کد خبر : 40974

3 تیپ دنا پلاس توربو اتوماتیک چه تفاوتی با هم دارند؟ (تصاویر)

3 تیپ دنا پلاس توربو اتوماتیک چه تفاوتی با هم دارند؟ (تصاویر)

کامل ترین تیپ دنا توربو اتوماتیک شامل مدلی تحت عنوان L3 می شود که تفاوت های عجیبی نظیر وجود زیر پایی سه بعدی، دو رنگ شدن رینگ آلومینیومی، افزوده شدن حالت های برقی صندلی راننده، اضافه شدن دوربین دنده عقب، اسپویلر روی صندوق عقب، ورود بدون کلید، سیستم پایداری ESC و بزرگتر شدن 3 اینچی صفحه نمایشگر مولتی مدیا و سیستم تنظیم فشار باد تایرها می شود.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، فرشاد مقیمی به تازگی با اشاره به ورود دنا اتوماتیک با موتور توربو شارژ در سال 97 به بازار  اعلام کرد: «بعد از استقبال خوبی که از خودروی دنا پلاس به وجود آمد بنا داریم تا این خودرو را با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه کنیم و مطمئن هستیم که با ورود آن خیلی از رقبا خارجی کنار خواهد رفت.»

گیربکس این خودرو ساخت پانچ بلژیک است و هم اکنون در حال گذراندن تست ‌های فنی است. مدل اتوماتیک دنا پلاس با آپشن ‌های بیشتری نسبت به مدل دنده ‌ای وارد بازار خواهد شد و پیش بینی می‌ شود قیمت این خودرو  حدود 65 میلیون تومان باشد.

این خودرو دارا موتور 4 سیلندر به حجم 1646 cc است که می تواند 113 اسب بخار قدرت و 155 نیوتون متر گشتاور تولید کند.

 

 

 

از امکانات و تجهیزات این خودرو می توان به ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی ، فرمان مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل، مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS) و هندزفری موبایل، بلندگوهای جلو و عقب مجهز به تیوتر، فرمان هیدرولیک مجهز به کروز کنترل، تنظیم اتوماتیک کانال تهویه برای سرنشینان عقب، چراغ جلو دارای لامپ LED و نئون و چراغ روز (Day Light)، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، چراغ داخل داشبورد، چراغ‌ های سقفی جلو و عقب - چراغ روشنایی فضای پایین داخل کابین، طرح جدید آینه‌ های جانبی، آینه های جانبی برقی راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، آینه چراغ دار روی آفتاب گیر سمت شاگرد، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز و ... اشاره کرد.

دنا پلاس به سیستم تعویض دنده کابلی تجهیز می‌شود [به روز رسانی] - بهمن  ۹۸

خط تمام رباتیک سیستم تعویض دنده کابلی برای گیربکس دستی با ظرفیت 3 هزار دستگاه در روز با حضور مدیرعامل ایران خودرو در شرکت یوره پارت افتتاح شد.

همچنین خط تولید تسمه تایم دینام با ظرفیت تولید 8 هزار حلقه در روز در همین شرکت به بهره برداری رسید که این ظرفیت تا 20 هزار حلقه قابل افزایش است.

محمودرضا صمدی مدیر عامل شرکت یوژه پارت در مراسم افتتاح این دو خط تولید گفت: «این شرکت در راستای بهبود و به‌روز ‌آوری ماژول تعویض دنده برای اولین بار در کشور موفق به داخلی‌سازی سیستم‌های تعویض دنده کابلی برای گیربکس‌های دستی و اتوماتیک شد.»

دنا پلاس

وی افزود: «به علت استفاده از تکنولوژی قدیم، تعویض دنده با اهرم‌بندی میله‌ای سبب انتقال تمامی ارتعاشات موتور و گیربکس به داخل کابین می‌شد.»

صمدی خاطرنشان کرد: «با استفاده از تکنولوژی کابلی مشکلات مربوط این ارتعاشات کاملا برطرف و عملیات تعویض دنده برای راننده با راحتی و ایمنی بیش‌تر انجام می‌شود.»

مدیر عامل شرکت یوژه پارت تصریح کرد: «برای راه‌اندازی این خط تولید، ۸۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری ارزی و همچنین 40 میلیارد سرمایه گذاری ریالی صورت گرفته است. این سیستم تعویض دنده کابلی در خودرو دنا پلاس استفاده می شود.»

گفتنی است، فعالیت اصلی شرکت یوژه پارت در زمینه طراحی، تولید و داخلی‌سازی مجموعه‌های سوخت‌رسانی و تسمه‌های دینام و تایم، مجموعه تسمه سفت کن‌های مکانیکی و هرزگرد است.

نایب رئیس هیات مدیره و قائم مقام اجرایی ایران خودرو و مدیرعامل ساپکو، مدیرعامل ایران خودرو را در این مراسم همراهی کردند.

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک با چه آپشن هایی از سوی ایران خودرو به بازار عرضه می شود؟ [به روز رسانی] - اسفند ۹۸

دنا پلاس توربو اتوماتیک خودرو خبرسازی در طی ماه‌های گذشته بوده و قرار است از سال 1400 به مشتریان تحویل گردد. دنا پلاس نسخه بروز شده دنا معمولی است که در سال 1395 معرفی شد و نسخه توربوشارژر آن نیز چندی بعد به بازار عرضه گردید. تمامی این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که دنا معمولی با آپشن‌های کمتر همچنان روی خط تولید قرار دارد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک از نظر ظاهری تفاوتی با دنا پلاس توربو دنده‌ای ندارد. مساله بارز در نمای کلی دنا پلاس اتوماتیک عدم هماهنگی قسمت‌های مختلف خودرو است که برای اصلاح آن ایران خودرو نیاز به طراحی محصولی کاملا جدید خواهد داشت. با این حال بروزرسانی‌های صورت گرفته در دنا پلاس اتوماتیک نسبت به دنا و دنا پلاس معمولی قابل قبول هستند و نسخه متفاوتی از دنا پلاس را به نمایش می‌گذارند.

آن طور که ایران‌خودرو اعلام کرده، قرار است تا محصولات این شرکت از این پس با تیپ بندی گسترده به بازار عرضه شوند. در حال حاضر اطلاعات تیپ پایه دنا پلاس اتوماتیک موسوم به L1 منتشر شده که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

 

دنا پلاس توربو اتوماتیک L1

 

 

آپشن رفاهی دنا پلاس اتوماتیک L1 و L2 و L3

همانطور که در تصویر بالا می‌بینیم، دنا پلاس توربو اتوماتیک تیپ L1 به تجهیزات اندکی مجهز شده که برخی از این امکانات در سمند LX‌ های قدیمی موجود هستند. صندلی‌های خودرو چرمی نیست و روکش پارچه‌ای دارد. خبری از سانروف نیز در این تیپ نخواهد بود. نکته مثبت وجود فرمان برقی است که نسبت به فرمان هیدرولیک عملکرد بهتری دارد. سیستم چندرسانه‌ای مجهز به نمایشگر هفت اینچی، سنسور دنده عقب و صندلی‌های برقی جلو نیز از دیگر تجهیزات دنا پلاس اتوماتیک در تیپ پایه هستند.

به نظر می‌رسد ایران خودرو دوربین دنده عقب را از این خودرو حذف کرده و خریدار برای در اختیار داشتن این آپشن می‌بایست تیپ‌های بالاتر خودرو را خریداری نماید.

 

دنا پلاس توربو اتوماتیک L2

 

 

با این حساب مشخص است که نسخه پایه دنا توربو اتوماتیک L1 فاقد تجهیزاتی نظیر رینگ آلومینومی، آینه تاشو برقی، محدودیت در تنظیمات برقی صندلی راننده، ایربگ جانبی، ترمز دیسکی (عرضه با ترمز کاسه ای)، سانروف، سنسور دنده عقب و حتی روکش چرمی صندلی هاست و از این رو اختلاف عمده ای با تیپ L2 دنا توربو اتوماتیک دارد که با این ویژگی ها راهی بازار می شود.

 

 

 

در نهایت کاملترین تیپ دنا توربو اتوماتیک شامل مدلی تحت عنوان L3 می شود که تفاوت های عجیبی نظیر وجود زیر پایی سه بعدی، دو رنگ شدن رینگ آلومینیومی، افزوده شدن حالت های برقی صندلی راننده، اضافه شدن دوربین دنده عقب، اسپویلر روی صندوق عقب، ورود بدون کلید، سیستم پایداری ESC و بزرگتر شدن 3 اینچی صفحه نمایشگر مولتی مدیا و سیستم تنظیم فشار باد تایرها می شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها