کد خبر : 62173

رکود ادامه دار در بازار خودرو / ورود فروشندگان به فاز تخفیف

رکود ادامه دار در بازار خودرو / ورود فروشندگان به فاز تخفیف

بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت حاکی از تداوم رکود در این بازار با وجود اجازه بازگشایی نمایشگاه‌ها از ابتدای هفته جاری است؛ فروشندگانی که نیازمند پول بوده‌اند حتی حاضر شده‌اند که خودروی خود را تا ۳۰ درصد زیر قیمت سایت‌های خودرویی بفروشند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، حتی پایان یافتن تعطیلات کرونایی سه هفته‌ای نمایشگاه‌های خودرو نتوانست قفل معاملات را باز کند و با حرکت تدریجی ارز در مدار کاهشی، به نظر می رسد رکود این بازار عمیق‌تر شده باشد.

«سعید موتمنی» رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران به ایرنا گفت: عامل اصلی تداوم این رکود، کاهش نرخ ارز است.

به گفته این مقام صنفی، با توجه به اخبار مثبت واصله از توافقات خارجی و احتمال برداشته شدن تحریم‌ها، مردم همچنان از خرید دست نگه داشته‌اند و امیدوار به کاهش قیمت‌های بیشتر هستند.

موتمنی تصریح‌کرد:‌ در این روزها مراجعه‌کننده به بنگاه‌ها به حدود صفر رسیده و افرادی که قصد خرید داشته باشند، با چانه‌زنی می‌توانند زیر همین قیمت‌ها خودرو بخرند.

بررسی ایرنا نشان می دهد که حتی فروشندگانی که نیازمند پول بوده‌اند تا ۳۰ درصد زیر قیمت - البته قیمت‌هایی که در فضای مجازی و سایت‌های خودرویی شاهد آن هستیم- خودروی خود را فروخته‌اند.

به گزارش ایرنا، قیمت برخی خودورها در فضای مجازی به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ حدود ۱۲۵ میلیون تومان، تیبا ۲ مدل ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۳۳ میلیون تومان، سمند ال. ایکس مدل ۱۴۰۰ حدود ۱۸۶ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس. ال. ایکس مدل ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۸۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۱۹۷ میلیون تومان و تیپ ۵ نزدیک به ۲۶۰ میلیون تومان، بسترن اتوماتیک ۴۱۲ میلیون تومان، برلیانس اچ ۳۳۰ حدود ۳۴۲ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ نزدیک به ۸۹۰ میلیون تومان.

اواخر هفته گذشته با جو روانی ایجاد شده در پی ریزش نرخ ارز، کاهش شدید قیمت‌ها در بازار خودروهای خارجی رقم زد، به‌طوری که شاهد افت ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌ها در مقایسه با اواخر اسفندماه ۹۹ بودیم.

به اعتقاد کارشناسان، در صورت تداوم این روند به‌ویژه ثابت ماندن نرخ دلار در کانال ۲۰ هزار تومانی، ریزش بیش از پیش قیمت‌ها اجتناب‌ناپذیر است و به همین دلیل هیچ کس در این روزها برای خرید اقدام نمی‌کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها