کد خبر : 53178

خط و نشان آئودی برای تسلا با ای ترون اسپرت بک

خط و نشان آئودی برای تسلا با ای ترون اسپرت بک

ای ترون محصولی نام آشنا برای آئودی سواران است اما نسخه اسپرت بک آن قصد دارد حرف های جدید در عرصه خودروهای برقی داشته باشد.

به گزارش خودروتک، در آئودی ای‌ترون اسپرت‌بک، ما با خودرویی خاص مواجه هستیم که گفته می‌شود با توجه به قیمتش ممکن است در رقابت با رقبا با چالش مواجه شود.

برچسب قیمت این محصول بین 69 تا 82 هزار دلار است و نسبت به محصولات تسلا در بخش فنی حرف تازه‌ای برای زدن ندارد اما زیبایی و لاکچری بودن این محصول نقطه قوتش به‌حساب می‌آید. با توجه به اینکه محصولات پرقدرت برقی که برای عرضه در سال 2021 برنامه ریزی شده‌اند عموماً با مأموریت‌های ویژه پا به میدان رقابت گذاشته‌اند و ادعاهای عجیب‌وغریبی نیز با خود یدک می‌کشد موفقیت آئودی در پرده‌ای از ابهام به سر می‌برد. نکته این است که آیا برقی سوارها به لوکس بودن هم به اندازه دوستدار محیط زیست بودن خودرو اهمیت می دهند یا نه! اگر جواب مثبت باشد ای ترون اسپرت بک شانس موفقیت بالایی خواهد داشت.

به ‌طور کلی شاسی بلندهای اسپرت آئودی مثل Q8 و Q7 با پیشرانه‌ی V6، شتاب‌گیری و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری درمقایسه ‌با ای‌ترون دارند. آئودی تلاش کرده است در به‌روزرسانی‌های جدید گوی سبقت را از رقبای هم قیمت خود برباید. 

عملکرد

آئودی برای نسخه ای ترون اسپرتبک 2021 از دو پیشرانه الکتریکی استاندارد و قدرتمند استفاده کرده است که درمجموع 402 اسب بخار قدرت به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

این توان می‌تواند خودرو را از حالت سکون در مدت زمان 5/5 ثانیه به‌سرعت 60 مایل یا همان 97 کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت اعلام شده برای آئودی ای‌ترون اسپرت‌بک 2021 معادل 200 کیلومتر در ساعت تخمین زده شده است. باتری‌های به کار رفته در این مدل 432 سلول دارد و در حالت شارژ معمولی 9 ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز است و در حالت شارژ سریع در 30 دقیقه تا 80 درصد باتری‌ها شارژ می‌شوند. با یک‌بار شارژ گفته می‌شود این خودرو 5 نفره و چهار در تا 462 کیلومتر مسافت را می‌پیماید. 

طراحی خارجی

نقطه قوت آئودی در کنار عملکرد مناسب و امکانات لاکچری، طراحی بدنه زیبا و اسپرت یک کراس اوور کوپه چهاردر همه‌جارو است.

آئودی با ایجاد تغییراتی در بدنه این مدل اسپرت‌بک سعی کرده است تا قدرت بالای این محصول در چهره‌اش هویدا باشد و بتوان از روی ظاهرش به ابهت بی‌صدا و پنهان در زیر کاپوتش پی برد.

خودرو تا حدی عضلانی و برجستگی‌های روی بدنه و خط و خطوطی که دارد از آن خودرویی تهاجمی ساخته است. ضریب مقاومت هوا در این مدل بسیار عالی است و این موضوع برای یک خودروی برقی بسیار اهمیت دارد. همچنین آینه ها نیز با دوربین های جانبی جایگزین شده اند.

آئودی ای ترون اسپرت بک مدل 2021

طراحی داخلی 

طراحی داخلی ای‌ترون اسپرت بک جدید مشابه مدل استاندارد آن به نظر می‌رسد که پیش‌ازاین معرفی شده است، با این تفاوت که فضای صندوق‌عقب از ۶۰۰ به ۵۱۰ لیتر کاهش یافته است.

در عوض، امکانات جدیدی در فهرست آپشن‌های انتخابی ای‌ترون دیده می‌شوند؛ مثلاً جایگزینی آینه‌‌بغل با دوربین در طرفین بدنه، تصویری کامل و خوبی از اطراف خودرو روی پنل پشت فرمان نمایش می‌دهد تا مقاومت هوا کمتر و کمتر شود.

فناوری چراغ‌های ماتریکسی (Digital Matrix LED) ازجمله امکانات برای ای‌ترون اسپرت‌بک است که نسبت به گذشته بهتر شده تا نمایشی از نورهای تزیینی یا هشداردهنده روی جاده در مقابل خودرو ترسیم شود. 

آئودی ای ترون اسپرت بک مدل 2021

آئودی ای ترون اسپرت بک مدل 2021

آئودی ای ترون اسپرت بک مدل 2021

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها