کد خبر : 62320

نرخ تعویض روغن افزایش پیدا کرد؟

نرخ تعویض روغن افزایش پیدا کرد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن در خصوص میزان هزینه خدمات تعویض روغن در کشور توضیحاتی داد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، داوود سعادتی نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن  گفت: مواد اولیه روغن موتور با ارز آزاد وارد می‌شود و از آنجایی که نرخ ارز افزایش یافته قیمت برخی مواد اولیه که از خارج وارد می‌شود، افزایش یافته است. از این رو تولید کنندگان از عرضه روغن موتور به بازار خودداری می‌کنند تا قیمت روغن موتور را افزایش دهند.

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر توزیع و تولید روغن موتور کاهش یافته و طی چند روز آینده قیمت این کالا افزایش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن با اشاره به افزایش استفاده از روغن موتور‌های تصفیه دوم، گفت: افزایش قیمت روغن موتور‌ها باعث شده برخی به روغن موتور‌های تصفیه دوم رو آورند و بیشتر این دست روغن‌ها در جاده و شهرستان‌ها به فروش می‌رود.

این مقام مسئول با بیان اینکه هزینه خدمات تعویض روغن افزایش یافته است یا خیر، گفت: از سال ۹۶ تا ۹۹ هزینه خدمات تعویض روغن افزایش نیافته است و در سال ۹۹، ۳۵ درصد هزینه خدمات افزایش یافت. امسال نیز این هزینه افزایش نیافته است و همان میزان قبل است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن با اشاره به میزان تولید لاستیک در کشور تشریح کرد: اکنون لاستیک در بازار اشباع شده است و مشکلی در عرضه نداریم. چرا که مسافرت‌ها کم شده و خریداران بسیار کم شده است.

این مقام مسئول اجرت کلی تعویض روغن موتور، فیلتر هوا، فیلتر روغن و واسکازین را اعلام کرد و گفت: هزینه تعویض روغن خودرو بستگی به نوع خودرو و محصولی که مصرف می‌کنند، دارد. این مبلغ از حداقل ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان آغاز می‌شود و تا ۸۰۰ هزارتومان و شاید هم بالای یک میلیون تومان می‌رسد. خودروهای فوق لاکچری قیمت تعویض روغنشان گاهی به بیش از یک میلیون تومان می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن با بیان اینکه تعویض روغن خودرو بستگی به پیمایش خودرو دارد، گفت:  استاندارد هر تعویض روغن بین ۵ تا ۷ هزار کیلومتر است؛ اما گاهی اوقات صاحبان خودرو باید شرایط را بسنجند، ترافیک جاده شنی، آفرود و ... وضعیت را تغییر خواهد داد.

این مقام مسئول در خصوص میزان تولید باطری در کشور بیان کرد: باطری نیز مانند لاستیک در بازار وجود دارد، میزان خریداران بسیار کاهش یافته است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها