کد خبر : 83072

اهمیت شرکت‌های باربری در اقتصاد

امروزه به دلیل نیازهای روز افزون حمل و نقل در مناطق مختلف جغرافیایی، امورات مربوط به حوزه بار و باربری نقش به سزایی در اقتصاد کشور خواهد داشت.

پایانه بار مشهد

با وجود درآمد زایی صنعت باربری برای مدیران این پروسه با چالش‌هایی نیز همراه بوده. از جمله این موارد می‌توان به تامین مواد اولیه، توزیع کالا و تجارت بین الملل اشاره کرد.

ارتباط ایران با سایر کشورها می‌تواند سبب رونق اقتصادی از طریق صادرات کالا، خدمات مختلف در بازارهای جهانی و وارد کردن اقلام مورد نیاز شود. این مسئله خود به خود در افزایش نرخ تولید، ایجاد اشتغال و درآمد ملی موثر موثر خواهد بود.

تامین مواد اولیه نیز از طریق جمع آوری کالاهای مورد نیاز از مناطق مختلف و انتقال به واحدهای تولیدی، سبب توسعه صنعت و افزایش رشد اقتصادی خواهد شد.

توزیع کالا توسط حمل و نقل عمومی، سبب تامین مایحتاج مصرف کننده شده و باعث تضمین توزیع عادلانه کالاها با بارنامه اصولی و ارزانتر شدن آن‌ها نیز می‌شود.

*آیا در مورد انواع بار چیزی می دانید:

انواع بار

بارهای حمل شده توسط پایانه بار به خرده بار، عمده بار و اثاثیه منزل و بار ترافیکی دسته بندی می‌شود.

  • زمانی که چندین پایانه بار یا شرکت با همکاری یکدیگر به وسیله یک وسیله نقلیه، بارها را ارسال کنند اصطلاحا به آن خرده بار گفته می‌شود. این مسئله سبب تقسیم شدن هزینه باربری بین شرکت‌ها، کاهش مصرف سوخت و استهلاک ماشین و نیروی کار خواهد شد.
  • به وسایل سنگین با حجم زیاد عمده بار گفته می شود که حمل آن‌ها توسط ترانزیت، کفی، چادری سه محور و کمپرسی صورت می گیرد.
  • یکی دیگر از انواع معمول بار حمل اثاثیه منزل بوده که عمدتا از کامیون، خاور و کامیونت استفاده می کند. در مواقعی که حجم اثاثیه منزل کم باشد می‌توان از انواع ماشین باری سبک از جمله وانت، وانت نیسان و وانت پراید استفاده کرد.
  • بارهای ترافیکی هم به بارهایی گفته می‌شود که وزن و ابعاد آن‌ها بیش از حد مجاز باشند. لازم به ذکر است برای حمل بارهای ترافیکی نیاز به مجوز رسمی و عبور و مرور در ساعت‌های مشخصی می‌باشد.

چه عواملی در قیمت باربری موثر است؟

1. وزن بار

2. نوع بار

3. مسافت طی شده

4. نوع وسیله حمل و نقل

5. نوع بسته بندی

6. هزینه سوخت مصرفی

7. بیمه نامه

8. بار نامه

9. دستمزد کارگر

حالا در ادامه باید بدانید چه راهکارهایی سبب بهبود شرایط حمل و نقل و باربری در ایران می‌شود:

پایانه بار مشهد

بهبود دانش فنی افراد: در این مرحله مدیران در حوزه بار باید با توجه به استاندارهای بین المللی، استراتژی درست و آموزش صحیح رانندگان صنعت باربری را در ایران تسهیل بخشند.

استفاده از تکنولوژی روز: به­کارگیری فن آوری‌های پیشرفته از جمله سیستم ردیابی بار، اتوماسیون، استفاده از برنامه لجستیک و استفاده از اپلیکشین‌های مربوطه سبب بهبود عملکرد باربری در ایران می‌شود.

افزایش تعاملات بین نهادهای مختلف: اگر نهادهای زیربط از جمله نهادهای دولتی، شرکت‌های حمل و نقل، سازمان تجاری جهانی، سازمان صنعتی و نهادهای مردمی باهم همکاری کنند، این مسئله به تنهایی سبب بهبود کیفیت، خدمات در صنعت حمل و نقل خواهد شد.

گسترس زیرساخت‌ها: هموار سازی و بروز رسانی جاده‌ها، توسعه بنادر، فرودگاه‎‌ها و احداث بنادر جدید، امکانات لجستیکی و استفاده از تجهزیات نوین همگی سبب تحولی عظیم در اقتصاد باربری ایران می‌شود.

پس در این میان پایانه های بار و کامیون ها چه نقشی در بهبود اقتصاد دارند؟

تامین کالا و فروش : از مهم ترین نقش های پایانه بار تامین کالا و خدمات برای فروش محصولات و کالاها است.

ایجاد اشتغال : استفاده از نیروی انسانی برای راندن و حمل و بارگیری کالاها خود به تنهایی سبب ایجاد موقعیت های شغلی و افزایش کار آفرینی می شود.

رشد موازی دیگر صنایع : صنایعی مانند تولید ماشین های سنگین و قطعات و تجهیزات آن ها نیز مستقیما با تولید انواع ماشین سنگین ارتباط دارند.

باربری و پایانه بار مشهد

حمل بار واحدهای اقتصادی : ماشین های سنگین با حمل بار برای انواع مشاغل به رشد و بهبود آن ها نیز کمک می کنند.

حمل و نقل های بین المللی و بین شهری : ماشین های سنگین با حمل بار به نقاط مختلف خارج از کشور یا مناطق محروم و دور افتاده روستایی امکان گردش و بهبود اقتصادی و تجارت و صادرات و واردات را فراهم می­کنند.

و در نهایت حمل کالا با ماشین های برابری سنگین سبب ایجاد بازارهای جدید و فرصت ها و موقعیت های جدید شغلی برای انواع مشاغل و صنایع می شود.

حال که با نکاتی که سبب بهینه سازی صنعت باربری و چرخه اقتصادی می‌شود آشنا شدید بهتر است در نهایت با عواملی که موجب بهبود عملکرد مدیریتی و توسعه اقتصادی در زمینه حمل و نقل می‌شود نیز آشنا شویم:

  • برنامه ریزی دقیق از نظر زمانی و موقعیت مکانی
  • انتخاب مسیر مناسب و ساعت حرکت
  • مدیریت انبار مواد اولیه به منظور کاهش ضایعات و نگهداری اصولی از آن‌ها
  • بسته بندی اصولی کالاها
  • استفاده از تجهیزات بارگیری مناسب به منظور کاهش تلفات و خسارت بار
  • رعایت قوانین حمل و نقل جاده ای
  • ایمنی وسایل نقلیه و چک کردن دوره ای ماشین‌های حمل و نقل
  • ارتباط موثر با مشتریان و کسب رضایت آنها
  • انتخاب پایانه بار مناسب
  • نوسازی تجهیزات
  • تعلیم رانندگان
  • استفاده از بیمه باربری
  • ارزیابی منظم برای شناخت نقاط ضعف و تقویت آن‌ها
  • توجه به پایانه باربری در خصوص توجه به امکانات و خدمات آن‌ها در راستای بهبود سیستم حمل و نقل جاده ای
  • توجه ویژه به محیط زیست، استفاده بیشتر از وسایل نقلیه سبک، کاهش آلاینده‌ها، بهینه سازی مسیرهای عبور و مرور
  • توسعه حمل و نقل ریلی و دریایی: طبق آمار گزارش شده، امروزه 90 درصد حمل و نقل کالاها از طریق بنادر جنوب ایران و دریای شمال صورت خواهد گرفت. بنابراین توجه به توسعه حمل و نقل دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • شبکه بندی مناسب از جمله به اشتراک گذاشتن اطلاعات، هماهنگی بیشتر با اقشار مختلف
  • ایجاد ارزش افزوده ارزی مانند بسته بندی ویژه، پیگیری خدمات و مانیتورینگ بار

و اما بیایید بررسی کنیم که...

وضعیت باربری در تهران چگونه است؟

تهران به عنوان یک کلانشهر مبدا و مقصد حمل بسیاری از بارهای داخلی و خارجی است. حمل و نقل در این کلانشهر شرایط و مقررات خاص خود را دارد. بخصوص که برای حمل برخی از کالاهای خاص درون شهر تهران نیاز به ماشین‌های باربری فوق سنگین داریم.

انتخاب مبدا مناسب برای حمل و نقل نیز مساله بسیار مهمی در سرعت بخشیدن به فرآیند بار ارسالی است. در این میان انتقال بار از بسیاری دیگر از کلانشهرها مانند : تبریز، مشهد و اصفهان نیز امنیت و سرعت انتقال بار بسیار مناسبی دارد.

به طور مثال : انتقال بار از باربری مشهد به سایر شهرهای ایران در پایانه بار مشهد بدون اتلاف وقت، با کمترین هزینه انجام خواهد شد.

در باربری مشهد به تهران شاهد خدمات زیر خواهید بود:

1. بسته بندی اصولی

2. رانندگان دوره دیده

3. احتیاط لازم در زمان بارگیری

4. تحویل بار به مشتری در زمان مقرر

5. ایمنی کامل و بیمه بار

6. پرداخت کامل خسارت وارد شده در زمان انتقال بار

7. مجوز راهداری

8. مشاوره رایگان تلفنی

9. تخلیه اصولی بار

10. استفاده ازتجهیزات پیشرفته

11. خدمات شبانه روزی

12. صدور بارنامه رسمی

13. تعرفه کم

در پایانه بار تبریز و اصفهان نیز به دلیل امکانات بیشتر، سرعت انتقال از خطوط ارسالی و جاده های حمل و نقلی وضعیت چیزی شبیه به شهر مشهد است.

در حال حاضر پایانه بار تهران و بیشتر کلانشهرها دارای امکانات فراوان، امنیت بار و سرعت فوق العاده است. استفاده از خدمات باربری با وسایل سنگین علاوه بر تامین امنیت و تضمین سلامت بار ارسالی شما به طور غیر مستقیم سبب رشد انواع مشاغل و اشتغال زایی و شکوفایی اقتصادی جامعه نیز می شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها