کد خبر : 56619

با توجه به قیمت مصوب سایپا شاهین کجای بازار قرار می گیرد؟

با توجه به قیمت مصوب سایپا شاهین کجای بازار قرار می گیرد؟

با صدور اولین سری از دعوتنامه های تحویل خودرو سایپا شاهین، محصول جدید سایپا پس از گذشت دو سال و نیم از رونمایی آن به بازار می آید.

به گزارش خودروتک، اولین سری از خودرو سایپا شاهین در شرایطی تحویل مشتریان می شود که فروش آن با قیمت مصوب و نه قیمت حاشیه بازار انجام می شود.

قیمت سایپا شاهین در کارخانه کمی کمتر از 268 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و این در حالی است که نام خودرو شاهین هم در لیست 18 خودرویی که نامشان به عنوان کاندیداهای آزادسازی قیمت خودرو از سوی شورای رقابت، دیده می شد.

با این حال موضوع عرضه شاهین و دیگر خودروهای این لیست با قیمت حاشیه بازار همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و دست کم باید تا بهمن ماه که موعد از پیش اعلام شده است صبر کرد.

قیمت مصوب 268 میلیون تومانی در نظر گرفته شده برای خودرو شاهین موجب شده تا این خودرو فقط یک رقیب قیمتی هم تراز خود داشته باشد. آن هم خودرو دنا پلاس توربو است که با قیمت کارخانه 271 میلیون تومان عرضه می شود.

دنا پلاس توربو خودرو پرعرضه ای در بازار نیست و به همین دلیل قیمت بازار آن 342 میلیون تومان است. از قیمت اولیه نوبرانه سایپا شاهین که بگذریم، به نظر می رسد شاهین با توجه به طراحی بهتر و ایمنی بیشتر و همچنین محبوبیتی که در بازار برایش پیش از عرضه ایجاد شده، در سطح بالاتری از دنا پلاس توربو بایستد.

پیش بینی می شود قیمت شاهین در بازار در ماه های اولیه پس از عرضه آن در محدوده 360 تا 380 میلیون قرار بگیرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها