کد خبر : 58339

توضیحات سازمان استاندارد درباره مشکل شاهین

توضیحات سازمان استاندارد درباره مشکل شاهین

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برخی از تست‌های اولیه زیست محیطی خودرو شاهین در زمینه هوای پاک و مسایل زیست محیطی موفقیت آمیز بوده و این خودرو روند اخذ مجوز شماره‌گذاری را طی خواهد کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از روزنامه ایران، سید محمد مهدی میرزایی قمی درباره شماره گذاری خودروی شاهین و روندی که این خودرو در پلاک گذاری خواهد داشت، تصریح کرد: اساساً اینکه گفته می‌شود سازمان حفاظت محیط‌زیست با پلاک گذاری خودروی شاهین مخالف است، صحت ندارد و اشتباه است.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: روند اخذ مجوز زیست محیطی هر مدل خودرو توسط شرکت های خودروسازی این گونه است که بر اساس دستورالعمل‌ها، تست ها و آزمون‌های زیست محیطی را انجام می دهند و مدارک مورد نیاز را به شرکت های بازرسی که مورد وثوق سازمان حفاظت محیط زیست هستند، ارسال می‌کنند.

وی افزود: بعد از بررسی های فنی و تطابق با استانداردهای زیست محیطی توسط شرکت‌های بازرسی، گزارش‌ها به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال می‌شود و در صورت تایید رویه ها، طی نامه‌ای به پلیس راهور، پلاک گذاری بلامانع اعلام می‌شود.

قیمت سایپا شاهین در بازار

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: تمام گزارش‌های فنی و مدارک مربوط به مسایل زیست‌محیطی خودروی شاهین قرار است هفته آتی به سازمان محیط زیست ارسال شود تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه در نتایج برخی از آزمون اولیه زیست محیطی خودروی شاهین که به صورت غیر رسمی دریافت شده، مشکل خاصی مشاهده نشده، به نظر می رسد، مجوزهای نهایی نیز برای پلاک گذاری صادر شود؛ قطعا اگر مشکلی هم وجود داشته باشد، پیگیری شده و حل می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها