کد خبر : 72690

6 شاسی بلند پرفروش بازار با قیمت مناسب

6 شاسی بلند پرفروش بازار با قیمت مناسب

​اگر فکر می‌کنید ماشین شاسی بلند ارزان در بازار وجود ندارد، باید بدانید که این فکر خیلی هم درست نیست؛ البته مسلم است که قیمت خودروها طی یکی دو سال گذشته به‌شدت افزایش پیدا کرده و متعاقبا قیمت خودروهای شاسی بلند هم در اکثر مدل‌ها سر به فلک کشیده است، اما به هر حال هنوز هم شاسی بلندهای ارزان قیمت در بازار پیدا می‌شوند و ما در این مقاله قصد داریم شش شاسی بلند ارزان را که حضور پررنگی در بازار فعلی ما دارند، به شما معرفی کنیم.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین، ماشین های شاسی بلند در عین حال که بسیار پرطرفدار هستند، قیمت بالایی نیز دارند و در بازار ایران عمده آنها از دسترس عموم مردم دور مانده‌اند. اما با این حال به لطف وجود خودروهای چینی، مردم می‌توانند کراس اوورهایی را که قامت رعناتری نسبت هاچبک ها و سدان‌ها دارند، خریداری کنند.

البته مدل‌های بسیار قدیمی‌تر شاسی بلندهای واقعی نظیر میتسوبیشی پاجرو، نیسان رونیز، سرانزا و... نیز هم‌اکنون قیمت متعادلی دارند اما سال‌های زیادی از عمر آنها گذشته و تنها طبیعت‌گردان یا مشتریان خاص تمایل به خرید این مدل‌ها پیدا می‌کنند.

بنابراین ما در این مطلب بیشتر به سراغ کراس اوورهای مدل بالاتر چینی رفته و شش مورد از ارزان‌ترین کراس اوور- شاسی بلندهای موجود در بازار ایران را به شما معرفی خواهیم کرد تا اگر قصد خرید یک خودروی خوش قد و قامت نسبتا ارزان‌قیمت را دارید، راهنمایی مناسبی در این زمینه دریافت کنید.

شش ماشین‌ شاسی بلند ارزان بازار را بشناسید

1.ام وی ام  x33

ام وی ام x33

ام وی ام x33 اولین کراس اوور چینی بود که پایش به بازار ما باز شد. این خودرو طعم شیرین شاسی ‌بلند سواری را هر چند به صورت ناقص به اقشار ضعیف‌تر جامعه چشاند و از آن به بعد بود که پای محصولات مشابه چینی، هرچه بیشتر به بازار ما باز شد. در حال حاضر ام وی ام ایکس ۳۳ در قالب مدل‌های مختلف با چهره‌های متفاوت در کشور یافت می‌شود که البته در زمان کنونی تنها مدل ام وی ام  x33s اسپرت و ایکس ۳۳ اسپرت اتوماتیک نیوفیس آن به حالت صفرکیلومتر توسط مدیران خودرو تولید می‌شوند و دیگر مدل‌ها صرفا به صورت کارکرده در بازار موجود هستند.

به هر حالت اگر بودجه شما در بازه ۲۵۰ میلیون تا حوالی ۶۵۰ میلیون تومان است، می‌توانید یکی از نمونه‌های کارکرده و یا صفرکیلومتر خانواده ایکس ۳۳ را خریداری کنید. در حال حاضر ام وی ام ایکس ۳۳ اس یکی از پرفروش‌ترین اعضای این گروه به حساب می‌آید که می‌شود با حداقل بودجه‌ای در حدود ۴۵۰ میلیون تومان نمونه‌های کارکرده آن را در بازار خریداری کرد.

این شاسی بلند شهری به موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۳۸ اسب بخار مجهز شده و از گیربکس اتوماتیک سی وی تی به منظور انتقال قدرت به سمت چرخ‌های جلو کمک گرفته است. میزان امکانات این مدل خیلی متنوع نیست اما با این حال آپشن‌هایی مثل: کروز کنترل، دی لایت، صفحه لمسی ۸ اینچی، سیستم تهویه اتوماتیک، بلوتوث، پورت usb ، سانروف،آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و... در آن حضور دارند. پس ام وی ام x33 که نسبت به قیمت سایر خودروهای شاسی بلند ارزش ریالی پایین‌تری دارد، یکی از ارزان‌ترین مدل‌هایی است که می‌توانید در این کلاس خودرویی خریداری کنید.

2.لیفان X50

لیفان x50

لیفان x50 به هیچ وجه شاسی بلند نیست و تنها می‌توان آن را یک هاچبک خوش قامت دانست. اما به هر حال در بازار ما آن را در دسته کراس اوورها قرار می‌دهند و ما هم بهتر دیدیم سر ناسازگاری با این قاعده عرفی برنداریم. این خودرو به موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۰۲ اسب بخار و ۱۳۳ نیوتن متر گشتاور مجهز است. گیربکس ۵ دنده دستی و یا جعبه‌دنده اتوماتیک سی وی تی هم مسئولیت انتقال قدرت به طرف چرخ‌های محور جلو ایکس ۵۰ را برعهده دارند.

همچنین در لیفان  x50 اتوماتیک می‌توانید امکاناتی مثل حسگر پارک عقب، سامانه ترمز کمکی، چراغ روز، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلو، فرمان برقی حساس به سرعت، سانروف، آینه‌های بغل برقی، دو کیسه هوا جلو و ... را نیز به دست آورید. در حال حاضر مشتریان ایرانی می‌توانند در بازه قیمتی ۲۲۰ تا 300 میلیون تومان نمونه‌های دنده ای و اتوماتیک لیفان ایکس ۵۰ مدل ۹۴ تا ۹۷ را خریداری کنند.

3.ام وی ام x22

ام وی ام x22

ام وی ام x22 نمونه کراس اوور هاچبک ام وی ام ۳۱۵ است که چهره آن به طرزی مطلوب تغییر شکل داده شده و حالا می‌توان آن را یک کراس اوور کوچک دانست. این خودرو از سال ۹۶ با تیپ‌های مختلف به دست مشتریان ایرانی رسید و چند وقت پیش جدیدترین نمونه آن یعنی ام وی ام ایکس ۲۲ پرو نیز از سوی مدیران خودرو در معرض فروش قرار گرفت.

 موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۰5 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتن متر به همراه گیربکس دنده ای ۵ سرعته و یا جعبه‌دنده اتوماتیک چهار سرعته، ارکان اصلی سیستم پیشران ایکس ۲۲ به حساب می‌آیند. در حال حاضر ارزان‌ترین مدل این خودرو یعنی ام وی ام x22 دنده ای ساده 96 چیزی حدود 340 میلیون تومان قیمت دارد که به نوبه خود یکی از ارزان‌ترین کراس اوورهای موجود در بازار به حساب می‌آید. همچنین نسخه‌های اتوماتیک اسپرت اکسلنت این خودرو را نیز می‌توان با قیمتی در حدود ۳۸۰ تا ۵۲۰ میلیون تومان در بازار آزاد پیدا کرد.

از جمله مهم‌ترین امکانات حاضر در مدل‌های ۹۷ بعد ام وی ام x22 اسپرت اکسلنت به عنوان نمونه فول آپشن، می‌توان به مواردی مثل تجهیزات زیر اشاره کرد:

 سیستم تثبیت‌کننده سرعت یا کروز کنترل، سامانه کنترل کشش و کنترل پایداری، کنترل عقب‌گرد در سربالایی، ترمز کمکی، دیلایت، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، سانروف، سنسور پارک عقب، پایش میزان باد تایرها، بلوتوث، usb، میرورلینک و...

با این حساب اگر تصمیم دارید یک کراس ‌اوور کوچک نسبتا کم استهلاک با طراحی ظاهری مناسب و البته مدل ساخت تقریبا بالا خریداری کنید و بودجه موردنظرتان چیزی حدود ۳3۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است، ام وی ام x22 در نسخه‌های مختلف در دسترس شما خواهد بود.

4.جک S5 دنده ‌ای مدل ۹۴

جک S5 دنده ‌ای مدل ۹۴

جک S5 یکی از معدود کراس‌ اوورهای بود که با ورود خود به بازار شور و هیجان نسبتا زیادی بین اقشار متوسط جامعه به وجود آورد و آنها را بیشتر به سمت خرید یک ماشین چینی سوق داد. در حال حاضر نمونه‌های کم‌کارکرد این خودرو قیمت نسبتا بالایی دارند اما اگر می‌خواهید هر طور شده یک ماشین شاسی بلند ارزان قیمت در حد جک s5 سوار شوید، می‌توانید به نمونه دنده ای مدل ۹۴ این خودرو فکر کنید. جک اس ۵ یک موتور توربوشارژ دو لیتری ۱۷4 اسب بخاری دارد و در کنار جعبه دنده شش سرعته دستی خود عملکرد فنی بسیار مهیج و مطلوبی را ارائه می‌دهد.

 البته قاعدتا موتور پرخوران آن استهلاک بالاتری نسبت به نمونه‌های تنفس طبیعی خواهد داشت و حساسیت آن در برابر کیفیت بنزین نیز بیشتر از دیگر کراس اوورهای معرفی‌شده در این مقاله است. اما با این حال توان فنی بسیار قابل قبولی را ارائه می‌دهد و می‌تواند آدرنالین خون مشتریان به‌ویژه افراد جوان‌تر را به‌راحتی بالا ببرد. همچنین امکانات نسبتا متنوعی مثل سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل سرعت در سرازیری، کنترل توقف در شیب، حسگرهای پارک عقب، سنسور باران و میزان باد تایرها، ترمز پارک برقی، اتولایت، فرمان برقی حساس به سرعت، شش اسپیکر، بلوتوث و USB، نمایشگر مالتی مدیا، دو عدد کیسه هوا، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی راننده شش حالته دستی، سانروف، آینه‌های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار، سانروف در جک اس5 دنده ای پذیرای شما خواهند بود.

5.جک S3

جک S3

اگر یک کراس اوور کوچک با سواری نسبتا نرم، امکانات متقاعدکننده و کابین تقریبا جادار برای خانواده نه‌چندان پرجمعیت خود می‌خواهید، جک s3 انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این کراس اوور چینی این روزها محبوبیت بیشتری پیدا کرده و مشتریان پرشمارتری به نمایندگی‌های کرمان موتور و یا بازار آزاد جهت خرید این شاسی بلند کوچک مراجعه می‌کنند. در حال حاضر با بودجه ای در حدود 450 میلیون به بالا می‌توان تصمیم به خرید جک اس3 را عملی کرد.

 موتور ۱.۶ لیتری این خودرو قدرتی برابر 107 اسب بخار را به گیربکس اتوماتیک سی وی تی تحویل می‌دهد و یک سواری نسبتا آرام، متعادل و البته متناسب با نیازهای خانواده‌های ایرانی را از خود به نمایش می‌گذارد. مصرف سوخت پایین، استهلاک فنی کم و سواری نرم از مزیت‌های مهم جک اس ۳ به شمار می‌روند. همچنین امکاناتی که در جک اس ۳ به خدمت شما درخواهند آمد، شامل این موارد می‌شوند:

سیستم کنترل پایداری ESP، سنسورهای پایش فشار باد تایرها حسگر پارک عقب، کروز کنترل، سیستم کنترل توقف در سربالایی، دو عدد کیسه هوا، سانروف دیلایت اتولایت نمایشگر لمسی ۷ اینچی دوربین عقب سیستم رهیاب بلوتوث تهویه اتوماتیک تنظیم برقی آینه‌های بغل به همراه گرمکن و...

6.چری تیگو ۵ اکسلنت مدل ۹۴

چری تیگو ۵ اکسلنت مدل ۹۴

چری تیگو ۵ اکسلنت از لحاظ ظاهری شباهت بیشتری به یک شاسی بلند واقعی دارد و با خریداری آن می‌توانید از یک خودروی نسبتا زیبا با پرستیژ اجتماعی مناسب بهره‌مند شوید. این خودرو در مدل ۹۴ قیمتی متعادل در حد 500 میلیون تومان دارد که در بازار امروز ما برای یک شاسی بلند شهری تقریبا ارزان به نظر می‌رسد. درنتیجه افراد بسیاری می‌توانند آرزوی سوار شدن بر یک ماشین شاسی بلند را با چنین بودجه‌ای برای خود و خانواده‌شان به واقعیت تبدیل کنند.

چری تیگو ۵ مدل ۹۴ از یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور در کنار جعبه دنده سی وی تی هفت سرعته اتوماتیک نیرو دریافت می‌کند. شتاب 0-100 آن در حدود ۱۳ ثانیه ارزیابی شده و درمجموع یک یک کراس اوور کامپکت متناسب با انتظارات اقشار متوسط جامعه به حساب می‌آید.

امکاناتی مثل: کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و پایداری، سنسور پارک عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی 8 اینچی، بلوتوث، USB، دوربین عقب، ۴ کیسه هوا، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی جلو و سانروف، در نسخه اکسلنت تیگو ۵ مدل ۹۴ موجود هستند که درنتیجه رفاه و امنیت قابل‌قبولی را برای سرنشینان به دنبال خواهند آورد.

در پایان مقاله « شش شاسی بلند ارزان بازار ایران» لازم است تاکید کنیم که کراس اوورها یک شاسی بلند واقعی محسوب نمی‌شوند بلکه تنها نسخه بلندقامت تر خودروهای سدان یا هاچبک هستند. به هر حال از آنجا که در بازار محدود ما کراس اوورها نیز حکم ماشین شاسی بلند پیدا کرده اند، به ناچار از این مدلها به عنوان ارزانترین خودروهای شاسی بلند موجود در ایران نام بردیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها