کد خبر : 47085

مشخصات و آپشن های سمند لوکس ایران خودرو

مشخصات و آپشن های سمند لوکس ایران خودرو

براساس برنامه تدوین شده بخش تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو ، قرار است که خودروی سمند با نام جدید و با افزایش کیفیت در قطعات و تزئینات جدید راهی بازار شود.

به گزارش خودروتک به نقل از ایکوپرس، دامنه دگرگونی سمند جدید که سمند سال بهینه نامیده می شود نسبت به سمند فعلی، در تمام تزیینات داخلی خودرو به جز سقف ؛ یعنی داشبورد، رودری، صندلی‌ها به‌همراه یک سری تزیینات خارجی است.

البته در مدل لوکس سمند سال بهینه شاهد تغییر در چراغ ها، جلو پنجره و دستگیره هم هستیم، ضمن اینکه سیستم ترمز این خودرو هم دیسکی به همراه رینگ آلومینیومی خواهد بود. تغییر چراغ جلو سمند می تواند ظاهری جدید به این خودرو بدهد چرا که سالهاست سمند تغییری در چراغ جلو نداشته است.

به گفته کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو؛ تزیینات این خودرو زیباتر و شکیل تر و ارزبری و وابستگی ارزی آن بسیار کمتر است، داشبورد این خودرو دوستدار محیط زیست بوده و در تولید آن از مواد بازیافت پذیر استفاده می شود.

مشخصات فنی سمند‌سال بهینه

پورمجیب همچنین به برخی مشخصات فنی خودروی سمند سال بهینه، اشاره می کند و می گوید: موتور موجود در این خودرو XU۷ و حداکثر توان گشتاور آن، ۱۵۳ نیوتن متر در دور سه هزار است. قدرت موتور آن ۱۰۰ اسب بخار در دور شش هزار است و نیز دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است، هم چنین گیربکس این محصول پنج دنده دستی و حداکثر سرعت خودرو، ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است.

او اظهار می کند: مدل لوکس سمند سال بهینه هم با موتور ملیEF۷ با قدرت ۱۱۳ اسب بخار در دور شش هزار و گشتاور ۱۵۷ نیوتن متر در دور چهار هزار و ۵۰۰ به همراه گیربکس دستی ارایه خواهد شد.

تولید ۴۰۵ دستگاه سمند‌سال بهینه در روز

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اعلام آمادگی برای تولید انبوه سمند‌سال بهینه، می گوید: طبق برنامه ریزی‌ها، قرار است روزانه ۴۵۰ دستگاه از خانواده این محصول تولید شود.

پورمجیب، با اشاره به اینکه تعریف سمند‌سال، با هدف اصلی کاهش وابستگی ارزی و بهینه‌سازی فرآیند تولید از سال ۹۶ آغاز شد، می گوید: نوع پایه این محصول، جایگزین خودروی ۴۰۵ خواهد شد.

او تصریح می کند: عرضه مدل های دوگانه سوز خانواده محصول سمند‌سال بهینه با موتورEF۷ هم در دستور کار آینده گروه صنعتی ایران خودرو قرار دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها