کد خبر : 82975

بازداشت یکی از مدیران شرکت‌های پیش‌فروش خودرو

بازداشت یکی از مدیران شرکت‌های پیش‌فروش خودرو

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان از بازداشت مدیر یکی از شرکت‌های پیش فروش خودرو در شهرستان تاکستان خبر داد. این شرکت در چند سال گذاشته به اسم پیش‌فروش خودرو از مردم سرمایه دریافت و به آنها سود پرداخت می‌کرد. در ماه‌های اخیر تجمعاتی از سوی مردم برگزار شده بود که خواهان دریافت پول و مطالبات خود بودند اما وعده‌ها عملی نشد.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، محمد صمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان، درباره بازداشت مدیر یکی از شرکت‌های پیش فروش خودرو در تاکستان، توضیح داد: پیرو فعالیت‌های غیرقانونی شرکت «رضایت خودروی طراوت نوین» و سرمایه‌پذیری از ۵۰ هزار شخص حقیقی علی‌رغم اعطای فرصت جهت پرداخت مطالبات مردم، مدیران شرکت تاکنون اقدام مثبتی در این زمینه نداشتند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، وی ادامه داد: به همین منظور با توجه به بیم فرار، متهم به همراه عوامل اصلی با صدور دستور قضایی بازداشت شد. در همین زمینه به مدیران شرکت‌های پیش‌فروش خودرو هشدار می‌دهیم تا هر چه سریعتر نسبت به پرداخت مطالبات مردم اقدام کنند.

یک منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود گفت تمامی مدیران شرکت های پیش فروش خودرو(غیرمجاز) ممنوع الخروج شده‌اند.

شرکت‌های پیش فروش خودرو موظف هستند ماهیانه به کارگروه خودروی استان قزوین گزارش بدهند و حتی برخی شنیده‌ها حاکی از آن دارد که احتمال دارد این فرصتی که کارگروه استانی به شرکت‌ها داده است شاید کاهش یابد و آنها باید سریع تعهدات مردم را تسویه کنند در غیر اینصورت خود کارگروه استانی تصمیم می‌گیرد

لازم به ذکر است طبق مصوبه کارگروه خودروی استان قزوین هیچ یک از شرکت‌های پیش فروش(غیر مجاز) حق ثبت نام ندارند و اکنون همه تعهدات قبلی خودشان را تسویه می‌کنند (ایسنا).

بازی با سرمایه مردم به بهانه پیش‌فروش خودرو

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت‌هایی که به بهانه پیش‌فروش خودرو، به جذب سرمایه و پرداخت سود مشغول بودند، بعد از سال‌ها فعالیت این روزها زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند. پایگاه بسیاری از آنها هم قزوین، به ویژه تاکستان است.

مسئولان، هر نوع پیش‌فروش خودرو را خارج از سامانه یکپارچه خودرو غیرقانونی می‌دانند. پیش از راه‌اندازی این سامانه هم خودروسازان، محصولات‌شان را در سایت‌های اختصاصی خود عرضه می‌کردند. اما برای سال‌ها برخی شرکت‌های خصوصی، در پوشش پیش‌فروش خودرو به ارائه طرح‌های پانزی مشغول بودند.

این شرکت‌ها، سرمایه مردم را به بهانه فروش خودروهای داخلی و خارجی جذب می‌کردند و وعده سود ثابت ماهانه می‌دادند. بعضی افراد ممکن است خودرویی را هم در نهایت دریافت کرده باشند اما به‌ویژه در سال‌های اخیر، این شرکت‌ها افراد را به سرمایه‌گذاری در انواع طرح‌ها و حفظ سرمایه خود در حساب شرکت، در ازای دریافت سود تشویق می‌کردند. برخی از آنها در قالب طرح‌های مضاربه‌ای در حال جذب سرمایه مردم بودند. این طرح‌ها در حوزه‌هایی همچون تولید، توزیع و مسکن تعریف می‌شدند.

پایگاه اصلی بسیاری از این شرکت‌ها، استان قزوین و به‌ویژه شهرستان تاکستان بود. از جمله شرکت «رضایت خودرو طراوت نوین» که یکی از معروف‌ترین آنهاست و سال‌ها در این زمینه فعالیت می‌کرد.

در حالی که این شرکت، تا ماه‌های گذشته نیز به استناد کانال تلگرامی خود به تبلیغ طرح‌های پیش فروش خودرو مشغول بود، این روزها زیر ذره‌بین دادستانی تاکستان قرار گرفته است. البته بررسی اقدامات این شرکت نسبت به برخی از مجموعه‌های مشابه با تاخیر انجام شد.

شرکت رضایت خودرو و هلدینگ مادر آن، طراوت نوین مدتی در شبکه‌های اجتماعی خود از تسویه با مشتریان خبر می‌داد. براساس اطلاعیه‌هایی که این شرکت‌ها منتشر کرده بود، رضایت خودرو دیگر حق پیش‌فروش خودرو یا مضاربه ندارد و در سررسید قراردادها باید با مشتریان تسویه کند.

آنها تاکید می‌‌کردند که تسویه با افراد براساس اولویت و با ارسال پیامک اطلاع‌رسانی انجام می‌شود و از مشتریان درخواست می‌کنند، از حضور بدون نوبت در محل شرکت خودداری کنند. با وجود این، در ماه‌های اخیر بعضی اخبار از تجمع در مقابل این شرکت و اعتراض برخی مشتریان ناراضی حکایت می‌کنند. امروز هم با انتشار خبر بازداشت مدیرعامل رضایت خودروی طراوت نوین، برخی مالباختگان در محل این شرکت تجمع کردند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها