کد خبر : 10388

آیا جک S5 اتوماتیک ارزش خرید دارد؟

آیا جک S5 اتوماتیک ارزش خرید دارد؟

از میان کراس اوور های چینی که ظرف چند سال اخیر به ایران راه یافته اند، جک S5 را باید به عنوان یک خودرو سد شکن توصیف کرد.

به گزارش خودروتک، نصب پیشرانه توربو و گیربکس دستی بر روی این کراس اوور نسبتا مدرن، باعث شده بود تا اکثر مشتریان با عملکردی فراتر از انتظار اولیه خود مواجه شوند و به تدریج جایگاه جک S5 از یک خودرو چینی معمولی، به خودرویی مناسب استفاده خانوادگی و مسافرت های جاده ای تغییر کرد. پس از عرضه نسخه اتوماتیک جک S5 با امکانات بیشتر و قیمتی در حدود یکصد میلیون تومان نیز، مهمترین نقطه ضعف این خودرو (عدم عرضه با گیربکس اتوماتیک در ماه های نخست تولید در ایران) نیز به کلی رفع شد و جک S5 در این شرایط به رقیبی قدر برای چری تیگو 5، هایما S7 و بی وای دی S6 بدل شده بود.

اما حالا و در پی افزایش شدید نرخ ارز در طی یکسال گذشته، قیمت رسمی  قیمت جک S5 توسط کرمان موتور به حدود 219 میلیون تومان افزایش یافته و این در حالیست که خرید نسخه های صفر کیلومتر در بازار با رقم های کمتر نیز امکان پذیر است. از این رو شاید مشاهده رقم هایی در محدوده 210 الی 215 میلیون تومان در میان آگهی های مربوط به جک S5 چندان دور از انتظار نباشد. این در حالیست که نسخه های کارکرده جک S5 نیز کاهش قیمتی محسوس را نسبت به نسخه های صفر کیلومتر تجربه می کنند و از این رو شاید برای برخی از مصرف کنندگان، خرید نمونه های دست دوم با قیمت ارزان تر، منطقی تر از رفتن به سراغ خودروهای صفر کیلومتر موجود در بازار باشد.

جک S5 با پیشرانه‌ ای 2 لیتری به بازار کشورمان وارد می‌ شود که مجهز به سیستم توربو شارژر است. توان این موتور معادل 174 اسب بخار بوده و خروجی گشتاور آن هم برابر با 235 نیوتن متر است.

قیمت جک S5

جک s5 داراى امکاناتى نظیر پشت‌ سری‌ های جلو با قابلیت پیشگیری از تصادف و تنظیم زاویه، گرم‌ کن صندلی‌ های جلو، صندلی راننده برقی با دو حافظه، یخ ‌زدای شیشه جلو، قفل ایمنی کودک، سان روف، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ های جلو، چراغ راهنما روی آینه، داراى دیمر (تنظیم‌کننده نور صفحه کیلومتر)، کامپیوتر سفری، صندلی چرمی، پوشش چرمی فرمان، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، اخطار دهنده فشار باد چرخ‌ ها، فرمان برقی + Servomotor، قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در ۲ جهت، سیستم پخش DVD با خروجی AUX و ورودی IPOD، USB و بلوتوث است.

از مهم‌ترین رقبای آن باید چری تیگو 5، هایما S7، هاوال H2، بی وای دی S6، بی وای دی S7، چری تیگو 7 و کوپا T210 را نام ببریم.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها