کد خبر : 75901

چرا خودرو گران شد؟

چرا خودرو گران شد؟

یک نماینده مجلس گفت: کمیسیون صنایع از هفته آینده وارد شیوه خرید و ساخت و ساز خودروسازی‌ها می‌شود تا مشخص شود چرا قیمت خودرو انقدر گران است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسکانیوز، نمایندگان مجلس انتقادات زیادی به عمکرد وزیر صمت و خودروسازی‌ها دارند. موضوع کیفیت و قیمت خودرو ، تا کنون چند بار هم خبر استیضاح سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت رسانه‌ای شده اما هیچگاه عملی نشده است.

حالا یک نماینده مجلس گفته: وزارتخانه صمت بسیار گسترده است. بیش از ۴۰ درصد اقتصاد کشور در این وزارتخانه مدیریت می‌شود. معتقدم این مدیریت بسیار ضعیف است. از هیات رئیسه مجلس گلایه دارم که چرا نمی‌گذارد استیضاح‌ها به نتیجه برسد و وزیر در خصوص مدیریتش به مجلس پاسخگو باشد که چرا وضع اینگونه است؟

لطف الله سیاهکلی با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی در بازار گفت: وزیر صنعت و معاونانش چندین بار با موضوع گرانی‌ها به کمیسیون صنایع مجلس آمده و برنامه‌های خود را اعلام کردند، اما برنامه‌هایشان برای مجلس قانع کننده نبود.

وی افزود: وزارتخانه صمت بسیار گسترده است و بیش از ۴۰ درصد اقتصاد کشور در این وزارتخانه مدیریت می‌شود و معتقدم این مدیریت بسیار ضعیف است. از هیئت رئیسه مجلس گلایه دارم که چرا نمی‌گذارد استیضاح‌ها به نتیجه برسد و وزیر در خصوص مدیریتش به مجلس پاسخگو باشد که چرا وضع اینگونه است؟

چرا خودرو گران می‌شود؟

او همچنین به تلاش مجلس برای تصویب طرح ساماندهی خودرو برای کاهش قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: کمیسیون صنایع از هفته آینده وارد شیوه خرید و ساخت و ساز خودروسازی‌ها می‌شود تا مشخص شود چرا قیمت خودرو انقدر گران است.

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معتقدم علت گرانی خودرو در کشور تورم نیست هر چند بخشی از آن را در بر می‌گیرد.

سیاهکلی ناکارآمدی و فساد سیستم و دست به دست چرخیدن قطعات را از مسائل اصلی گرانی خودرو عنوان کرد و گفت: تصویب طرح ساماندهی خودرو و واردات آن دست دولت را برای تنظیم بازار باز می‌کند و فضای بسته کنونی در حوزه خودروسازی را از بین خواهد برد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها