کد خبر : 12530

آیا خرید تویوتا هایس عقلانی است؟

آیا خرید تویوتا هایس عقلانی است؟

تویوتا هایس برای اولین بار در سال 2007 رونمایی شد و شاید برایتان عجیب باشد اما با بازخورد مناسبی رو به رو نشد.

به گزارش خودروتک ، اکثر برندهای خودرو سازی برای جذب انواع مختلف خریداران مدل‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌کنند. مدل‌هایی نظیر کوپه، کروک و یا هاچ بک بی حرف پس و پیش در مورد اکثر برندها مشترک هستند. با این حال گزینه‌ای که هر خودرو سازی به سراغش نمی‌رود قطعاً طرح ون است. ساخت ون معمولاً بری طراح‌ها سخت‌ترین کار ممکن است و هزینه بر هم هست. با این حال تویوتا، خودروی ون به نسبت قابل قبولی ارائه کرده است که با وجود گذر سال‌های زیادی از عمرش، هنوز هم می‌درخشد. این خودرو چیزی نیست جز تویوتا هایس!

با این حال این موضوع مانع تویوتا برای عرضه آن نشد. خیلی زود اکثر ترنسپورت‎های شهری در ژاپن توسط هایس انجام می‌شد و اعتماد همه به این برند جلب شد. البته این خودرو که طرح‌های مختلفی هم دارد (سقف کوتاه، کم حجم و ... ) با استانداردهای کنونی کمی گران است. برای مثال بدترین مدل‌هایش را می‌توانید با 25 میلیون تومان پیدا کنید اما این خودروها فقط به درد اوراق کردن می‌خورند. اما اگر قصد داشته باشید به سراغ مدل‌های تر و تمیزش بروید قیمت تویوتا هایس چیزی حدود 250 تا 300 میلیون تومان برایتان خرج خواهد داشتحال باید ببینیم آیا پرداخت این میزان پول برای این خودرو منطقی به نظر می‌رسد یا نه؟

برای شروع می‌توان به سراغ موتور و قدرت خروجی آن برویم و در کمال تعجب شگفت‎زده خواهید شد. این که این خودرو بر پایه 4 سیلندر و 16 سوپاپ حرکت می‌کند، گواهی بر موتور 2600 سی‌سی آن دارد. این موتور تنها با 4800 دور در هر دقیقه می‌تواند 149 اسب بخار قدرت تولید کرده و به‎راحتی به بیشینه سرعت 170 کیلومتر بر ساعت برسد. البته این بیشینه سرعت با شتاب مناسبی همراه نیست اما باید به این نکته توجه کرد که در یک ون به شتاب فوق‌العاده‌ای نیاز نیست. با این حال بهتر است بدانید با خرید تویوتا هایس می‌توانید بر روی 15 ثانیه برای رسیدن از صفر به صد حساب کنید. نکته دیگری که خریدوفروش تویوتا هایس را تحت شعاع قرار می‌دهد مصرف سوخت به نسبت بالای آن است. این خودرو به‌صورت مجموع 11 لیتر بر هر صد کیلومتر می‌سوزاند اما نکته جالب اینجاست. حتی در همین دوره هم خودروهای ون تولیدی کمتر از 9 لیتر نمی سوزانند. از همین رو خیلی نمی‌توان رویش مانور داد و خریدش را زیر سؤال برد.

البته از بعد امنیتی با خودرو خیلی ایمنی سر و کار نخواهید داشت چون تویوتا هایس تنها به ترمز جلو دیسکی خنک شونده - ترمز عقب کاسه‌ای – ABS مجهز است. کیسه‌های هوا نیز تنها برای سرنشینان جلو تعبیه شده‌اند و شاید باورتان نشوند اما هنوز هم که هنوز است سیستم مناسبی برای کیسه هوای خودروهای ون وجود ندارد. از همین رو این موضوع را هم می‌توانیم فاکتور بگیریم.

به اضافه تمامی این موارد امکانات رفاهی زیر برای مدل‌های 2012 آن تضمین شده هستند: « سیستم ضد سرقت به همراه ایموبلایزر - روکش کرومی دستگیره داخلی دربها - تنظیم کننده عمودی صندلی راننده - برف پاک کن تناوبی - گل پخش کن - کولر با دریچه عقب - فرمان هیدرولیک تلسکوپی و بشکن - شیشه برقی با محافظ - ریموت کنترل - گرم کن شیشه عقب تایمردار - تنظیم کننده ارتفاع نور چراغ به صورت دستی - گیربکس 5 دنده خودکار - آینه داخل ضد انعکاس نور - ظرفیت 15 نفر سرنشین - سیستم ورود بدون کلید»

با وجود تمامی این اوصاف نکته‌ای که باقی می‌ماند ارزش خرید این خودرو بر اساس گنجایش و توانایی‌های داخل و خارج شهری آن است. تویوتا هایس در طرح‌های عادی و سقف بلند یکی از مناسب‌ترین خودروهای ممکن برای حمل بار است و اکثر فروشگاه های اینترنتی و حتی شرکت‌های پست ملی اکثر کشورها از تویوتا هایس استفاده می‌کنند. برخی نیز با اضافه کردن امکانات رفاهیان را به یک خانه در حال حرکت تبدیل می‌کنند و از همین رو می‌توان روی تمامی کاربری‌های ممکن رویش حساب کرد. هر طور هم که حساب کنید با این قیمت بهترین خودروی ممکن را خریداری کرده‌اید. پس در اولین فرصت هدف خود از خرید ون را مشخص کنید و بعد آن را مشخصات ذکر شده مطابقت دهید. به شما قول می‌دهیم شیوه کاربری‌تان با خرید تویوتا هایس همخوانی خواهد داشت.

منبع :‌ویرلن

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها