نسخه توربوشارژ موتور ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ پوند فوت گشتاور اضافه می‌کند که به سورنتو ۲۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۱ پوند فوت می دهد. یک پیشرانه هیبریدی نیز در سورنتو موجود است. این موتور از موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ کیا استفاده می‌کند که موتور الکتریکی آن از باتری لیتیوم یونی ۱.۵ کیلووات ساعتی نیرو می‌گیرد. خروجی‌های ترکیبی ۲۲۷ اسب بخار و ۲۵۸ پوند فوت است، اگرچه هیبریدی فقط با دیفرانسیل جلو در دسترس است.

مقایسه کیا سورنتو و کیا تلوراید: کدام کراس اوور عملکرد بهتری دارد؟

 

مقایسه کیا سورنتو و کیا تلوراید: کدام کراس اوور عملکرد بهتری دارد؟

 

تلوراید: کیا همه چیز را برای تلوراید زیبا و ساده نگه می‌دارد: هر تریم از یک موتور ۳.۸ لیتری V۶ استفاده می‌کند که ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۲ پوند فوت را از طریق یک خودروی هشت سرعته ارسال می‌کند.   موتور ۲.۵ لیتری توربو سورنتو عملاً با موتور V۶ سورنتو مطابقت دارد، به علاوه دارای یک آپشن هیبریدی است. یک پلاگین هیبریدی نیز در راه است. با کیا کوچکتر، گزینه‌های بیشتری دارید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها