کد خبر : 70393

ادامه «فریز» قیمت خودرو در مبدا

ادامه «فریز» قیمت خودرو در مبدا

افزایش قیمت کارخانه خودرو در پاییز که اندکی خودروسازان را به کاهش زیان تولید امیدوار کرده بود تنها 48 ساعت دوام داشت و قیمت ها به سطح سابق بازگشت. پس از آن بود که وعده بازنگری در قیمت خودرو در جلسه تنظیم ستاد بازار داده شد.

به گزارش خودروتک، این جلسه چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد اما ظاهرا بررسی قیمت خودرو در دستورکار آن نبود. به این ترتیب عرضه خودرو در کارخانه فعلا با همین قیمت های کنونی باید ادامه یابد.

اتفاقی که اگر چه شاید برای بخشی از مصرف کنندگان اثر روانی خوبی داشته باشد اما در عمل برای عرضه خودرو اتفاقات خوبی را رقم نخواهد زد.

خودروسازان که قیمت های کنونی را به صرفه نمی دانند فعلا روی پیش فروش های یک ساله متمرکز شده اند و این یعنی فروش فوق العاده که روی قیمت خودرو در بازار می تواند اثر گذار باشد یا کمتر انجام می شود یا تیراژ کمتری به آن اختصاص پیدا می کند و یا خودروهایی که اختلاف قیمت کمتری با بازار دارند در آن قرار می گیرند. این خودروها اغلب محصولات گرانقیمت خودروسازان را تشکیل می دهند که گروه کمتری از مصرف کنندگان توانایی خرید آنها را دارند.

به این ترتیب فریز قیمت خودرو در کارخانه عملا به زیان تقاضای واقعی خودرو تمام می شود و این تقاضا دست آخر باید برای خرید به بازار مراجعه کند. بازاری که در آن به دلیل کاهش عرضه در چند ماه اخیر قیمت خودرو افزایش زیادی پیدا کرده است. کاهش عرضه ای که بخشی از آن خود معلول قیمت گذاری دستوری و فریز قیمت خودرو است.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها