کد خبر : 83067

با اورینت، ساعتی با پایداری و دقت بالا را تجربه کنید

در بین برندهای نامدار ساعت های ژاپنی، برند اورینت یکی از درخشان ترین و معتبرترین آنهاست، اما چرا؟ اورینت علاوه بر اینکه عملکرد خیلی خوبی در تولید ساعت کوارتز و ساعت سولار داشته، بصورت ویژه و تخصصی در تولید ساعت های مکانیکی تمرکز دارد. شاید به همین خاطر است که می توانیم اورینت را بهترین برند ژاپنی در زمینه تولید با دقت ترین ساعت های مکانیکی، در صنعت ساعت سازی بشناسیم.

1

پدیده ای شگفت انگیز، به نام اورینت!

اورینت هم مانند بسیاری از برندهای موفق و شناخته شده امروزی، شروع کارش را از یک مغازه کوچک ساعت فروشی در سال 1901 به نام یوشیدا بود. موسس این برند (شیگه‌رو یوشیدا) از ابتدا کار فروش ساعت انجام می داد تا کم کم از سال 1912 کار تولید بدنه ساعت طلا را آغاز نمود و کارخانه‌ای به نام Toyo Tokei Manufacturing را برای تولید ساعت مچی در سال 1934 تأسیس کرد. اما کمپانی اورینت بطور رسمی در سال 1950 تاسیس و راه اندازی شد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که، برند اورینت که در حال حاضر تحت تابعیت شرکت ساعت مچی سیکو قرار گرفته است. اما چرا و چطور اورینت به یک پدیده ساعت سازی تبدیل شد؟

رقابت اورینت با دیگر برندهای ژاپنی

قبل از اینکه اورینت به جایگاه کنونی خود برسد، دیگر برندهای ژاپن مانند سیکو، کاسیو و سیتیزن وارد رقابت عجیبی شده بودند. هر کدام از آنها در تولید ساعت یا فناوری خاصی به شهرت رسیده بودند و متقاضیان و طرفداران آنها مشخص بودند. اورینت برای اینکه در عرصه ساعت سازی بماند، مجبور بود همپای دیگر برند های غول پیکر ژاپن، به رقابت با آنها و حتی برندهای سوئیسی بپردازد. با توجه به اینکه رقبای ژاپنی اورینت با تولید ساعت مچی کوارتز، تحول عظیمی در صنعت ساعت سازی بوجود آوردند و همه برندهای ساعت ساز به تولید چنین ساعت جدیدی روی آوردند، اما اورینت مسیر جدیدی را انتخاب کرد. اورینت تصمیم گرفت تا علاوه بر تولید ساعت مچی کوارتز که متقاضی زیادی داشت، به تولید ساعت های مکانیکی خود ادامه دهد.

این نگرش متفاوت اورینت باعث شد بر خلاف دیگر کمپانی ها که تمرکز اصلی شان تولید ساعت کوارتز بود، او تمرکزش را روی تولید ساعت مکانیکی بگذارد. در نتیجه خط تولید ساعت های مکانیکی اورینت با دقت و تلاش بیشتری ادامه پیدا کرد. او توانست ساعت های مکانیکی با دقت خودش را با هزینه خیلی مناسب، تقریبا نزدیک به ساعت های باتری بسازد و با قدرت بار دیگر وارد عرصه ساعت سازی شود.

2

اورینت سطحی از استاندارد ساعت مکانیکی را مشخص می کند

از سال 1970 اورینت تمام تلاش و تمرکز خود را برای گسترش و تثبیت یک استاندارد برای تولید ساعت مکانیکی گذاشت. نتیجه تلاش های او، رسیدن به نوآوری‌های جدیدی نیز بود. او توانست در سال 1997 یک موتور خودکار با نشانگر ذخیره نیرو و  در سال 2000 یک موتور اتوماتیک با ذخیره نیرو و نشانگر زمان جهانی ایجاد کرد. مدل سیم پیچ دستی Orient Star در مدل Solid Silver، جایزه طلا را برای بهترین ساعت مچی استاندارد در سال 2003 دریافت کرد. همچنین یک موتور باریک و جدید اتوماتیک 88700cal، در مجموعه Royal Orient در سال 2004 معرفی شد.

با توجه به این پیشرفت و ثبات قدرت اورینت در ساخت بهترین ساعت‌های مکانیکی، بسیاری از دوست داران ساعت و دیگر برندهای ساعت ساز، اورینت را یک منبع و استاندارد برای ساخت ساعت‌های مکانیکی می دانند. حفظ کیفیت، اعمال دقت در موتور و قیمت مناسب در اصول کاری و تولیدات ساعت مچی اورینت به خوبی دیده می شود.

زیرمجموعه‌های ساعت اورینت

برند ساعت اورینت به جز اولین زیر مجموعه خود به نام اورینت استار که در سال ۱۹۵۱، با هدف ساخت ساعتهای لوکس و گران به بازار عرضه شد زیر مجموعه اصلی دیگر دارد:

زیر مجموعهٔ کلاسیک برند اورینت (Orient Classic Collection)

این مجموعه با طراحی منحصر به فرد و خلق ساعت‌های مجلل و لاکچری در بین دیگر مجموعه‌های این برند کاملاً منحصر به فرد است. ترکیب ظرافت و کیفیت ساخت بالای این مدل باعث می‌شود که همیشه به روز باشد.یکی از ویژگی‌های ساعت‌های کلاسیک اورینت کمتر بودن قطر صفحه نسبت به بقیه مدل‌ها می‌باشد. 

زیر مجموعهٔ کانتمپورری اورینت (Orient Contemporary Collection)

اگر دنبال ساعتی باکیفیت ساخت بالا و طراحی به روز می‌گردید مطمئناً در این مجموعه ساعت مد نظر خود را یافت می‌کنید.استفاده از طراحی خارق العاده صفحه و به کارگیری از رنگ‌های تکرار نشدنی از ویژگی‌های این مجموعه می‌باشد.  در این سری از ساعت های اورینت هم ساعت زنانه و هم ساعت مردانه با جدیدترین طراحی ها به چشم میایند.

زیرمجموعهٔ اسپرت اورینت(Orient Sport Collection)

این زیر مجموعه همانگونه که از اسمش مشخص است تمرکز کامل بر روی طراحی و ساخت ساعت‌هایی با مقاومت بالا و کارکردهایی متفاوت در فعالیت‌های ورزشی دارد. این مجموعه از ساعت‌ها را می‌توان به طور اختصاصی برای ورزش‌های حرفه‌ای مثل کوهنوردی، خلبانی و غواصی به کار برد. امکانات بالا، مقاومت در برابر آب و مقاومت در برابر ضربه از دیگر ویژگی‌های این مجموعه است. به همین خاطر اکثر ساعت‌های اسپرت اورینت، ساعت مردانه هستند.

3

قیمت ساعت مچی اورینت

یکی از استراتژی تجاری برند ساعت اورینت، ساخت ساعت‌هایی باکیفیت فنی عالی، دقت اندازه گیری بالا و طراحی زیبا به همراه قیمتی مناسب و مقرون به صرفه بوده است. شما می‌توانید با قیمتی مناسب ساعت مدل اپن هارت از برند اورینت را خریداری کنید. با توجه به قیمت ساعت اورینت، کیفیت و دقت در اندازه گیری زمان، این برند می تواند با دیگر برندهای لوکس دنیای ساعت رقابت کند.

خرید ساعت مچی اورینت از فروشگاه ساعت مچی

اصالت در ساعت مچی همیشه حرف اول را میزند. بعد از اینکه مطمئن شدید ساعت اورینت را انتخاب کردید، باید اصالت آن برای شما اهمیت پیدا کند. برای اینکه از خرید ساعت مچی اصل اورینت مطمئن باشید، بهترین راه مراجعه به نمایندگی اورینت است. از آنجایی که این برند ریشه قدیمی در کشور ما دارد، یکی از نمایندگی‌های اورینت سایت ایران تایمر است. ایران تایمر اولین و بزرگترین ساعت مچی اورجینال در ایران است که علاوه بر فروش اینترنتی، فروشگاه ساعت مچی حضوری هم دارد. این مجموعه بصورت تخصصی در زمینه ساعت مچی اصل و برند بیش از یک دهه است که فعالیت کرده و نمایندگی بیش از 300 برند مطرح جهانی دیگر را هم دارد. در ایران تایمر هم اصالت و هم قیمت مناسب محصولات به شما ضمانت می شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها