کد خبر : 75805

2 خودرو که می توانند جایگزین قیمتی پراید شوند | هیوندای و رنو ارزانتر از پراید 111

2 خودرو که می توانند جایگزین قیمتی پراید شوند | هیوندای و رنو ارزانتر از پراید 111

بحث خودرو جانشین پراید حتی از زمانی که تولید پراید هنوز متوقف نشده بود هر از گاهی مطرح می شد و با توقف تولید پراید و افزایش قیمت خودرو در بازار اکنون این بحث اهمیت بیشتری پیدا کرده است. زمانی که از خودرو جایگزین پراید حرف می زنیم در واقع منظور خودرو جایگزین قیمتی پراید است.

به گزارش خودروتک، رسیدن قیمت پراید 111 به 200 میلیون تومان اهمیت تولید یا واردات خودرو ارزان قیمت را یک بار دیگر نشان داد. چرا که پس از توقف تولید پراید و اوج گرفتن قیمت خودرو در بازار عملا اقشار کم درآمد و حتی متوسط رو به پایین توان خرید خودرو صفر کیلومتر را از دست دادند. در این شرایط خودرو جایگزین پراید یا همان قیمت پراید اهمیت زیادی پیدا می کند.

در دنیا خودروهایی که از نظر استاندارد قابل اعتنا باشند و بتوان آنها را پس از تبدیل به ریال خودرو ارزان قیمت باتوجه به شرایط کنونی تورم و نرخ ارز به حساب آورد زیاد نیستند. پیش از این در گزارشی به ارزانترین خودروهای جهان در سال 2022 پرداختیم که البته همه خودروهای این لیست نه قابلیت فنی لازم را دارند و نه از نظر استاندارد و ایمنی بهتر از پراید هستند. با این حال دست کم 2 خودرو در این فهرست وجود دارد که می توان آنها را با قیمتی کمتر از پراید 200 میلیون تومانی عرضه کرد.

البته باید این نکته را در نظر داشت که اگر استانداردهای ایمنی و فنی در سطح بالا و مورد تایید مراجعی مانند یوروانکپ را در نظر بگیریم برای خودرو پراید جانشین قیمتی وجود ندارد.

اولین خودرو ، خودرویی غریبه در بازار ایران نیست. هیوندای i10 در مقطعی در ایران تولید شد ولی عمر تولید آن به دلیل بازگشت تحریم های صنعت خودرو دیری نپایید و برای عموم مصرف کنندگان شناخته نشد. در حال حاضر قیمت هیوندای i10 حدودا 5 هزار دلار است که اگر قیمت دلار آزاد را 28 هزار تومان در نظر بگیریم قیمت هیوندای i10 می شود 140 میلیون تومان. البته در این میان باید مساعدت های لازم در زمینه تعرفه واردات خودرو با هدف شکستن کف قیمت خودرو در بازار هم از سوی سیاستگذار صورت بگیرد.

خودرو جانشین پراید خودرو ارزانتر از پراید

رنو کویید خودروی دیگری است که مدل پایه آن در بازار هند به قیمت 4000 دلار فروخته می شود. قیمت رنو کویید به پول ما 112 میلیون تومان می شود و حتی با در نظر گرفتن 50 درصد تعرفه باز هم قیمت آن از قیمت کنونی پراید 111 و حتی پراید 131 کمتر خواهد شد.

خودرو جانشین پراید خودرو ارزانتر از پراید

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها