کد خبر : 83149

بازی ایران خودرو با اعصاب مشتریان

بازی ایران خودرو با اعصاب مشتریان

اگرچه ایران خودرو می‌دانست که نمی‌تواند استانداردهای ۸۵ گانه را در خودروی پژوپارس اجرایی کند، اما با این حال ثبت نام پژوپارس را در سامانه یکپارچه انجام داده و امروز بیش از ۱۰۰ هزار مشتری این خودرو با عدم وضوح مواجه شده‌اند.

به گزارش خودروتک ، به گفته ایران خودرو ، در سال جاری حدود ۱۰۰ هزار نفر از مشتریان این شرکت، خودروی پژو پارس را از طریق سامانه یکپارچه خودرو خریداری کرده‌اند. اما نکته‌ای که در اینجا قابل ذکر است، این است که سازمان ملی استاندارد قوانین و شرایط مجوز تولید این خودرو را از سال ۱۴۰۱ به ایران خودرو اعلام کرده بود و ایران خودرو نیز می‌دانست که قادر به اجرای استانداردهای ۸۵ گانه در این خودرو نمی‌باشد. با این حال، ثبت نام پژو پارس در سامانه یکپارچه ادامه یافته و امروز بیش از ۱۰۰ هزار مشتری این خودرو با عدم وضوح مواجه شده‌اند.

درحال‌حاضر مشخص نیست ایران خودرو براساس کدام استدلال محصولی که فاقد استاندارد است را به مردم فروخته است و از آن طرف افرادی که نوبت تحویل خودروی آنها پاییز ۱۴۰۲ است هنوز فراخوان تکمیل وجه و اخذ قرارداد را دریافت نکرده‌اند و با تجمع روبه روی وزارت صنعت و سازمان حمایت پیگیر احقاق حقوق خود هستند.

ایران خودرو هنوز پاسخی نسبت به این اعتراضات مشتریان ندارد و گویا در صدد مذاکره با سازمان ملی استاندارد است تا مجوز تولید این خودرو را تمدید کند و در نهایت محصولی فاقد استاندارد را به مردم تحویل دهد.

البته رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص نامه نگاری ایران خودرو با سازمان استاندارد در تمدید مجوز تولید پژو پارس گفت: قانون با نامه نگاری تغییر نمی‌کند این خودرو باید استانداردها را رعایت کند در غیر این صورت تولید نخواهد شد.

مهدی اسلام پناه در همین ارتباط به تسنیم گفته است: از سال ۱۴۰۱ ما در قالب اعلام‌های رسمی به ایران خودرو اعلام کردیم که این خودرو نمی‌تواند استانداردهای ۸۵ گانه را لحاظ کند و باید برای این موضوع تدبیری بیندیشد اما متاسفانه به جای بررسی این موضوع فروش این خودرو در سامانه یکپارچه در دستور کار وزارت صنعت و خودروساز قرار گرفت و آنها خودرویی که می‌دانستند نمی‌توانند استانداردهای آن را رعایت کنند را فروختند.

وی افزود: جالب اینجاست ۴ ماه گذشته نیز ایران خودرو در قالب نامه‌ای به ما اعلام کرد که ما نمی‌خواهیم پژو پارس تولید کنیم ما به آنها گفتیم در این فرصت باقیمانده تا اسفندماه با قدرت تولید کرده و به تعهدات خود نسبت به خریداران عمل کنید اما جالب اینجاست تعهدات معوق این شرکت امروز به گردن سازمان ملی استاندارد انداخته می‌شود درحالیکه ما قبلا گفته بودیم و این شرکت بدون توجه به نامه نگاری‌ها فعالیت خود را در تولید این خودرو ادامه داد.

اسلام پناه اضافه کرد: ۹ ماه گذشته نیز به ایران خودرو گفتیم این خودرو نمی‌تواند استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کند اما به نظر می‌رسد آنها زیان مالی تولید این خودرو را متوجه سازمان استاندارد می‌دانند و در پاسخ به اعتراض مردم در عدم تحویل خودروها و یا کاهش تولید آن به گردن سازمان استاندارد می‌اندازند درحالی که ما فقط براساس قانون عمل کرده و ایمنی و استانداردهای خودروها را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

 
منبع: تسنیم

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها