کد خبر : 79205

چگونه از بورس ماشین بخریم؟

چگونه از بورس ماشین بخریم؟

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به آغاز عرضه خودرو از هفته آینده در بورس کالا، مراحل گام به گام خرید خودرو از این بورس را تشریح کرد و گفت: خودرو در بازار فیزیکی بورس کالا عرضه می‌شود، بنابراین کسانی که قصد خرید خودرو دارند باید کد مخصوص بازار فیزیکی بورس کالا را داشته باشند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد بیات، کارشناس بورس کالا درباره نحوه خرید خودرو در بورس کالا گفت: اشخاص حقیقی فاقد کد معاملاتی می‌توانند به صورت غیر حضوری از طریق کارگزاری‌ها نسبت به اخذ کد اقدام کنند و بعد از فعال شدن کد، باید یک حساب وکالتی نیز در یکی از بانک‌های طرف قرارداد بورس کالا افتتاح کنند. تا قبل از آغاز معاملات نیز باید پیش پرداخت اعلام شده در آن حساب واریز شود؛ نکته مهم این است که آن حساب به نام شخص صاحب کد است، اما در اختیار بورس کالا خواهد بود و بورس کالا اجازه برداشت از آن حساب را دارد.

به گفته این کارشناس، مرحله بعد، خرید است. در این مرحله مشتری دسترسی آنلاین برای خرید خودرو ندارد و باید سفارش را به کارگزار اعلام کند. این اعلام سفارش به 2 صورت الکترونیکی و حضوری امکان‌پذیر است و در همان سفارش، فرد باید سقف قیمتی خودش را هم اعلام کند و کارگزار متناسب با سقف قیمتی مشتری وارد رینگ معاملاتی می‌شود.

او می‌گوید اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد در رقابت، کسانی مالک خودرو می‌شوند که قیمت بیشتری ثبت کرده اند و اگر مقدار تقاضا کمتر از عرضه باشد معامله با قیمت پایه انجام می‌شود. بعد از پایان معاملات کسانی که موفق به خرید شده اند مدارک مورد نیاز را ارسال می‌کنند و طی زمانی که از قبل اعلام شده خودرو تحویل داده می‌شود، هزینه‌های جانبی هم در اطلاعیه عرضه اعلام می‌شود.

بیست و یکم تیر امسال بود که عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از تصویب عرضه خودرو در بورس کالا توسط این شورا و از سرگیری مجدد عرضه خودرو در بورس کالا خبر داده بود. پس از اعلام گروه خودرویی سایپا و گروه خودرویی بهمن درباره عرضه خودروها در هفته پایانی مرداد، اکنون گروه محصول های خودرویی ایران خودرو هم از فروش محصول هایش در بورس کالا خبر داد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها