کد خبر : 82836

قیمت جدید انواع حواله خودرو (اردیبهشت 1402)

قیمت جدید انواع حواله خودرو (اردیبهشت 1402)

عرضه محدود و التهاب بازار خودرو طی سال‌های اخیر باعث شده که خرید و فروش حواله خودرو برای دلالان تبدیل به یک لاتاری شود. این دلالان سود کلانی از فروش حواله خودروها به متقاضیان به جیب می‌زنند.

به گزارش خودروتک ، با آغاز عرضه گسترده خودرو در سامانه یک‌پارچه از اسفند ماه ۱۴۰۱، التهاب بازار اندکی کاهش داشته است. به‌طوری که حواله این محصولات بلافاصله پس از مشخص شدن نتایج قرعه‌کشی، وارد بازار آزاد شده و در برخی مدل‌ها، علی‌رغم افزایش قیمت دلار، کاهش قیمت را تجربه کردیم.

در این گزارش وضعیت قیمت حواله برخی از خودروها و سودی که ثبت‌نام کنندگان این طرح‌ها به جیب میزنند، را بررسی خواهیم کرد.

متاسفانه به‌دلیل اینکه دولت، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خرید و فروش را عامل اصلی افزایش قیمت خودروها می‌داند، آمار رسمی و قیمت دقیقی در وب‌سایت‌های خودرویی ذکر نمی‌شود. در حالی که همه می‌دانیم دلیل اصلی افزایش قیمت، نوسانات نرخ ارز و عرضه محدود خودرو است.

این شیوه از فروش خودرو کارایی لازم را نداشته و باید تدابیری اندیشیده شود تا فاصله قیمتی کارخانه و بازار کاهش یابد.

فروش حواله پژو پارس سال

این خودرو که یکی از پرطرفدارترین محصولات بازار ایران محسوب می‌شود، قیمت درب کارخانه آن حدود ۲۵۷ میلیون تومان است. پارس XUP اختلاف قیمتی حدودا ۳۲۳ میلیون تومان از بازار تا درب کارخانه دارد و حواله آن با موعد تحویل تابستان امسال در برخی از آگهی‌ها، تا ۲۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری می‌شود.

فروش حواله 207

این خودرو نیز جزو محصولات پرفروش هاچ‌بک ایران خودرو محسوب می‌شود که مدل فرمان هیدرولیکی آن، ۳۱۰ میلیون تومان در کارخانه قیمت گذاری می‌شود. با احتساب قیمت ۶۹۰ میلیونی آن در بازار، اختلاف قیمت کارخانه آن با بازار، به ۳۸۰ میلیون تومان می‌رسد.

این درحالی است که حواله این خودرو با موعد تحویل پاییز، به قیمت ۲۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. باید درنظر گرفت که شرایط فروش خودروسازی‌ها، فعلا به صورت قیمت غیرقطعی بوده و ممکن است در زمان تحویل، تغییر یابد.

فروش حواله دیگنیتی و فیدلیتی

هر دو نسخه پرایم و پرستیژ این کراس‌اوور مونتاژی گروه بهمن ، اخلاف قیمتی حدودا یک میلیاردی در بازار آزاد و درب کارخانه دارند. اختلاف قیمتی زیاد آن باعث می‌شود برخی فروشندگان، قیمت ۴۸۵ میلیونی برای حواله این خودرو با موعد تحویل تابستان امسال درنظر گیرند.

فروش حواله فیدلیتی

این کراس‌اوور چینی به نوعی گل سرسبد محصولات بهمن محسوب می‌شود که تقاضای بالایی در بازار دارد. همین تقاضای بالا باعث می‌شود با وجود اختلاف قیمتی کم‌تر کارخانه و بازار نسبت به دیگنیتی (حدودا ۹۳۰ میلیون تومان)، قیمت ۵۵۰ میلیونی برای حواله با موعد تحویل تابستان آن درنظر گیرند.

فروش حواله لاماری

ایما، اولین کراس‌اوور تولیدی آرین پارس موتور قیمتی برابر با یک میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان دارد و قیمت بازاری آن به دو میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان می‌رسد. اختلاف قیمتی آن در حدود ۷۲۰ میلیون تومان می‌شود که حواله‌های آن با موعد تحویل زمستان امسال، به ۱۹۵ میلیون تومان نیز می‌رسد.

جدول زیر قیمت خرید و فروش حواله خودرو را نشان می‌دهد.

 

 

 

 
منبع: تجارت نیوز

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها