کد خبر : 79298

ماجرای معاینه فنی با سیخ کباب در اطراف تهران چیست؟

ماجرای معاینه فنی با سیخ کباب در اطراف تهران چیست؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: کدام معاینه فنی وقتی در همین اطراف تهران سیخ کباب را وارد اگزوز می کنند و مثلا با آن تست چهارگاز می گیرند؟

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ضمن انتقاد از بی توجهی برخی از دستگاه‌ها به وظایف خود در امر کاهش جانباختگان و آسیب دیدگان تصادفات رانندگی بار دیگر بر ضرورت افزایش ایمنی خودرو و جاده و همچنین اصلاح قوانین به منظور افزایش بازدارندگی آن تأکید کرد.

سردار سیدکمال‌هادیانفر در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های نورالرضا برگزار شد، گفت: حوزه پلیس راهور حوزه کاملا متفاوتی است که با جان مردم سروکار دارد. دیگر بخش‌ها و حوزه‌ها در کشور نیز مسئولیت‌های مهمی دارد؛ اما هیچ کدام به اندازه پلیس نیست که مستقیما بر جان مردم تمرکز داشته باشد.

برای درک بهتر اهمیت این موضوع باید بگویم که در همین یک ساعتی که این جلسه برگزار شد دست کم دو نفر در جاده‌های ما و در تصادفات رانندگی کشته شدند و ۵۰ نفر نیز دچار مجروحیت شدند که از این تعداد دست کم ۲۰ نفرشان برای همیشه دارای معلولیت شدند. این آمار به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.

هادیانفر ادامه داد: ۵۱ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی در دم و در همان صحنه تصادفات جان خود را از دست می دهند که از این تعداد ۳۴ درصد سرنشین خودرو هستند. ۴۹ درصد نیز بعد از تصادف جان خود را از دست می دهند که در این میان ۴۳ درصد در بیمارستان و ۶ درصد در حین انتقال جان خود را از دست می دهند.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: یک زمان به ما می گفتند در مصاحبه‌هایتان هیچ نامی از خودروها نیاورید چرا که به روند تولید آسیب می خورد. خب ما نامی نیاوردیم اما چرا همچنان این خودروها قربانی می گیرد. امروز وضعیت چه شده است؟.

وی با بیان اینکه ما همچنان در محورهایمان کشته می دهیم، گفت: تصادفات نیز مانند ویروس است. چطور وقتی که کرونا وارد کشور شد تمام کشور برای مقابله با آن بسیج شدند باید در برابر ویروس تصادفات نیز همین رویکرد را داشته باشیم. اتفاقا ویروس کرونا رفع می شود اما ویروس تصادفات رفع نمی شود و لازم است که تمام کشور و تمام دستگاه‌ها برای کاهش آمار آن بسیج شوند تا ما بتوانیم آمار جانباختگان و مصدومان حوادث رانندگی را کاهش دهیم.

هادیانفر با اشاره به تشکیل جلسه شورای عالی ترافیک که اواخر سال گذشته به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، گفت: من در آن جلسه به رئیس جمهوری گفتم که همین که دولت بخواهد در این زمینه ورود کند ۵۰ درصد کار ما حل است.

من تکالیف دستگاه‌ها را خدمت رئیس جمهور عرض کردم و گفتم از هر دستگاهی بابت کارهایی که باید انجام دهد گزارش بخواهید و اولین دستگاه نیز پلیس باشد و از من رئیس پلیس راهور گزارش بخواهید که چه کارهایی انجام داده ام و اگر به وظایفم عمل نکرده بودم حتما با من برخورد کنید و با دیگر دستگاه‌ها نیز به همین شکل.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها