کد خبر : 76341

قیمت خودرو یک دست کاهشی سنگین | قیمت سمند 7 میلیون و دنا توربو اتومات 14 میلیون تومان یک روزه ریخت

قیمت خودرو یک دست کاهشی سنگین | قیمت سمند 7 میلیون و دنا توربو اتومات 14 میلیون تومان یک روزه ریخت

امروز یکشنبه 25 اردیبهشت، ریزش قیمت خودرو در بازار نسبت به دیروز کاملا محسوس بود.

قیمت خودرو در بازار همواره تحت تاثیر عوامل مختلفی است. قیمت خودرو هم با میزان عرضه و تقاضا نوسان می کند و هم عواملی مانند قیمت ارز بر آن اثر می گذارد. قیمت خودرو در دو سه سال اخیر با تبدیل شدن خودرو به یک کالای سرمایه نوسان بیشتری را تجربه کرده است. اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه در پی این نوسان ها افزایش یافته و به یکی از عوامل تقاضای کاذب خودرو تبدیل شده است. در ادامه قیمت خودرو امروز را مشاهده کنید.

حاکم شدن جو کاهش قیمت خودرو در بازار

به گزارش خودروتک، هر چند قیمت خودرو نسبت ماه گذشته همچنان بالاتر است اما از ابتدای آغاز به کار بازار خودرو از صبح امروز، قیمت خودرو در بازار یکدست کاهشی بود. به گونه ای که تقریبا تمامی خودروها دست کم 5 میلیون تومان از قیمت خود را از دست دادند و البته در بسیاری هم کاهش قیمت بیش از این رقم بود.

جدی شدن واردات خودرو از یک سو و آغاز فروش خودرو در سامانه فروش یکپارچه خودرو موجب شده تا فضای کاهشی بر قیمت خودرو حاکم شود.

تصمیم دولت برای تمرکز بر واردات خودروهای اقتصادی به گونه ای است که اگر خودروهای ارزان با تعرفه کف یعنی 40 درصد وارد شوند می توانند به خوبی کاهش عرضه محصولات داخلی را هم جبران کرده و به رقیبی برای ایران خودرو و سایپا تبدیل شوند.

در چنین فضایی دلالان و سفته بازان بازار خودرو اقدام به عرضه خودروهای خود کرده اند که افزایش عرضه ریزش قیمت خودرو نسبت به دیروز را به دنبال داشته است. چند خودرو شاخص در بازار را در ادامه مرور می کنیم.

کاهش 7 میلیون تومانی قیمت سمند نسبت به دیروز

قیمت سمند LX امروز نسبت به دیروز 7 میلیون تومان کاهش یافته و به 300 میلیون تومان رسید. قیمت پژو پارس TU5 نیز با کاهش 5 میلیون تومان به قیمت 385 میلیون تومان رسید.

دنا پلاس توربوشارژ اتومات کاهش سنگین 14 میلیون تومانی را تجربه کرد و امروز به قیمت 508 میلیون تومان قیمت داده می شد.

پژو 2008 مدل 99 هم با کاهش 30 میلیون تومانی قیمت مواجه شد و به یک میلیارد و 320 میلیون تومان رسید.

قیمت تارا دنده ای هم با ریزش 7 میلیون تومانی به 475 میلیون تومان رسید.

قیمت پراید 111 هم به مانند دیگر خودروها در سراشیبی افتاد و 5 میلیون تومان از آن کاسته شد. این خودرو امروز در محدوده 203 میلیون تومان بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها