کد خبر : 82465

چرا قیمت خودرو رام نمی‌شود؟

چرا قیمت خودرو رام نمی‌شود؟

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو درباره وضعیت خودرو در بازار تا شب عید توضیح داد.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرآنلاین، زمستان از نیمه گذشت و همچنان سرمای زمستان روی داغی قیمت‌ها در بازار خودرو اثر نگذاشته است.

آن‌طور که از روند بازار مشاهده می‌شود، قیمت خودرو در بازار روند صعودی را طی می‌کند و این در حالی است که بنا به گفته نمایشگاه‌داران، خرید و فروش خودرو در حداقل قرار دارد.

تحلیلگران و کارشناسان بازار، افزایش قیمت دلار را عامل اصلی افزایش قیمت خودرو در بازار می‌دانند، اما رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، پیکان اشاره را به سمت محدودیت عرضه در بازار می‌برد.

سعید موتمنی در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت‌ها در بازار خودرو رام نمی‌شود و در یک رقمی ثابت نمی‌ماند؟ می‌گوید: این برمی‌گردد به نوسانات ارزی و در عین حال، محدودیت عرضه که روی بازار اثر گذاشته است.

وی می‌افزاید: اگر محدودیت عرضه و نوسانات ارزی وجود نداشته باشد، بازار همیشه متعادل خواهد بود.

پیش‌بینی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران از بازار خودرو تا شب عید/ چرا قیمت خودرو رام نمی‌شود؟

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که در روزهای گذشته دلار نوسان آن‌چنانی در بازار نداشته و تقریبا در یک رقمی ثابت مانده است، اما با این حال قیمت‌ها همچنان در بازار خودرو بالا می‌رود؟ عنوان می‌کند: وقتی قیمت دلار بالا می‌رود، هفته‌ها طول می‌کشد که دوباره به حالت عادی برگردد. این در شرایطی است که در بازار شاهد هستیم که عرضه با محدودیت روبه‌رو است و عرضه جواب‌گوی بازار نیست و به همین دلیل مشکل پیش می‌آید.

موتمنی همچنین در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید این روند افزایشی قیمت خودرو تا چه زمانی ادامه داشته باشد و شب عید شاهد چه بازاری خواهیم بود؟ تصریح می‌کند: بستگی به عرضه خودرو در بازار دارد. اگر عرضه خوب باشد، فکر نمی‌کنیم مشکلی پیش آید. در واقع همیشه اگر عرضه جواب‌گوی بازار باشد، بازار آرام است.

وی تاکید می‌کند: مشکلی فعلی بازار خودرو، محدودیت عرضه است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها