کد خبر : 4833

نامزدهای بهترین خودروی اروپا مشخص شدند

نامزدهای بهترین خودروی اروپا مشخص شدند

سال 2018 شاهد حضور پرتعدادی از خودروهای موفق و محبوب بودیم. اما برای کسب عنوان بهترین خودروی اروپا، پیش‌شرط اصلی، برتر بودن در حداقل 5 بازار بزرگ تا پیش از آغاز رای‌گیری است. پیش‌تر شاهد آن بودیم که 38 نامزد اصلی برای کسب این عنوان با هم رقابت می‌کردند. 60 عضو داوری توانستند از این تعداد 7 گزینه را به‌عنوان فینالیست‌های مرحله نهایی انتخاب کنند.

به گزارش خودروتک، هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه ژنو در 13 اسفند از میان این 5 نامزد یک خودرو به عنوان خودروی سال اروپا در سال 2019 انتخاب می‌شود.

آلپاین A110، سیتروئن C5 ایرکراس، فورد Focus، جگوار i-Pace، کیا Ceed، مرسدس‌بنز A کلاس و پژو 508 توانستند تا این لحظه به‌عنوان برترین‌ خودروها سال اروپا بالا بیایند.

مرحله بعدی که در واقع انتخاب خودروی برتر است، هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه ژنو در 13 اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

بیایید یک بار نتایج سال گذشته را مرور کنیم. ولوو XC40 در حالی به عنوان بهترین خودروی اروپا انتخاب شد که ب‌ام‌و X1، آئودی Q3 و مرسدس‌بنز GLA‌ را در کلاس خود به‌عنوان رقیب اصلی می‌دید. مدال نقره بهترین خودروی اروپا به سئات Ibiza و مدال برنز نیز به ب‌ام‌و سری 5 رسید.

انتخاب بهترین خودروی اروپا که اغلب آن را به صورت ECOTY‌ می‌شناسند سنتی بود که از سال 1964 آغاز شد. در این رقابت برخلاف نمونه‌های آمریکایی، جایزه نهایی بر اساس کلاس‌بندی خودروها اعطا نمی‌شود. هیات داوران همگی خبرنگاران حوزه خودرو هستند که می‌بایست ملیت یکی از کشورهای اروپایی را اخذ کرده باشند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها