کد خبر : 78649

از 10 دستوری رئیس جمهوری درباره صنعت خودرو چه خبر؟

از 10 دستوری رئیس جمهوری درباره صنعت خودرو چه خبر؟

رئیس جمهور در اسفند ۱۴۰۰ در بازدیدی سرزده از ایران‌خودرو، ۸ فرمان برای اصلاح صنعت خودروسازی و ارتقاء رضایتمندی مردم صادر کرد که برخی از آن‌ها اجرا شده و برخی دیگر معطل تصمیمات نهاد‌های مختلف است.

به گزارش خودروتک به نقل از صدا و سیما ؛ فرمان نخست رئیس جمهور، در خصوص ارتقاء کیفیت و افزایش ضمانت خودرو‌های داخلی بود.

آقای فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در این باره می‌گوید: ضمانت خودرو‌های داخلی را از ۲ سال به ۳ سال افزایش دادیم و طرح‌های مختلف کیفی را در خط تولید به اجرا گذاشته ایم.

افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو و ایجاد شفافیت در عرضه نیز، از دیگر دستورات رئیس جمهور بود که منجر به راه اندازی سامانه فروش یکپارچه خودرو شد.

آقای منوچهر منطقی معاون حمل و نقل وزارت صنعت در خصوص افزایش عرضه در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو می‌گوید: در روش فروش سابق، هر ۱۵ روز تقریبا ۱۵ هزار خودرو از طریق قرعه کشی خودروسازان عرضه می‌شد، اما در سامانه یکپارچه، ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو در هر دوره فروش عرضه می‌شود.

تکمیل خودرو‌های ناقص هم از جمله فرامین ابراهیم رئیسی بود که وزیر صنعت دراین باره می‌گوید: دی ماه ۱۴۰۰ حدود ۱۷۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان بود که امروز به ۴۲ هزار خودرو کاهش یافته و این رقم، قابل قبول است.

رفع موانع واردات برای شکستن انحصار و تولید خودرو‌های برقی هم از دستورات رئیس جمهور بود که هنوز محقق نشده است.

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: آیین نامه واردات خودرو در دست هیئت دولت است و هنوز ابلاغ نشده، ما در انتظار تعیین تکلیف این موضوع از سوی هیئت دولت هستیم.

همچنین رئیس جمهور دستور توقف تولید خودرو‌های فاقد استاندارد را نیز صادر کرده بود.

آقای مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد می‌گوید: تولید خودرو‌های تیبا ۱ و ۲ و همچنین سمند، متوقف شده و دیگر شماره گذاری نخواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها