کد خبر : 83139

10 بهترین کراس اوور چینی | برترین کراس اوورهای چین در بازار ایران

10 بهترین کراس اوور چینی | برترین کراس اوورهای چین در بازار ایران

هرکجا که نام صنعت و محصولات باشد، نام چین می‌درخشد. البته با وجود بسیاری از جنس‌های چینی بی‌کیفیت، از ساده‌ترین لوازم پلاستیکی گرفته تا گوشی‌های همراه و لوازم برقی، نام این کشور بد دررفته بود. صحبت از جنس چینی که می‌شد همه زبان به انتقاد می‌گشودند. اما اخیراً این کشور در صنعت خودروسازی ثابت کرده است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نمونه‌اش انواع بهترین ماشین نیم شاسی چینی هستند که امروزه راهی بازارهای جهانی شده و از آزمون کیفیت، سربلند بیرون آمده اند.

کمپانی‌های چینی در طی سال‌های اخیر با تحولاتی اساسی در طراحی، در هر بخشی که فکرش را بکنید (از هوش مصنوعی داخلی گرفته تا ارگونومی و سیستم مالتی مدیا) تکنولوژی‌های نوین را به کار گرفته اند. حاصل امر این است که چین راهش را به جایگاه اول در بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان باز کرده و تنها در سال 2022، فروش شگفت انگیر 26.9 میلیون دستگاه را در کارنامه‌اش داشته است. بخش عظیمی از این فروش مربوط به سگمنت برترین ماشین های کراس اوور چینی است که یا در کارخانه‌های چین تولید و صادر شده اند، یا با همکاری گروه‌های خودروسازی در کشورهای مقصد مونتاژ و راهی بازار می‎‌شوند.

 

 

10 مورد از بهترین کراس اوور های چینی

طی 25 سال اخیر، صنعت خودروسازی در چین حرکات محیرالعقولی زده است که شاید جهان انتظارش را نداشت. با این حال، بهترین ماشین نیم شاسی چینی امروزه در کنار محصولات غول‌های خودروسازی شرق و غرب خودنمایی می‌کنند؛ به حدی که حتی فروش BYD در سال 2022 حتی از تسلا هم جلو زده است.

با وجود تحریم‌های سنگینی که علیه ایران اعمال می‌شود، واردات خودرو به مانع سختی خورده است و کمتر پیش می‌آید جدیدترین محصولات بازار جهانی خودرو را در خیابان‌های داخل کشور ببینیم. اما در این میان، شرکت‌های خودروسازی داخلی به همکاری با کمپانی‌های چینی برخاسته اند تا خودروهای کلاس A و B جهانی را راهی بازار اتومبیل ایران کنند. با کوشش‌های شرکت‌هایی از جمله بهمن موتور که ید طولایی در مونتاژ ماشین‌های چینی دارد، امروزه برترین ماشین های کراس اوور چینی مهمان پارکینگ بسیاری از ایرانیان شده اند.

اگر به ماشین های نیم شاسی چینی علاقه دارید و احتمالاً برای خرید یا اجاره یکی از این مخلوقات زیبای شرقی برنامه ریخته اید، این مقاله را از دست ندهید. یکی از اولین نکاتی که باید درنظر بگیرید شناخت بهترین ماشین های نیم شاسی چینی و آگاهی از خصوصیات فنی آنهاست. به این ترتیب خواهید دانست که با چه موجودی طرف هستید، انتظار چه سطح قدرتی را می‌توانید از آن داشته باشید و آیا همسفر خوبی برای مسیرهای نه چندان ملایم خواهد بود یا خیر.

1. دانگ فنگ دیگنیتی پرایم

2

صحبت از بهترین خودروهای کراس اور چینی  که می‌شود، نام دانگ فنگ یکی از اولین برندهایی است که به ذهن می‌رسد. در ایران کمتر شرکتی باقی مانده که با همکاری دانگ فنگ، یک خودروی چینی مونتاژ شده روانه بازار نکرده باشد. این کمپانی سابقه همکاری با سایپا دیزل گرفته تا ایران خودرو و فردا خودرو را در کارنامه خود دارد. شاید یکی از درخشان‌ترین دستاوردهایش که با بهمن موتور حاصل شد، طراحی و تولید سری دیگنیتی (Fengon ix5) باشد.

دیگنیتی همانطور که از سر و روی نامش می‌بارد، یک کراس اوور باوقار و جنتلمن به حساب می‌آید. طراحی این خودرو نه خیلی مینیمال است و نه زیاد لوکس، بلکه چیزی است در این میان. بنابراین می‌تواند برای طیف وسیعی از اقشار جامعه جذاب باشد. موتور 1.5 لیتری توربوشارژر به همراه قدرت 150 اسب بخاری و تورک 220 نیوتن متر، سرعت 160 کیلومتر بر ساعت را برای این خودرو به همراه داشته اند.

2. جیلی اطلس

3

یکی از شیک‌ترین و برترین ماشین های کراس اور چینی که در نسخه‌های عادی و هیبریدی راهی بازار ایران و جهان شده، جیلی اطلس است که با نام Boyue L هم شناخته می‌شود. در نگاه اول، با خودرویی شیک و یوزپلنگ‌سان طرف هستیم که دیزاین خارجی و داخلی آن طبق Vision Starburst انجام شده است.

در نسخه هیبرید، موتور توربو 1.5 لیتری DHE15-ESZ با قدرت 150 اسب‌بخار به همراه سیستم برقی، ماکسیمم سرعت 175 کیلومتر بر ساعت را برای این بهترین ماشین نیم شاسی چینی به همراه داشته اند. از سوی دیگر، نسخه بنزینی این ماشین جذاب در ایران پرفروش‌تر بوده و نیروی آن توسط موتور 1.5 لیتری توربو BHE15-EFZ تأمین می‌شود که هیکل 1570 کیلوگرمی جیلی اطلس را به پیش براند. این کراس اوور چینی نیز مانند بسیاری از هم قطارانش در طراحی فضای داخلی دست و دلبازی به خرج داده و به راحتی پذیرای 5 سرنشین به همراه وسایل خواهد بود.

3. هاوال اچ 6

4

گریت وال با ارائه هاوال H6 به عنوان نسخه جمع و جورتر و کوچکتر اما  محبوب‌تری از پرچمدار پیشینش پگاسوس، یک بار دیگر به دنیا ثابت کرد که قدرتی بی برو‌برگرد در صنعت بهترین ماشین نیم شاسی چینی در دست دارد. طراحی جسورانه و خطوطی که در عین تیزی، روان و چشم نواز هستند در کنار آپشن‌های این خودرو تأثیر زیادی روی محبوبیتش در بازار داشته اند.

در نسل‌های جدید هاوال اچ 6، از دو نوع پیشرانه استفاده می‌شود. در یکی توربوشارژر 1.5 لیتری ارتقا یافته استفاده شده است و قدرت نهایی ماشین را به  169 اسب بخار می‌رساند. در دیگری، پیشرانه 2 لیتری توربو با تورک 315 نیوتن متر و ماکسیمم قدرت 195 اسب بخار را داریم. امکانات جذابی از جمله سانروف برقی، استارت دکمه‌ای، کمکی‌های کنترلی در حرکت داخل سراشیبی و اتوهلد نیز هاوال h6 را به یکی از گزینه‌های محبوب مشتریانی تبدیل کرده اند که به دنبال پرفروش ترین نیم شاسی ساخت چین در ایران هستند.

4. لیفان ایکس 70

5

لیفان x70 که حاصل مونتاژ شرکت خودروسازان بم باشد، از سال 99 راهی بازار ایران شد و چیزی نگذشت که جای مدل x60 را گرفت. این خودرو نسبت به ایکس 60 ابعاد کوچکتری دارد که آن را به یکی از شیک‌ترین و بهترین ماشین نیم شاسی چینی تبدیل کرده اند. این خودروی سنگین بر اساس پلتفرم لیفان x80 ساخته شده و با وجود جلوپنجره عریض و خطوط افقی‌اش، ساختار تیپیکال لیفان را به خوبی حفظ کرده است.

قدرت موتور 2 لیتری تنفس طبیعی، به 140 اسب بخار و تورک 178 نیوتن متر می‌رسد و صفر تا صد را در 14 ثانیه پر می‌کند. آپشن‌های این خودرو، تمام امکاناتی که برای ایمنی و آسایش در یک کراس اوور بیسیک نیاز دارید را ارائه می‌دهند؛ از کابین مقاوم جادار گرفته تا سنسورهای عقب و جلو، نویگیشن دقیق و دوربین عقب که انصافاً کیفیت قابل قبولی دارد. اگر زیاد در قید و بند آپشن‌های عجیب و غریب نیستید، لیفان X70  این پتانسیل را دارد که به عنوان یکی از ماشین های نیمه شاسی چینی ارزان انتخاب خوبی برای شما باشد.

5. جک S3

6

در بین شرکت‌های چینی، JAC که در وطن به نام جک موتورز معروف است، کارنامه موفقی در تولید انواع کراس اوورها و سدان‌های ترتمیز دارد. جک S3 شاید در نگاه اول به عنوان یکی از بهترین ماشین نیم شاسی چینی کامپکت، اندکی کوچک به نظر برسد اما پشت رل آن که بشینید به قدرت و کیفیتش پی خواهید برد. نسخه s3 موجود در ایران، حاصل طراحی 2014 است که با همکاری کرمان موتور در ایران مونتاژ و راهی بازار می‌شود.

ویژگی‌های ساختاری مطلوبی از جمله ارتفاع مناسب کف ماشین از سطح زمین، کابین جادار و بدنه با دوام، جک S3 را تبدیل به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی کرده اند که به دنبال یک کراس اوور چینی مناسب برای استفاده خانوادگی هستند. قدرت موتور 107 اسب بخار به همراه تورک 155 نیوتن متر، سرعت 175 کیلومتر بر ساعت را برای جک s3 فراهم آورده اند که برای سفرهای جاده‌ای و تردد داخل شهری، عملکرد مناسبی به اجرا خواهند گذاشت.

6. آئولوس AX7

7

یکی از خوش بر و روترین کراس اوورهای چینی که وجود خطوط قرمزرنگ در بدنه، ظاهری جسور و جوان پسند به آن بخشیده اند، آئولوس AX7 دانگ فنگ است. این زیباترین ماشین چینی نیم شاسی با همکاری شرکت ایستا موتور مایوان (از زیرمجموعه‎‌های سبلان خودرو) معرفی شده و از سال 1400 تا کنون، در خیابان‌های کشور به رهگذران چشمک می‌زند.

نسخه آئولوس AX7 مونتاژی سبلان خودرو، مطابق با فیس لیفتی است که در سال 2020 روی این خودرو پیاده شده و شکل کلی آن را تهاجمی‌تر، و خطوطش را تیزتر ساخته است. موتور 1.6 لیتری با قدرت 170 اسب بخار و تورک 250 نیوتن متری به همراه گیربکس 6 حالته آیسین، هیکل بزرگ آئولوس AX7 را با شتاب خوبی از جا می‌کند. آمار شتاب صفر تا صد این کراس اوور زیبای چینی، حدود 11 ثانیه اعلام شده است.

7. ام وی ام x22

8

یکی از بهترین ماشین های نیم شاسی چینی با ظاهری عضلانی و نسبتاً خشن، از سال 95 تا به امروز مهمان اتوگالری‌های ایران شده است و امروزه هم یکی از پرفروش‌ترین نیم شاسی‎‌ها در بازار به حساب می‌آید. تغییرات و اصلاحاتی روی این نسخه اعمال شده که در نتیجه، یک کراس اوور 4 سرعته با قدرت موتور 105 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتن متری را داریم که صفر تا صدش را در 12.7 ثانیه پر می‌کند.

از سال 97 آپشن‌های جدیدی با تلاش مدیران خودرو به این کراس اوور سنگین چینی اضافه شده اند. از جمله چشمگیرترین آنها می‌توان به حسگر باد تایر، کنترل کشش و کمکی در حرکت به سرپایینی و سربالایی اشاره کرد. با این اوصاف، ام وی ام x22 در رنج قیمتی مناسبی قرار دارد که نسبت به سایر رقبای موجود در بازار، برای کسانی که دنبال یک گزینه اقتصادی هستند مناسب خواهد بود.

8. چری تیگو 7

9

شرکت چری در میان خودروسازان چینی، ادعای این را دارد که بزرگترین صادر کننده به جهان است. چری بر اساس استفاده از تکنولوژی‌های بهینه و نوآورانه، در سگمنت کراس اوور دست به اقدام‌هایی زده است که از جمله نتایج جذاب آن می‌توانیم به چری تیگو 7 اشاره کنیم. تیگو 7 از مردادماه سال 1396 وارد بازار ایران شد و چیزی نگذشت که نامش به عنوان یکی از پرچمداران کمپانی چری در ایران بر سر زبان‌ها افتاد.

چری تیگو با تیپ‌های اکسلنت وIE  در بازار در دسترس است و با آپشن‌های متعددی از جمله سیستم صوتی جوان پسند، اتوهلد، کنترل خودرو در سرازیری و سربالایی و بهسازی‌هایی در اتاقک داخلی و ارگونومی ارائه می‌شود. البته که اگر بودجه کافی برای خرید این خودروی همه چیز تمام چینی را ندارید می‌توانید به فکر اجاره خودرو تیگو 7 نیز باشید، زیرا تجریه سفر و راندن با این خودرو چینی در جاده های ایران زیبایمان را با هیچ چیز نمی‌توان عوض کرد.

موتور 6 دهنده اتومات دوکلاچه با قدرت 1.5 لیتر و سیستم 4 سیلندر توربوشارژر، قدرت نهایی 147 اسب بخار به همراه تورک 210 نیوتن متر ارائه می‌دهد و با ماکسیمم سرعت 190 کیلومتر بر ساعت، یک رانندگی هیجان انگیز مخصوصا در جاده برای مسافرت های طولانی را به همراه دارد.

9. جک S7

10

یکی دیگر از اعضای موفق خانواده جک که در ایران نیز به عنوان یکی از بهترین ماشین نیم شاسی چینی موفقیت خوبی کسب کرد، جک S7 است. این خودرو توسط کرمان موتور مونتاژ و در بازار داخلی عرضه می‌شود و نسبت به بسیاری از رقبا از جمله هایما s7، موفقیت بیشتری کسب کرده است. طراحی جک S7 تفاوت‌هایی با نسخه‌های قبلی سری S دارد اما در جلوپنجره آن، دیزاین تیپیکال جک به چشم می‌خورد.

در طراحی بدنه جک تا حد زیادی از آئودی و لکسوس ایده گیری شده که همین امر برای برخی از مشتریان، یکی از نکات جذاب این کراس اوور چینی به حساب می‌آید. سیستم داخلی خودرو با المان‌های فیبر کربنی، تاچ پنل به همراه دوربین 360 و سیستم صوتی باکیفیت، اتاقک داخلی را به فضایی درجه یک برای راننده و سرنشینان تبدیل کرده اند. موتور S7 نسبت به نسخه‌های پیشین از قدرت بالاتری برخوردار است که با پیشرانه 2 لیتری، 190 اسب بخار و تورک 300 نیوتن متری این کراس اوور جذاب را به ماکسیمم سرعت 170 کیلومتر بر ساعت می‌رسانند.

 

 

 

10. بی وای دی تانگ 2

 

تانگ 2، برادر جوان‌تر خودرو BYD تانگ 1 که در سال 2015 و با پلتفرم S6 رونمایی شد، در سال 2018 و با هیکلی بزرگتر در لیست بهترین ماشین های نیم شاسی چینی جا دارد. شرکت BYD همراه با کارمانیا، این خودرو را در مدل‌های 5 و 7 نفره راهی بازار کرده است و با سایر محصولات سگمنت کراس اوور در کلاس خود، رقابت تنگاتنگی دارد.

این نیم شاسی چینی در کلاس هیبرید یا الکتریکی وارد بازار شده و با قدرت 205 اسب بخار به همراه تورک 320 که توسط موتور توربوشارژر 4 سیلندری تأمین می‌شود، گزینه خوبی برای کسانی است که عشق شتاب و سرعت دارند. تانگ 2 هیبریدی بسته به باتری و پیشرانه‌ای که یا در مدل DM ارائه می‌شود و یا DM-i، حرکت تمام الکتریکی 50 الی 110 کیلومتری برای خودرو فراهم می‌کند که پتانسیل خوبی برای کاهش میزان مصرف سوخت داخل شهری دارد.

 

 

 

اجاره بهترین کراس اوورهای چینی

تعریف با آب و تاب از هر چیزی، شنونده را به هوس می‌اندازد که آن را امتحان کند. حالا چه ما اینجا از یک غذای محلی در گیلان تعریف کنیم، چه جدیدترین نیم شاسی چینی در بازار ایران که بیش از یک دهه است بر بازار خودرو حکمرانی می‌کنند.

اگر سری به بازار خودرو زده و از شرایط ثبت نام و خرید آگاهی داشته باشید، با قیمت‌های نجومی بازار ماشین‌های خارجی بیگانه نیستید. برای خرید کراس اوورهای چینی و حتی مدل‎‌هایی مانند ام وی ام x22 که از جمله کراس اوورهای اقتصادی به شمار می‌آیند، باید حداقل نیم میلیارد پیاده شده باشید تا بتوانید سوار یکی از خودروهای محبوبتان شوید. هزینه خرید خودرو تازه اول داستان است، در مراحل بعدی با داستان‌های رنگارنگی از جمله خرید قطعات، تعمیرات و دردسرهای جستجو به دنبال نمایندگی مجاز تعمیرات خودرو دست و پنجه نرم خواهید کرد.

اگر به شما بگوییم با پرداخت مبلغی که در نهایت حتی یک صدم قیمت خرید هم نمی‌شود، می‌توانید رانندگی با خودروی موردعلاقه‌تان را تجربه کنید چطور؟ یک جستجوی ساده در اینترنت، شما را به  سایت سپریس، یکی از مراکز محبوب اجاره خودرو در ایران خواهد رساند که نه تنها در داخل وطن، بلکه در مقاصد توریستی جذابی مانند دبی و استانبول نیز امکان اجاره ماشین را برای شما فراهم می‌کند.

مزیت دیگر اجاره بهترین خودروهای کراس اور چینی  از سپریس، کمک به شما در تصمیم گیری پیش از خرید است. قطعاً گالری محل از ایده تست درایو با خودروهای صفر استقبال نخواهد کرد. افزون بر آن، هرچقدر با فروشنده‌های مختلف مشورت کنید و مقالات مشخصات فنی را بخوانید، در نهایت «مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید». با اجاره برترین ماشین های کراس اور چینی از سپریس، می‌توانید هر خودرویی که مدنظر دارید را با هزینه‌ای معقول برای مدت مشخص رنت کنید. بعد به جاده بزنید، قدرت و عملکرد خودرو در شرایط مختلف و جاده‌های ناهموار را بسنجید تا مطمئن شوید هنگام خرید کراس اوور چینی به اندازه ای که پول می‌دهید، آش می‌خورید.

از بابت دردسرهای اجاره و مراحل اداری آن هم نگران نباشید، چون برخلاف سایر مراکز اجاره خودرو، در سپریس خبری از کاغذبازی نیست. ناسلامتی در قرن بیست و یکم زندگی می‌کنیم. تمامی مراحل، از ثبت نام شما به عنوان مهمان تا بررسی مدارک، مشورت و عقد قرارداد اجاره به صورت آنلاین انجام می‌شود و بیشتر از چند دقیقه، وقت گرانبهای شما را نمی‌گیرد. اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام کراس اوور چینی برای شما بهترین انتخاب خواهد بود، می‌توانید از کارشناسان سپریس بابت اجاره خودرو چینی مشورت بخواهید تا بر اساس نیازها و انتظاراتی که از ماشین دارید شما را راهنمایی کنند.

سخن آخر

یک نکته مشترک بین کراس اوورهای چینی و امپراطریس معروف چین، بانو وو زتیان وجود دارد: هردو ترکیبی از آراستگی، ظرافت، وقار و قدرت را برای جهان به نمایش می‌گذارند. اگر حجم عظیم خودروهای شاسی بلند را نمی‌پسندید و از سوی دیگر، خانواده بزرگی دارید و فضای سدان‌های عادی برای شما پاسخگو نیست، بهترین خودروهای کراس اور چینی  می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

از سال 1400 به بعد، قیمت‌ها در بازار خودرو چنان سر به فلک کشیده اند که به این زودی‌ها ریزش نخواهند کرد. از سویی کیفیت و تنوع خودروهای اقتصادی و ایرانی چنگی به دل نمی‌زند و از سوی دیگر هزینه خرید، سرویس و نگهداری خودروهای اروپایی و امریکایی به حدی بالاست که کمتر کسی از پس آنها برمی‌آید. اما ماشین های نیمه شاسی چینی ارزان با وجود ظاهری شیک که راحت می‌شود در دسته لوکس و نیمه لوکس دسته بندی‎‌شان کرد، با قیمت معقول‌تر و کیفیت مناسب بازار را درنوردیده اند.

معرفی 10 بهترین کراس اوور چینی از ما بود، سبک سنگین و تصمیم گیری از شماست. حتی اگر قصد داشته باشید سراغ خرید یکی از این خودروهای هیجان انگیز بروید، می‌توانید محض تست درایو سری به سایت سپریس بزنید. ماشین موردعلاقه‌تان را اجاره کنید و همراهش یک سفر داشته باشید تا ببینید انتظارتان را برآورده می‎‌کند یا خیر.

علاوه بر تمام این اوصاف، بیراه نیست بگوییم سپریس پتانسیل این را دارد که رفیق خوبی برای شما باشد. اگر در نهایت انتخاب شما این بود که یکی از بهترین ماشین های کراس اوور در ایران را خریداری کنید، اولاً پیشاپیش مبارک باشد و چرخ‌اش برایتان بچرخد. ثانیاً اگر در تایم‌هایی که در سفر نیستید خودروی زبان بسته گوشه پارکینگ می‌نشیند، می‌توانید خودتان به عنوان یکی از میزبان‌های سپریس، ماشین را اجاره بدهید. به این ترتیب با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ هم می‌توانید از رانندگی با یک خودروی شیک لذت ببرید و هم در سایر تایم‌ها، آن را برای کرایه بگذارید تا بدون اینکه زحمت اضافه‌ای بکشید، درآمد بیشتر داشته باشید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها