کد خبر : 49653

هزینه تعویض روغن ب ام و در آمریکا چقدر است؟

 هزینه تعویض روغن ب ام و در آمریکا چقدر است؟

در این مطلب به بررسی هزینه تعویض روغن یک خودرو نسبتا لوکس و پرفروش در امریکا پرداختیم. مبلغ پرداختی برای سرویس دوره‌ای بی‌ام‌و، نمونه‌ای از هزینه لازم برای مالکیت یک خودرو مدرن در کشورهای غربی است.

به گزارش خودروتک به نقل از زومیت ، به‌نظر شما هزینه‌ی تعویض روغن برای خودروهای بی ‌ام ‌و در آمریکا چقدر است؟ بسته به مدل خودرو و منطقه‌ای که مالک در آن زندگی می‌کند، همچنین اینکه آیا خود فرد این کار را انجام می‌دهد یا در نمایندگی یا تعمیرگاه مستقل، هزینه‌ی تعویض روغن برای خودروهای بی‌ام‌و متفاوت خواهد بود. در این مقاله هزینه‌ی تعویض روغن بی‌ام‌و را بررسی می‌کنیم.

خودروهای بی‌ام‌و از ماندگاری و قابلیت اطمینان زیادی برخوردار هستند که بدون شک ناشی از طراحی تست‌های زمانی آن‌ها است. بااین‌حال، قابلیت اطمینان خودروها به انجام سرویس‌های دوره‌ای بستگی دارد و در صورت انجام ندادن این سرویس‌ها، کاهش می‌یابد. یکی از مهم‌ترین سرویس‌های دوره‌ای، تعویض روغن متداولی است که هر فردی با آن آشنایی دارد. فواصل تعویض روغن پیشنهادی کارخانه بی‌ام‌و، خاص هر مدل است. خودروهای بی‌ام‌و M نیاز به تعویض روغن پس از طی کردن ۱۲۰۰ مایل (۱۹۰۰ کیلومتر) دارند، درحالی‌که برای بیشتر مدل‌های این دوره ۱۰،۰۰۰ کیلومتر یا ۱۲ ماه است. خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i3 هرگز به تعویض روغن احتیاج ندارد.

تعویض روغن خودرو می‌تواند در نمایندگی‌های مجاز، تعمیرگاه‌های مستقل یا حتی توسط خود مالک انجام شود. در این مقاله سه گزینه‌ی مختلف را بررسی می‌کنیم. هر سه گزینه امکان‌پذیر و به نوعی مناسب هستند، نکته‌ی مهم این است که مالک باید به‌طور مرتب روغن پیشرانه را تعویض کند.

تعویض روغن پیشرانه در نمایندگی بی‌ام‌و

تعویض روغن در نمایندگی مجاز، ساده‌ترین راه ممکن است. بی‌ام‌و در هنگام سرویس‌دهی خودرو، برنامه زمان‌بندی برای نوبت‌گیری آنلاین و کرایه خودرو را برای مشتریان ارائه می‌دهد. اگر فرد بخواهد و وقت داشته باشد، حتی می‌تواند صبر کند زیرا تعویض روغن پیشرانه خیلی طول نمی‌کشد. گزینه‌ی موردعلاقه بسیاری از افراد در آمریکا، برنامه‌ریزی برای نوبت‌گیری همراه‌با کرایه خودرو است.

تعویض روغن پیشرانه خودرو بی ام و / BMW engine Oil Change

روش نوبت‌گیری سرویس به‌همراه کرایه خودرو، راهی عالی برای رانندگی با یکی از مدل‌های متفاوت بی‌ام‌و است و به فرد امکان می‌دهد تا گشت‌وگذاری در سالن خودروهای نمایندگی داشته باشد. نمایندگی خودروساز آلمانی در کانزاس سیتی، ۸۵ دلار برای تعویض روغن بی‌ام‌و مجهز به پیشرانه ردیفی ۶ سیلندر معمولی دریافت می‌کند. هرچند که بررسی ویژگی‌های سرویس آنلاین که در آن تعویض روغن و فیلتر را با دریافت ۴۹ دلار برای پیشرانه‌های چهار سیلندر ارائه می‌دهد، آسان است.

ناگفته نماند که کمترین هزینه شامل فیلتر بی‌ام‌و و روغن سینتیک (مصنوعی) بی‌ام‌و است. باتوجه‌به اینکه خرید فیلتر روغن از فروشنده می‌تواند ۱۵ دلار برای فرد هزینه در بر داشته باشد، تعویض روغن به این شیوه اساساً با دریافت هزینه انجام می‌شود که اگر فرد بخواهد خود به‌تنهایی این کار را انجام دهد، حتما دچار مشکل خواهد شد. بیشتر اوقات در نمایندگی حتی قبل از پایان سرویس خودرو، آن را شستشو داده و بازرسی رایگان از وضعیت خودرو نیز ارائه می‌دهند.

تعویض روغن پیشرانه در تعمیرگاه مستقل

گزینه‌ی بعدی، تعمیرگاه‌های مستقل است. در تمام شهرها تعدادی تعمیرگاه مستقل برای انجام سرویس‌های دوره‌ای خودرو وجود دارد که به‌صورت تخصصی فقط خدمات مربوط به خودروهای بی‌ام‌و را انجام می‌دهند. ممکن است مالکان در شهر خود تعدادی از این تعمیرگاه‌ها را بشناسند و برای سپردن بی‌ام‌و خود به آن‌ها اعتماد کنند. یکی از تعمیرگاه‌های محلی خودرو در کانزاس، ۸۵ دلار برای تعویض روغن بی ‌ام ‌و X3 مدل ۲۰۰۷ شامل حدود ۷ لیتر روغن به‌همراه فیلتر از مشتریان می‌گیرد. آن‌ها معمولاً قبل از پایان سرویس خودرو، آن را نیز شستشو می‌دهند.

تعویض روغن پیشرانه خودرو بی ام و / BMW engine Oil Change در تعمیرگاه مستقل

تعمیرگاه‌هایی که در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات به خودروهای بی‌ام‌و تخصص دارند، از قطعات تأیید شده کارخانه استفاده می‌کنند و امکان تنظیم مجدد نشانگر سرویس خودرو و همچنین بازرسی را دارند. تفاوت اصلی دو روش گفته‌شده در این است که مالک نیازی ندارد که در نمایندگی‌های بی‌ام‌و سرگردان شود، زیرا بیشتر آن‌ها خودروهای کرایه‌ای ارائه نمی‌دهند.

اگر مالک، روغن بی‌ام‌و را تعویض کند

گزینه DIY یا «خودت انجامش بده» برای تعویض روغن، پروژه‌ای عالی برای مالک بی‌ام‌و است؛ البته اگر او به مکان و ابزارهای لازم دسترسی داشته باشد. خوشبختانه انجام این کار پیچیدگی خاصی ندارد و اگر فرد به آچار مخصوص درپوش فیلتر روغن دسترسی نداشته باشد و از دوستان هم نتواند قرض بگیرد، می‌تواند با پرداخت ۲۰ دلار آن را تهیه کند. در صورتی که آچار موجود باشد، انجام تعویض روغن توسط مالک، آسان است. 

تعویض روغن پیشرانه خودرو بی ام و / BMW engine Oil Change در گاراژ خانگی توسط مالک

ابزارهایی از این دست، اغلب پس از چند بار استفاده هزینه‌ی پرداختی مالک را جبران می‌کنند. شرکت Turner Motorsports کیت تعویض روغن بی‌ام‌و به‌همراه فیلتر روغن، حدود ۷ لیتر روغن سینتیک بی‌ام‌و و پیچ تخلیه جدید را با قیمت ۸۹/۲۶ دلار به‌همراه حمل رایگان به فروش می‌رساند. مالکان بی‌ام‌و می‌توانند به‌تنهایی با استفاده از این کیت و مشاهده ویدئوهای موجود در یوتیوب، کار تعویض روغن پیشرانه خودرویشان را انجام دهند.

کدام گزینه برای تعویض روغن پیشرانه بی‌ام‌و بهتر است؟

معمولا انتخاب روش مناسب برای تعویض روغن یک موضوع سلیقه‌ای است؛ بااین‌حال ترجیح شخصی نگارنده این است که اگر خودرو هنوز ضمانت‌نامه داشته باشد، مالک برای سرویس و تعویض روغن به نمایندگی بی‌ام‌و مراجعه کند. بیشتر از ۴ سال ضمانت یا با گذشت ۵۰،۰۰۰ مایل، تعویض روغن بهتر است توسط مالک انجام شود. اما اگر تجهیزات لازم برای تعمیر و نگه‌داری خودرو را دراختیار نداشته باشید، بهتر است به یکی از تعمیرگاه‌های مستقل بی‌ام‌و مراجعه کنید.

مهم‌ترین کاری که مالک باید به آن توجه داشته باشد، این است که روغن پیشرانه خودرو را حداقل به‌صورت سالانه تعویض کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها