کد خبر : 12602

آئودی Q4 E-tron/ فقط برای نابودی تسلا

آئودی Q4 E-tron/ فقط برای نابودی تسلا

مهم ترین محصول آئودی در نمایشگاه خودروی ژنو امسال را باید Q4 E-tron دانست که قرار است در سال 2020 به عنوان پنجمین خودروی الکتریکی این شرکت عرضه شود.

به گزارش خودروتک ، این مدل یک سال بعد از اولین SUV الکتریکی آئودی یعنی E-tron تولید خواهد شد. آئودی برنامه دارد تا سال 2025 میلادی 12 محصول کاملا الکتریکی را عرضه کند.

با طول کلی 4/95 متر و پهنای 1/9 متری، Q4 کمی کوتاه تر اما پهن تر از مدل Q5 یکی از محبوب ترین کراس اورهای فعلی آئودی است. در بخش طراحی ظاهری شاهد زبان طراحی جدید آئودی هستیم که پیش از این در مدل کانسپت E-tron GT نیز مشاهده شده بود. یک جلو پنجره مشبک در کنار چراغ های اصلی باریک ظاهر به شدت گیرایی به این SUV داده است.

آئودی از رنگ ویژه ای در این مدل استفاده کرده و اسم آن را “Solar Sky” گذاشته است. این رنگ توانایی این را دارد تا با منعکس کردن نور خورشید، به طور قابل توجهی باعث کاهش گرمای وارد شده به بدنه و در نتیجه اتاق خودرو شود.

این مسئله باعث می شود تا نیروی کمتری برای خنک کردن اتاق لازم باشد و از آن جا که مصرف انرژی در خودروهای الکتریکی حائز اهمیت است، امکان افزایش برد حرکتی آن را فراهم می کند.

با فاصله بین دو محور در حدود 2/77 متر فضای داخل کابین آئودی Q4 E-tron جادار و بزرگ است و با حذف تونل گیربکس در وسط کابین این فضا بیش از پیش به چشم می آید.

در بخش داشبورد نیز شاهد استفاده از دو صفحه نمایش بزرگ و لمسی هستیم. همچنین پنل تعویض دنده نیز به صورت لمسی کار شده است. آئودی Q4 E-tron بر پایه پلت فرم الکتریکی گروه فولکس واگن موسوم به MEB توسعه داده شده است. پیش از این آئودی از پلت فرم ارتقا یافته MQ در اولین کراس اور الکتریکی خود یعنی E-tron استفاده کرده بود.

این پلت فرم امکان ساخت راحت تر و در نتیجه کاهش هزینه ها را برای این گروه فراهم ساخته است. پیش از این مهندسین آئودی با مهندسی معکوس تسلا مدل 3 به نکات کلیدی دست یافتند و همین مسئله باعث شد تا پروژه خودروهای الکتریکی این شرکت جلو بیافتد.

موتور سنکرون  که قدرت را به چرخ عقب ارسال می کند توانایی تولید حداکثر قدرت 202 اسب بخار و 310 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اما این تمام قوای محرکه این خودرو نخواهد بود. یک موتور کوچک تر نیز در محور جلو قرار گرفته است که در زمانی که ترکشن کاهش پیدا می کند، نیرو را به چرخ های جلو می رساند. در نتیجه مجموع قدرت به 302 اسب بخار می رسد که در حدود 100 اسب بخار کمتر از مدل E-tron است.

آئودی Q4 E-tron

باتری آئودی Q4 E-tron در بخش زیرین و کف خودرو قرار گرفته و ظرفیت آن معادل 82 kWh است. این باتری ها قابلیت شارژ تا 125kW را دارند بدین معنی که در عرض 30 دقیقه 80 درصد ظرفیت باتری ها شارژ خواهد شد. برد خودرو نیز بر اساس سیکل جدید اتحادیه اروپا موسوم به WLTP به 448 کیلومتر می رسد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها