کد خبر : 41698

هرآنچه درباره نسل جدید ب ام و سری 4 می دانیم (عکس)

هرآنچه درباره نسل جدید ب ام و سری 4 می دانیم (عکس)

هر لحظه بیشتر به معرفی سری ۴ جدید نزدیک می‌شویم و طبق گفته‌ها مدل بعدی علاوه بر داشتن جلوپنجره بزرگ‌تر، سریع‌تر و جادار‌تر خواهد بود.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، در سال ۲۰۱۳، ب‌ام‌و سری ۳ کوپه را به صورت یک سری مستقل با نام سری ۴ رونمایی ‌کرد. به تازگی ب‌ام‌و تصمیم گرفته نسل دوم سری ۴ را از سری ۳ متمایز کند.

طبق بازخورد‌های طرفداران نسبت به مدل مفهومی Concept 4 ، شایعات و نمونه‌آزمایشی سری ۴ احتمالا طراحی نهایی بر مذاق همه خوش نمی‌آید.

ب‌ام‌و به دلیل تغیر ابعاد جلوپنجره حواشی زیادی بپا کرده‌است. اما ماجرا به همین ختم نمی‌شود؛ در ادامه هرچه که تا امروز از نسل دوم سری ۴ می‌دانیم را بررسی می‌کنیم.

جلو پنجره

خواه‌ناخواه باید اعتراف کنیم که طراحی جلوپنجره به دل نمی‌نشیند. در نمایشگاه فزانکفورت ۲۰۱۹ هنگامی که Concept 4 رونمایی شد، همه شوکه شدند. تمامی قست‌های خودرو بسیار چشم‌‌نواز بود به‌جز جلوپنجره کلیه‌شکل که از دیرباز تا کنون امضای ب‌ام‌و به حساب می‌آید.

بافت شبکه‌ای جلو پنجره مسلما از سری ۳ جدید به عاریت گرفته‌شده اما فرم عمودی آن یاد آور مدل‌های اسپرت پیشین بی‌ام‌و است‌. برای ساخت جلوپنجره تریم M Sport و Sport Line خودرو از مواد متفاوتی به‌ویژه آلومینیوم جلا داده‌شده استفاده می‌شود؛ احتمالا برای تریم Luxury Line از کروم و برای تریم Shadow Line از رنگ مشکی‌براق در در قاب جلوپنجره استفاده شود.

سایر اجزای بدنه

اگر از جلوپنجره صرفه‌نظر کنیم، احتمالا ایراد دیگری بر طراحی بدنه وارد نیست؛ پنجره‌های باریک، خطوط ساده و شیشه‌عقب شیبدار به زیبایی خودرو کمک کرده‌اند. همچنین از LED در چراغ‌‌های جلو استفاده شده و چراغ‌های عقب از ریشه‌های رخنه‌کرده سری ۳ نسل جدید در نسل آینده سری ۴ است. لازم‌به ذکر است مدل سفارش اروپا دارای فناوری لیزر در چراغ‌های جلو نیز هست که به علت قوانین، مدل سفارش آمریکا از این آپشن بهره‌مند نیست.

درنگاه اول، از نمای نیم‌رخ تفاوت فاحشی با مدل کنونی دیده نمی‌شود و ب‌ام‌و برای به رخ‌کشیدن تغییرات بیشتر به نمای جلو و جلوپنجره اتکا کرده‌است.

سبک بدنه

نسل اول، ابتدا در دو مدل کوپه و کانورتیبل عرضه می‌شد اما در سال ۲۰۱۴ ب‌ام‌و تصمیم گرفت مدل چهار در فست‌بک را نیز با نام سری ۴ گرن‌کوپه وارد خط تولید کند‌. این فرایند برای نسل آینده هم تکرار می‌شود و کد شاسی مدل کوپه G22 ، مدل کانورتیبل G23 و مدل گرن‌کوپه G24 خواهد بود. به‌علاوه جنس سقف جمع‌شونده در مدل جدید از پارچه است در حالی که نسل قبلی از سقف فلزی جمع‌شونده بهره‌مند بود.

همچنین خبر از وجود مدل M4 نیز به گوش می‌رسد. از آن‌جایی که می‌دانید ب‌ام‌و علاقه دارد پسوند M را به مدل‌های دیگر هم بدهد، مدل M440i در تست‌های جاده با کالیپر‌های ترمز آبی‌رنگ دیده شده‌است.

مشخصات فنی

قرار است در سراسر جهان مدل دیزلی سری ۴ هم عرضه شود؛ اما تاکید بیشتر بر روی مدلی است که دارای موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با آرایش خطی و قدرت ۳۸۰ اسب‌بخار خواهد بود. مدل پایه هم از موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و قدرت ۲۵۵ اسب‌بخار بهره‌مند است.

به نظر می‌رسد گیربکس ۶ سرعته دستی فراموش نشده و بدون افزایش قیمت با جعبه‌دنده اتوماتیک ۸ سرعته، قابل انتخاب است؛ مدل محور عقب نیز کنار گذاشته نشده و می‌توان بین آن، و پکیج xDrive تمام‌چرخ محرک یکی را برگزید.

داخل کابین

با اینکه ب‌ام‌و تلاش کرده تا خودرو سری ۴ را از سری ۳ متمایز سازد، اما هزینه ساخت هم از عوامل مهم است. انتظار می‌رود کابین سری ۳ و سری ۴ جدید یکسان باشد با این تفاوت که رگه‌های اسپورت در کابین سری ۴ بیشتر دیده خواهد شد. این خبر خوشایندی است زیرا کابین سری ۳ جدید از کابین سری ۴ فعلی با کیفیت‌تر و دارای نمایشگر اطلاعات بزرگ‌تر و امکانات بیش‌تری است. ابعاد مدل کوپه و کانورتیبل نیز از مدل فعلی بزرگ‌تر است، پس احتمالا شاهد فضای بیشتری برای سرنشینان عقب خواهیم‌بود.

قیمت و زمان عرضه

قیمت مدل آینده از مدل فعلی بیش‌تر نخواهد بود و پس مدل پایه نیز قیمت تقریبا یکسانی با مدل فعلی دارد. قیمت سری ۴ کوپه از حدود ۴۵۰۰۰ دلار، کانورتیبل ۵۳۰۰۰ دلار و گرن‌کوپه هم ۴۵۰۰۰ دلار خواهد بود. عرضه مدل کوپه نیز از ماه جولای سال جاری خواهد بود درحالی‌که این زمان برای مدل‌های کانورتیبل و گرن‌کوپه به ترتیب اواسط پاییز و اوایل سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

 

با این‌حال شیوع ویروس ممکن است بر تاریخ عرضه اثر گذار باشد. ب‌ام‌و از ماه گذشته بسیاری از خطوط تولید خود را در سراسر جهان متوقف کرده‌است‌. پس شرایط برای مشتاقان سری ۴ تا زمان افول ویروس، اندکی دشوار خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها