کد خبر : 12180

ارزان ترین مدل های تویوتا در بازار خودرو ایران

ارزان ترین مدل های تویوتا در بازار خودرو ایران

برند تویوتا در ایرن از دهه 80 به بعد محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد. در واقع این برند پس از غیبت چند ساله خود در ایران در اوایل دهه 80 با وارد کردن مدل تویوتا کمری خود توانست توجهات بسیاری را در ایران به خود جلب کند.

به گزارش خودروتک، برند تویوتا در ایرن از دهه 80 به بعد محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد. در واقع این برند پس از غیبت چند ساله خود در ایران در اوایل دهه 80 با وارد کردن مدل تویوتا کمری خود توانست توجهات بسیاری را در ایران به خود جلب کند. از آن زمان تاکنون هر سال با ورود مدل‎های جدید تویوتا بازار خرید و فروش تویوتا در ایران دوباره جان گرفت. تا قبل از سال 97 محصولات تویوتا قیمت میانه‎ای داشتند و بسیاری از خانواده ها با سطح درآمد متوسط به بالا توانایی خرید این خودرو ها را داشتند.

اما در سال 97 با به وجود آمدن تورم های شدید و افزایش قیمت فراوان خودروها حال فقط قشر خاصی از جامعه توانایی خرید تویوتا را دارند. در این مطلب نیز با معرفی خودروهای ارزان قیمت تویوتا قصد معرفی خودروهای زیر 100 میلیون را نداریم! و متاسفانه باید گفت که تمامی مدل‎های 2016 به بعد تویوتا بیش از 200 میلیون تومان قیمت دارند. اما با این حال در این مطلب قصد داریم مدل هایی که از قیمت پایین‎تری نسبت به مدل‎های دیگر برخوردار هستند را معرفی کنیم که شاید به نظر بسیاری از افراد ارزان قیمت محسوب نمی‎شوند.

-----------------------------------------------------------

»»» قیمت روز بازار و کارخانه تمام خودروهای داخلی و وارداتی «««

-----------------------------------------------------------

تویوتا یاریس هاچ بک

قیمت تویوتا یاریس هاچ بک در سال های 95 و 96 در محدوده زیر 100 میلیون تومان قرار داشت. اما در حال حاضر مدل های موجود این خودرو که مربوط به سال 2016 هستند. اگر در حال حاضر قصد خرید تویوتا یاریس را داشته باشید باید در بازار خودرو دست دوم به دنبال آن باشید. زیرا آخرین مدل‎های وارد شده تویوتا یاریس به ایران مربوط به سال 2016 هستند. قیمت تویوتا یاریس هاچ بک کارکرده سال 2008در حال حاضر بین 140 تا 160 میلیون تومان قرار دارد. مدل های 2016 این خودرو بین 300 تا 320 میلیون تومان می باشد که در مقایسه با مدل های دیگر تویوتا این خودرو از قیمت پایین تری برخوردار است.

تویوتا یاریس هاچ بک 2016 با موتور 1.5 لیتری و گیربکس 4 دنده اتوماتیک توانایی تولید 107 اسب بخار و 121 نیوتون متر را دارد. خرید و فروش تویوتا یاریس هاچ بک به عنوان یک خودرو شهری با مصرف سوخت پایین 6.6 لیتر در شهر تا قبل از تورم‎های موجود در بازار آمار بالایی داشت. اما اکنون خرید تویوتا یاریس با حدود قیمت 310 میلیون تومان به عنوان یک خودرو شهری با عملکرد پایین به نظر مقرون به صرفه نیست. 

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا در کلاس سدان‌های خانوادگی تویوتا قرار می‌گیرد. این خودرو پس از تویوتا کمری از سدان های محبوب تویوتاست. خریدوفروش تویوتا کرولا در بازار جهانی از آمار بالایی برخوردار است. اما در ایران به دلیل قیمت‌های نجومی این خودروها بازار خریدوفروش تویوتا تعریف چندانی ندارد و خرید این خودروهای باکیفیت آرزوی بسیاری از افراد جامعه شده است. مدل‌های موجود از این خودرو در ایران مربوط به سال‌های 2013 و 2014 است و از آن زمان به بعد تعداد بسیار محدودی از این خودروها وارد ایران شده است. برای خرید تویوتا کرولا نیز باید در بازار خریدوفروش خودروهای دست‌دوم به دنبال این خودرو باشید. قیمت تویوتا کرولا 2013 در حال حاضر حدود 450 تا 500 میلیون تومان قرار دارد. 

این خودرو با موتور 2 لیتری و گیربگس 4 سرعته اتوماتیک توانایی تولید 143 اسب بخار نیرو و 187 نیوتون متر گشتاور را دارد. مصرف سوخت شهری این خودرو 9.3 و مصرف جاده ای آن 5.9 می باشد.

تویوتا آریون

تویوتا آریون لقب ایمن‌ترین و قابل‌اعتمادترین سدان تویوتا را با خود به یدک می‌کشد. داشتن 8 ایربگ و سیستم‌های هشداردهنده مختلف این خودرو را به یکی از مطمئن‌ترین خودروهای دست‌دوم جهان تبدیل کرده است. در ایران نیز خریدوفروش تویوتا آریون دست‌دوم بازار پررونقی دارد. البته قابل‌ذکر است که این خودرو نیز مانند مدل‌های قبلی به‌صورت صفر در بازار ایران قرار ندارد. تویوتا آریون 2013 تقریباً آخرین‌مدل موجود از این خودرو در بازار ایران است. قیمت تویوتا آریون دست‌دوم2013 حدود 500 تا 520 میلیون تومان می‌باشد. 

تویوتا آریون نیز از موتوری 3.4 لیتری به همراه گیربکس 6سرعته اتوماتیک بهره می‎برد. این خودرو در بهترین حالت خود 268 اسب بخار نیرو و 336 نیوتون متر گشتاور را دارد. مصرف سوخت شهری تویوتا آریون از مدل های دیگر این لیست بالاتر است و به 13 لیتر در هر 100 کیلومتر می رسد. اما مصرف سوخت جاده ای آن به 7 لیتر کاهش پیدا می‎کند.

منبع : ویرلن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها