کد خبر : 82435

قیمت محصولات طرح پیش فروش ایران خودرو در بازار

قیمت محصولات طرح پیش فروش ایران خودرو در بازار

در طرح بزرگ پیش فروش ایران خودرو به مناسبت دهه فجر چهار خودرو وانت آریسان دوگانه‌سوز، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی و پارس با موتور XU7 را عرضه کرد. اما این خودروها در بازار آزاد با چه قیمتی خرید و فروش می‌شوند؟

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، طرح پیش فروش ایران خودرو از تاریخ 13 بهمن‌ ماه 1401 آغاز می‌شود و تا 22 بهمن ادامه دارد. در این طرح، چهار خودرو وانت آریسان دوگانه‌سوز، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی و پارس با موتور XU7 با موعد تحویل چهارماهه عرضه شده‌اند. تا این لحظه ایران خودرو قیمت مصوب این خودروها را اعلام نکرده است. اما در صورت تصویب افزایش قیمت خودرو درب کارخانه، همچنان فاصله قیمت آن‌ها با بازار قابل توجه خواهد بود.

حال باید پرسید که خودروهای عرضه‌شده در طرح پیش فروش ایران خودرو در بازار آزاد با چه قیمتی خرید و فروش می‌شوند؟

در حال حاضر وانت آریسان دوگانه‌سوز در بازار آزاد با قیمت حدود 320 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین خودرو رانا پلاس در بازار امروز با قیمت 450 میلیون تومان عرضه شد.

سمند سورن پلاس نیز در بازار پرنوسان امروز به قیمت 503 میلیون تومان رسید. پژو پارس XUV امروز با کاهش قیمت جزئی همراه و در بازه قیمتی 477 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

شرایط ثبت‌نام پیش‌فروش ایران خودرو چیست؟

حال این پرسش مطرح می‌شود که ثبت‌نام در این پیش‌فروش چه شرایطی دارد؟

متقاضیان طرح پیش فروش ایران خودرو در ابتدا باید نسبت به افتتاح حساب وکالتی نزد بانک‌های عامل که معرفی خواهد شد اقدام و به میزان مبلغی که در بخشنامه تعیین شده است، موجودی حساب وکالتی خود را تکمیل کنند.

در این میان باید به این نکته اشاره کرد که افتتاح حساب وکالتی صرفا مختص به متقاضیان عادی بوده و شامل متقاضیان قانون جوانی جمعیت و جایگزینی خودرو‌های فرسوده در این طرح پیش فروش ایران خودرو نیست.

با توجه به اطلاعیه این شرکت خودروسازی، متقاضیانی که قصد شرکت در طرح فروش بعدی ایران‌خودرو را دارند، باید پیش از ثبت‌نام تمام یا بخشی از مبلغ خودرو را در حساب خود داشته و در حساب وکالتی خود سپرده‌گذاری کرده باشند. این مبلغ در طول مدت ثبت‌نام و قرعه‌کشی در حساب وکالتی افراد مسدود می‌شود و پس از اتمام فرآیند قرعه‌کشی وجه بلوکه‌شده افرادی که پذیرفته نشده‌اند، آزاد خواهد شد.

مشتریان ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از افتتاح حساب وکالتی می توانند حداکثر تا ۲۲ بهمن ماه با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir برای ثبت نام اولیه و شرکت در قرعه‌کشی اقدام کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها