کد خبر : 67846

پژو پارس بار دیگر تقاضای کاذب را تحریک کرد

پژو پارس بار دیگر تقاضای کاذب را تحریک کرد

قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو مرحله دوم ویژه شهریور ۱۴۰۰ برگزار شد.

به گزارش خودروتک، منتخبان به مدت پنج روز مهلت خواهند داشت تا به واریز، مبلغ پیش‌پرداخت براساس بخشنامه اقدام کنند و در صورت واریز نکردن وجه، نفرات فهرست ذخیره، جایگزین خواهند شد.

مهمترین نکته این مرحله از فروش فوق العاده ایران خودرو عبور میزان تقاضا از 5 میلیون نفر بود که به هیچ عنوان با تقاضای واقعی خودرو انطباق ندارد. در واقع روند افزایش قیمت خودرو در بازار و فریز قیمت مصوب موجب شده تا رانت حاصل از اختلاف قیمت در بازار و کارخانه بسیاری را برای ثبت نام خودرو و کسب این سود تحریک کند. حاصل آن نیز کاهش شانس متقاضیان واقعی خودرو است.

در این طرح، ۳ محصول پژو پارس بنزینی، ۲۰۷ دستی و پارس ال‌ایکس با موعد تحویل حداکثر ۳ ماهه عرضه شده است. در این طرح برای خودروی پارس سال یک میلیون و ۳۹۵ هزار و۲۱۰ نفر برای ۶ هزار دستگاه خودرو اقدام به ثبت‌نام کرده بودند. علاوه بر این برای ظرفیت ۳ هزار دستگاهی پژو ۲۰۷ پانوراما یک میلیون و ۱۲ هزار و برای ظرفیت ۴ هزار دستگاهی پژو پارس TU۵ دو میلیون و ۷۸۵ هزار و ۹۵۸ نفر نام‌نویسی کرده بودند و در مجموع در طرح فروش فوری شهریورماه ایران‌خودرو ۵ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۳۰۵ نفر برای ۱۳ هزار خودرو حضور یافتند.

خودرو پژو پارس به دلیل اختلاف قیمت بسیار زیاد در بازار و کارخانه یکی از اصلی ترین محرک های تقاضای کاذب در فروش های ایران خودرو در چند ماه اخیر بوده است. در محصولات سایپا به دلیل اینکه اختلاف قیمت بازار و کارخانه کمتر است، شاهد این موج تقاضا نیستیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها