کد خبر : 83115

جریمه سنگین برای دو خودروساز معروف کشور + اسامی

جریمه سنگین برای دو خودروساز معروف کشور + اسامی

۲ خودروساز مونتاژی از جمله شرکت مدیران خودرو و کرمان موتور به خاطر گران فروشی محکوم به پرداخت ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جریمه و بازگرداندن اضافه مبلغ دریافتی به مشتریان شدند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، خودروسازان مونتاژی با ترفندهای مختلف اقدام به گرانفروشی می‌کنند این مونتاژکاران خودورها را با قیمتی بالاتر از مصوب به مردم عرضه می‌کنند.

این در حالی است که در طول سال، بارها مجوز گرانفروشی را از شورای رقابت گرفته‌اند ولی با این اوصاف راضی به قیمت‌های مصوب از سوی شورای رقابت نشده‌اند و در کنار آن نیز خودشان خودروها را با تعرفه‌ای بالاتر و تأخیر در تحویل به مشتریان می‌فروشند.

خودروسازن امسال به دلایل مختلفی از جمله اضافه کردن پسوند یا پس و پیش کردن آن، افزودن آپشن‌هایی که کارایی هم برای مشتریان ندارد مجوز اضافه قیمت را از شورای رقابت گرفته‌اند گویا این افزایش قیمت‌ها کفاف آنان را نمی‌دهند و از ترفندهای دیگر اقدام به گرانفروشی کرده‌اند.

طبق اعلام سازمان تعزیرات حکومتی بیش از ۲ هزار پرونده شکایت از ۲ خودرؤساز مونتاژی کرمان موتور و مدیران خودرو ثبت شده است که رای تعداد زیادی از این پرونده‌ها قطعی شده است و برخی پرونده‌ها با اعتراض محکومان به تجدید نظر فرستاده شده‌اند.

این مونتاژکاران در مرحله اول به خریدان یک قیمت را اعلام می‌کنند و سپس بعد از گذشت چندماه قیمت‌های جدید را با بهانه‌های مختلف از مشتریان مطالبه می‌کنند یعنی رقمی بالاتر از قرارداد را عنوان می‌کنند.

سازمان تعزیرات حکومتی چند وقتی است که خودوسازان را زیر تیغ نظارت قرار داده است و به پرونده‌های شکایت علیه آنان به سرعت رسیدگی می‌کند در همین راستا این سازمان ۲ خودروساز مونتاژی از جمله شرکت مدیران خودرو و کرمان موتور را به خاطر گران فروشی به پرداخت ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جریمه و بازگرداندن اضافه مبلغ دریافتی به مشتریان محکوم کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها