کد خبر : 39239

مقایسه مرسدس بنز GLE و ب ام و X5

مقایسه مرسدس بنز GLE و ب ام و X5

بیشینه سرعت مرسدس بنز بصورت الکترونیکی روی 280 کیلومتر برساعت محدود شده است. بیشینه سرعت ب ام و نیز برابر با 285 کیلومتر برساعت است.

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران - نام و لوگوی اِم در محصولات ب ام و نماینده و ضامن بالاترین میزان کیفیت و بازده بویژه در رابطه با عملکرد پیشرانه است. این مفاهیم در برند رقیب یعنی مرسدس بنز با لوگوی آ ام گ نمایش داده می شود.

بدین ترتیب جذاب ترین حالت مقایسه بین محصولات دو غول آلمانی را باید نبرد شاخ به شاخ ام با آ ام گ در نظر گرفت. اگر طرفدار کراس اوورهای پرقدرت در بالاترین سطح کیفیت هستید؛ مطلب امروز گروه خودروی عصر ایران را دنبال کنید.

پیشرانه

کار را با مرسدس بنز- آ ام گ جی ال ایی 63 اس مدل 2020 آغاز می کنیم که از یک پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توربودوقلو استفاده می کند. مرسدس فناوری اختصاصی ایی کیو بوست خود را برای این کراس اوور در نظر گرفته که با حضور آن میزان وقفه در عملکرد توربوهای نصب شده در موتور حذف شده است.

بدین ترتیب میزان بازده سامانه توربوشارژ در هماهنگی با موتور به وضعیت حداکثری می رسد که نتیجه آن 603 اسب بخار خروجی و گشتاور 627 پوندفوت است. در بخش جعبه دنده، انتخاب مرسدس یک نمونه 9 سرعته اتوماتیک است. این خودرو از سامانه تمام چرخ محرک استفاده می کند.

 
بنز

بنز

 

در آزمایش ها، جی ال ایی 63 اس طی 3.7 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسیده است که برای یک کراس اوور آمار چشمگیری محسوب می شود.

اما در سمت دیگر میدان ب ام و اکس5 ام کامپتیشن در مدل 2020 ایستاده است که قبلا مدل اکس3 از همین محصول را مورد نقد و بررسی قرار دادیم( اینجا )، اکس5 نیز از پیشرانه 8 سیلندر توربودوقلو استفاده می کند با این تفاوت که حجم موتور آن 4.4 لیتر و میزان خروجی 617 اسب بخار است. گشتاور نیز برابر با 553 پوندفوت محاسبه شده است. این مجموعه با یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است.

 
ب ام و

ب ام و

 

اکس5 ام کامپتیشن مجهز به سامانه تمام چرخ محرک است. در آزمایش ها، ب ام و طی 3.7 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

در این قسمت می توان ارزش فناوری ایی کیو بوست مرسدس را مشاهده کرد که با حجم کمتر بواسطه حذف وقفه توربوها و جعبه دنده اختصاصی 9 سرعته اتوماتیک عملکرد بهینه خود را به نمایش گذاشته است.

بیشینه سرعت مرسدس بنز بصورت الکترونیکی روی 280 کیلومتر برساعت محدود شده است. بیشینه سرعت ب ام و نیز برابر با 285 کیلومتر برساعت است.

اینجا اشاره ای نیز به وزن هر دو محصول داشته باشیم. وزن خالص بنز برابر با 2358 کیلوگرم و سنگینی ب ام و برابر با 2460 کیلوگرم است.

صدای پیشرانه

این ویژگی برای مخاطبان خودروهای اسپرت اهمیتی فراتر از تصور دارد! و البته تولیدکنندگان این کلاس از محصولات نیز توجه ویژه ای به این موضوع دارند. در رابطه با آلمانی های این مطلب نیز باید گفت مرسدس عملکرد بهتری را به نمایش می گذارد و دقیقا شبیه یک عضلانی آمریکایی گوش های کاربر خود را نوازش می کند! البته صدای موتور ب ام نیز حس یک رانندگی اسپرت را منتقل می کند اما قطعا جذابیت های پیشرانه مرسدس در این مورد بیشتر است.

تعلیق

سیستم تعلیق هر دو خودرو از ویژگی های مهندسی ام پکیج و آ ام گ برخوردار شده است. استفاده از کمک فنرهای تطبیقی در چهارچرخ و همچنین رول بار تجربه رانندگی حرفه ای با این شاسی بلندهای سنگین وزن را تضمین می کند. اما مرسدس بنز از سامانه جذب شوک فعال الکتریکی استفاده می کند که می توان آنرا در مقایسه با سیستم تعلیق ب ام و پیشرفته تر دانست. بنابراین در برخی شرایط که اکس5 در دست اندازهای جاده سقوط می کند، جی ال ایی 63 اس از روی آنها پرواز می کند!

تکنولوژی

کابین فناورانه ای با خرید این محصولات پیش روی مشتریان قرار خواهد گرفت. اینجا همه چیز به سلیقه مشتری بستگی دارد. اما از منظر راحتی استفاده از فناوری ها موجود در کابین شاید بتوان آ ام گ را موفق تر دانست زیرا امکانات را به شکل ساده تری ارائه می دهد یا بهتر بگوئیم رابط کاربری بهتری را مقابل کاربر خود قرار می دهد. تنظیماتی مانند انتخاب نوع رانندگی(7 وضعیت)، تغییر وضعیت تعویض دنده از اتوماتیک به دستی، تغییر ارتفاع، تنظیم سیستم تعلیق، تنظیم صدای خروجی موتور، کنترل پایداری و ... فقط با یک انتخاب ساده توسط راننده ممکن شده است.

 
 
 
 

هزینه نبرد!

قیمت پایه مرسدس بنز جی ال ایی 63 اس مدل 2020 برابر با 113950 دلار است و در نمونه مورد بررسی این مطلب با توجه به آپشن، برچسب قیمت به 133075 دلار رسیده است.

در سمت دیگر؛ قیمت پایه ب ام و اکس5 ام کامپتیشن مدل 2020 برابر با 114100 دلار است و در نمونه مورد بررسی این مطلب با توجه به آپشن، برچسب قیمت به 128245 دلار رسیده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها