کد خبر : 72306

سازمان امور مالیاتی: مالکان خودروهای لوکس ترس نداشته باشند

سازمان امور مالیاتی: مالکان خودروهای لوکس ترس نداشته باشند

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با در نظر گرفتن جوانب مختلف از جمله عادلانه و پایین بودن نرخ‌ها، عملاً مالکان خودروهای لوکس نباید دغدغه‌ای از بابت پرداخت این مالیات داشته باشند.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرآنلاین، داوود منظور با تاکید بر اینکه مالیات بر خودروهای لوکس به عنوان یک پایه جدید مالیاتی، در شبکه‌های مجازی اسباب شکل گیری برخی شایعات شده، عنوان داشت: تصویب این مالیات با رویکرد اجرای عدالت اجتماعی و همچنین با در نظر گرفتن جوانب مختلف از جمله پایین بودن نرخ‌ها صورت گرفته و بر این اساس، مالکان خودروهای لوکس، دغدغه چندانی نسبت به پرداخت این نوع مالیات نداشته باشند و به جداول جعلی منتشره در فضای مجازی توجه نکنند.

وی تصریح کرد: در اجرای بند ش تبصره ۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بانک اطلاعات خودروها از پلیس راهور دریافت شده و ارزش گذاری آنها بر اساس رویه‌ها و استانداردهای موجود انجام گرفته و با توجه به اطلاعاتی که از پایگاه‌های مرتبط دریافت شده، محاسبات مالیاتی نیز انجام گرفته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه میزان افراد مشمول در مجموع تعداد بالایی نیست، افزود: از حدود ۱۷.۵ میلیون خودرو، حدود ۵۵۰ هزار خودرو مشمول این حکم هستند که مالیات آنها محاسبه و با ارسال پیامک به مالکان این خودروها اطلاع رسانی خواهد شد.

سازمان امور مالیاتی خطاب به مالکان خودروهای لوکس: از پرداخت مالیات نترسید/ اعلام تعداد خودروهایی که مشمول مالیات می‌شوند

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها