کد خبر : 38384

نسخه جدید مرسدس بنز GLE آماده فروش شد

نسخه جدید مرسدس بنز GLE آماده فروش شد

در حالی که نمایشگاه خودروی ژنو ماه آینده برگزار می‌شود، برخی شرکت‌ها پیش از آن از جدیدترین محصولات خود رونمایی می‌کنند که مرسدس - ای‌ام‌جی GLE 63 کوپه 2021 یکی از آن‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، جدیدترین نسل مرسدس - ای‌ام‌جی GLE 63 4Matic+ کوپه و GLE 63 S 4Matic+ کوپه از راه رسید. این خودروها از طراحی جدیدی بهره می‌برند و  به موتورهای قدرتمندی مجهز شده‌اند. این خودروهای آلمانی ماه آینده میلادی در نمایشگاه خودروی ژنو 2020 در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت. همانند نسل جدید مرسدس GLE کوپه که سال گذشته میلادی رسما معرفی شد، مدل AMG آن نیز از طراحی جدیدی برای بخش جلویی و پشتی خود بهره می‌برد. مرسدس - ای‌ام‌جی GLE 63 کوپه به رینگ‌های 21 اینچی آلیاژی با نشان AMG مجهز شده و مدل S آن  به صورت استاندارد از رینگ‌های 22 اینچی بهره می‌برد. برای این دو خودرو تعداد بالایی رینگ‌های 21 و 22 اینچی سفارشی وجود دارد.

در بخش جلویی نسل دوم GLE 63 شاهد حضور چراغ‌های جدید و ورودی‌های هوای تهاجمی و اسپرت هستیم. علاوه بر این موضوع، در این بخش از جلو پنجره پانامریکانا نیز استفاده شده است. خریداران می‌توانند با سفارش پکیج AMG Night، ظاهر اسپرت‌تری برای این خودرو به ارمغان بیاورند. این پکیج شامل رنگ تیره شیشه‌ها، اسپلیتر مشکی جلو، آینه‌های جانبی و فریم‌های پنجره مشکی رنگ می‌شود. در کنار این موارد، شاهد استفاده از خروجی‌های اگزوز مشکی رنگ براق خواهیم بود.

به سراغ موتور این محصولات می‌رویم. مرسدس - ای‌ام‌جی GLE 63 4Matic+ کوپه و GLE 63 S 4Matic+ کوپه به موتور 8 سیلندر 4.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو مجهز شده‌اند. در نسخه GLE 63 این موتور قدرتی برابر با 563 اسب بخار و گشتاوری برابر با 750 نیوتن متر در دور موتورهای 2250 و 5000 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌دهد. قدرت و گشتاور تولیدی آن در مدل GLE 63 S کوپه به ترتیب به 603 اسب بخار و 850 نیوتن متر می‌رسد. مرسدس بنز برای هر دو مدل، EQ Booster درنظر گرفته است. این سیستم برای مدت کوتاهی 21 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور بیشتری در اختیار راننده قرار می‌دهد.

قدرت تولیدی موتور توسط یک گیربکس 9 سرعته خودکار، Speedshift TCT 9G به چرخ‌ها منتقل می‌شود و مرسدس بنز برای آن‌ها حالت‌های رانندگی زیادی درنظر گرفته است. این حالت‌های رانندگی شامل M، اسپرت، اسپرت پلاس و Race می‌شود که حالت مسابقه‌ای تنها برای مدل S به چشم می‌خورد. قدرت تولیدی موتور توسط سیستم چهار چرخ محرک 4Matic+ ای‌ام‌جی و توزیع‌کننده متغیر گشتاور به چرخ‌ها منتقل می‌شود. سرعت مدل GLE  63 کوپه در مدت زمان 4.0 ثانیه و مدل GLE 63 S کوپه در مدت زمان 3.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ثانیه می‌رسد. سرعت مدل GLE 63 و GLE 63 S به صورت الکترونیکی روی 250 و 280 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

تکمیل کننده قدرت بالای موتور، سیستم تعلیق بادی AMG Ride Control+ است که به صورت استاندارد از قابلیت تنظیم دمپرها +ADS بهره می‌برد. سیستم تعلیق حالت‌های نرمال، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه‌ای، تریل و Sand را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این خودرو دارای سیستم تغییر ارتفاع پنوماتیک است که با توجه به میزان بار خودرو، ارتفاع را تنظیم می‌کند. برای ترمزهای جلو از کالیپر با 6 پیستون استفاده شده و دیسک‌های آن‌ها 38 × 400 میلی‌متری است. در بخش عقب شاهد استفاده از کالیپرهای تک پیستون با ابعاد 32 × 370 میلی‌متر دیسک‌ها هستیم. خریداران می‌توانند آن‌ها را با ترمزهای سرامیک کربنی نیز سفارش دهند.

در کابین با مواد باکیفیتی و فناوری‌های زیادی روبه‌رو هستیم. این خودروها به صورت استاندارد به سیستم سرگرمی و اطلاعات MBUX سازنده خود مجهز شده‌اند که البته دارای یک منوی مجزا AMG است. این منو قابلیت‌هایی مانند تایمر G-Meter Race، اطلاعات موتور و شخصی سازی تنظیمات موتور را در اختیار خریدار قرار می‌دهد. مرسدس بنز اشاره‌ای به تاریخ عرضه خودروهای جدید خود در ایالات متحده آمریکا نکرده و همچنین اطلاعاتی در رابطه با قیمت آن‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. با وجود چنین موضوعی، با خودروهای گران قیمت روبه‌رو هستیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها