کد خبر : 59690

سمت و سوی قیمت خودرو در سال 1400

بازگشت نرخ دلار به محدوده ۲۴هزار و ۵۰۰تومان و افت معاملات و تقاضای مؤثر خرید موجب کاهش یک تا ۲۹میلیون تومانی قیمت برخی خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته در حاشیه بازار شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از همشهری، سیر نزولی نرخ ارز و افت تقاضا ناشی از خروج تدریجی تقاضای سرمایه‌گذاری از بازار خودرو زمینه کاهش نسبی قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار شب عید را فراهم کرده است.

فعالان صنفی پیش‌بینی می‌کنند درصورتی که نرخ ارز افزایش مشهودی نداشته باشد یا شاهد انتقال آثار روانی تنش‌های سیاسی به بازار نباشیم در بهار سال آینده نیز شرایط کنونی بازار خودرو حفظ خواهد شد. مشاهدات خبرنگاران از افت نسبی قیمت‌ها در بازار شب عید خودرو حکایت دارد.

بازاری که قصد بیدار شدن از خواب زمستانی را ندارد. علاوه بر کاهش تقاضای مؤثر خرید و رشد عرضه خودروهای دپو شده در پارکینگ‌ها، کاهش قدرت خرید مشتریان واقعی و کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران برای شرکت در مراحل مختلف قرعه‌کشی و پیش ثبت‌نام خودروهای داخلی و بالا رفتن ریسک خرید و فروش در بازار خودرو موجب افت تقاضای خرید در بازار خودرو شده است

عرضه خودروهای دپو شده برای شب عید زیاد است اما تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار خودرو کم شده و به‌دلیل شیوع کرونا نیز معلوم نیست شب عید امسال اصلا مسافرتی در کار باشد. موتمنی افزود: اکنون بازار خودرو آرام و بی‌رمق است و فکر نمی‌کنم طی 2 تا 3 ‌ماه آینده نیز تغییرات قیمتی چندانی در بازار خودرو شاهد باشیم مگر اینکه قیمت دلار افزایش یا کاهش شدیدی را تجربه کند یا در مذاکرات سیاسی اتفاقات مثبت یا منفی تازه‌ای را شاهد باشیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها