کد خبر : 70836

مجلس مخالف افزایش قیمت خودرو

به باور لطف اله سیاهکلی اگر زمینه واردات خودرو فراهم می شد، دوگانگی موجود در قیمت خودروهای داخلی از میان رفته و زمینه واقعی شدن قیمت ها فراهم می شد. ضمن اینکه خودروسازان به جای افزایش قیمت ها ناچار به کاهش هزینه های خود می شدند.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین، در همین خصوص عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به افزایش اخیر قیمت خودرو گفت: افزایش ۱۸درصدی قیمت خودرو که اخیرا اعلام شده، بدون اطلاع نمایندگان صورت گرفته است. این افزایش قیمت در شرایطی که نه بهبودی در سطح کیفیت خودروهای داخلی  صورت گرفته و نه سطح ایمنی آنان افزایش پیدا کرده، اجحاف به مردم است. کمیسیون صنایع و معادن قرار است رو شنبه در این زمینه تشکیل جلسه دهد و ابعاد گوناگون این موضوع را بررسی کند.

سیاهکلی با اشاره به اینکه، ناچاریم بی پرده با مردم و رسانه ها سخن بگوئیم، گفت: خودروسازان توانایی اصلاح ساختار، رشد تولید و کاهش هزینه ها را ندارند و در یک چنین شرایطی، ساده ترین راه  را انتخاب می کنند و بار سنگین سوءمدیریت خود را به دوش مردم می اندازند.این روش نه عقلانی است ، نه می توان آن را ادامه داد و نه منصفانه است که مردمی را که بیش از نیم قرن با سرمایه هایشان، خودروسازی کشور را حمایت کرده اند، تحت ظلم و ستم قرار داد.

نماینده مردم قزوین ادامه داد: نباید فراموش کرد، سرمایه گذاری هایی که طی بیش از نیم قرن اخیر در صنعت خودروسازی صورت گرفته است به طور مستقیم و غیر مستقیم به استفاده از منابع مردم بوده است. بیش از نیم قرن است که مردم به جای استفاده از خودروهای روز بین المللی، هزینه های گزافی صرف خودروهای بی کیفیت و غیر ایمن داخلی کرده اند تا وعده خودروسازان مبتنی بر توسعه و ارتقای سطح کیفی خودروها محقق شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها