کد خبر : 71893

پیامک مالیات خودروهای لوکس ارسال می شود

پیامک مالیات خودروهای لوکس ارسال می شود

دریافت مالیات از خودروهای لوکس گام به گام به سمت اجرایی شدن پیش می رود و به نظر می رسد مالکان اینگونه خودروها باید در انتظار دریافت پیامک پرداخت مالیات باشند. آن هم در شرایطی که هنوز مبنای در نظر گرفته شده برای لوکس بودن یک خودرو، از سوی بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو دقیق نیست.

به گزارش خودروتک، براساس اعلام رئیس سازمان امور مالیاتی، برای مالکان خودروهای لوکس پیامک مالیات ارسال خواهد شد و این افراد از مشمول بودن خودرو خود برای مالیات مطلع خواهند شد.

داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به دریافت مالیات از خودرو و خانه‌های لوکس اظهارکرد: افرادی که ارزش خودروی آنها بالای یک میلیارد تومان است، بر اساس جدولی نسبت به مازاد یک میلیارد باید مالیات بدهند؛ با تعاملی که با پلیس راهور داشتیم، اطلاعات ۱۷.۵ میلیون خودروی سواری و دوکابین دریافت شد. آیین نامه این مالیات کمتر از ۲۰ روز پیش ابلاغ شده است و در همین مدت اقدامات خوبی صورت گرفته است.

او افزود: طبق محاسبات انجام شده ۵۵۰ هزار خودرو مشمول مالیات شدند، جمع مالیات محاسبه شده نیز ۵۶۰۰ میلیارد تومان است. برای دریافت این مالیات به مالکان آنها پیامک می‌دهیم که پرداخت کنند و اگر پرداخت نکنند، در زمان نقل و انتقال خودرو باید مفاصا حساب مالیاتی را پرداخت کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها