کد خبر : 60617

حرکت به سمت شکسته شدن قیمت «نوبرانه» خودروهای مدل 1400

حرکت به سمت شکسته شدن قیمت «نوبرانه» خودروهای مدل 1400

در دومین روز از فعالیت رسمی بازار خودرو در سال جدید، قیمت خودرو به روند کاهشی خود ادامه داد.

به گزارش خودروتک، هر چند در 13 روز ابتدای سال جدید به دلیل تعطیلی بازار خودرو و نبود معاملات، دلالان در شبکه های اجتماعی به صورت روزانه اقدام به بالا بردن قیمت های اعلامی خود می کردند، اما با به راه افتادن بازار خودرو و باز شدن نمایشگاه ها، حالا در حال بازگشت از این مسیر هستند.

به این ترتیب در دو روز گذشته شاهد کاهش قیمت خودرو بودیم. این کاهش قیمت در خودروهای مدل 1400 بیشتر محسوس است و قیمت این خودروها در حال حرکت به سمت قیمت تعادلی و دور شدن از قیمت نوبرانه است.

به عنوان مثال قیمت سمند LX مدل 1400 را که در تعطیلات تا 194 میلیون تومان بالا برده بودند، اکنون با کاهش 4 میلیون تومانی اعلام روی 190 میلیون تومان اعلام می کنند. قیمت مدل 99 این خودرو نیز در همین حدود کاهش داشته و به 179 میلیون تومان رسیده است.

در قیمت کف بازار خودرو یعنی پراید نیز کاهش قیمت مشاهده می شود. پراید که دیگر خبری از مدل 1400 آن نخواهد بود، اکنون مدل 99 این خودرو آخرین مدل صفر کیلومتر به حساب می آید. قیمت پراید 131 به عنوان ارزانترین خودرو صفر کیلومتر در بازار خودرو دیروز در محدوده 108 میلیون تومان بود که حدود 3 میلیون تومان کمتر از روز هشتم فروردین ماه اعلام قیمت شده است.

چشم انداز کاهشی نرخ ارز تحت تاثیر تحولات مثبت در سیاست خارجی مهمترین عامل نزولی شدن قیمت خودرو در بازار است. افزایش تحویل خودرو از سوی خودروسازان می تواند به شتاب گرفتن کاهش قیمت خودرو به خصوص شکسته شدن قیمت خودروهای مدل 1400 کمک کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها