کد خبر : 24950

قیمت فیلتر هوا خودرو (به روزرسانی شهریور 98)

قیمت فیلتر هوا خودرو (به روزرسانی شهریور 98)

این روزها برای خرید فیلتر هوا خودرو سرکان مدل SF939 باید 14500 تومان پرداخت کرد.

به گزارش خودروتک ، فیلتر هوای خودرو های امروزی قادر به فیلتر کردن (تصفیه) ۹۸ درصد ذرات گرد‌و‌غبار، خاک و دیگر آلودگی ها برای سالم نگه داشتن پیشرانه خودرو شما هستند. یک فیلتر هوای با‌کیفیت بالا قابلیت به دام انداختن ذرات گرد‌‌‌و‌‌غبار به اندازه ۵٫۵ میکرون را دارد.

برای مقایسه باید بدانید قطر یک موی معمولی انسان در حدود ۵۰ میکرون است. اگر فیلتر هوای خودرو به وظیفه خود عمل نکند ذرات گرد‌‌و‌‌‌‌‌‌‌غبار وارد پیشرانه خودرو شما می شوند و با گذشت زمان به سیستم روغنکاری راه پیدا می کنند. این امر برای قسمت های مهم درونی پیشرانه خودرو چون سوپاپ ها، سیت سوپاپ ها، رینگ پیستون ها و دیواره سیلندر ها فاجعه بار خواهد بود . با توجه به مصرفی بودن این قطعه، فیلتر هوای خودرو می بایست طبق جدول زمان بندی در سرویس های دوره ای تعویض شود. هرچند که نحوه رانندگی کردن و شرایط آب و هوایی ممکن است این بازه زمانی را کمی تغییر دهد.

برای مثال شهری مانند تهران که جزو یکی از آلوده ترین شهر های جهان است فیلتر هوای خودرو باید زودتر تعویض شود تا علاوه بر عملکرد بهتر موتور موجب جلوگیری از آلوده شدن بیشتر هوا شود. عمومی ترین و پرکاربردترین نوع فیلتر هوا در خودرو ها فیلتر هوای سلولزی یا فیلتر هوای کاغذی است . برای جذب ناخالصی های هوا در فیلتر های هوای سلولزی از یک کاغذ پلیسه دار آکاردئونی استفاده شده است . این نوع فیلتر ها برای ایجاد ثبات در ساختار خود از یک فریم پلاستیکی استفاده می کنند.

این فیلترها ارزان تر از بقیه فیلترها هستند ولی عمر کوتاهی دارند و باید بعد از گذشت مدت کوتاهی تعویض گردند . فیلتر هوای سلولزی توانایی جذب بالایی دارند و می تواند 80 تا 90 درصد ذرات خارجی را به خود جذب کند. فیلتر هوای خودرو، هوای لازم و عاری از هرگونه ذرات آلوده را برای سیستم احتراق مکش می کند و لی فیلتر هوای کابین وظیفه تصفیه هوایی که به داخل کابین مسافران می رود را بر عهده دارد.

دسترسی به فیلتر هوا در اکثر خودروها کار آسانی است، فقط کافی است محل قرار گیری فیلتر هوا را از روی دفترچه راهنما خودرو پیدا کنید، درپوش آن را بر دارید و فیلتر را بررسی کنید و در صورت مشاهده کثیفی و گرد خاک آن را تعویض کنید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها