کد خبر : 57871

مالیات گرفتن از خودروهای لوکس جدی شد؟ / حدود میزان مالیات خودروهای لوکس

مالیات گرفتن از خودروهای لوکس جدی شد؟ / حدود میزان مالیات خودروهای لوکس

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته مالکان خودروها مالیات هایی را می پردازند که شاید در دیگر کشورها رایج نباشد. مالیات بر خودروهای موتور حجیم و پر مصرف، مالیات بیشتر بر نقل و انتقالات خودروهای لوکس و اکنون هم صحبت از مالیات بر خودروهای پر صدا همچون فراری و لامبورگینی و ... در دست بحث است.

به گزارش خودروتک، اما در ایران تاکنون هیچ مالیاتی که خاص یک گروه از خودروها باشد، اخذ نشده است. به نظر می رسد در این راستا دولت قصد دارد برنامه اخذ مالیات از خودروهای لوکس را اجرایی کند.

اگر چه دریافت مالیات از خودرو و خانه های لوکس در بودجه 99 نیز پیش بینی شده بود اما تاکنون اجرایی نشده است. امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی به تازگی از نهایی شدن آیین نامه دریافت مالیات از خودرو و خانه های لوکس خبر داد.

امیدعلی پارسا درباره علت تعلل در تصویب آئین‌نامه مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس گفت: آئین نامه مدت‌ها قبل توسط سازمان امور مالیاتی به دولت ارسال شد و به تازگی در کمیسیون اقتصاد دولت تأیید شده است.

میزان مالیات خودروهای لوکس چقدر است؟

باتوجه به اینکه هنوز آیین نامه دریافت مالیات از خودروهای لوکس منتشر نشده است، نمی توان تعریف خودرو لوکس برای دریافت مالیات و همچنین میزان مالیات را به طور دقیق اعلام کرد. اما می توان به مباحث مطرح شده در سال گذشته و هنگام بررسی لایحه بودجه 99 در مجلس شورای اسلامی ارجاع داد.

حدودا یک سال پیش و در زمان بررسی لایحه بودجه امسال در مجلس ، محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز (در مجلس دهم) در خصوص مالیات خودروهای لوکس گفته بود: «با مصوبه امروز کمیسیون تلفیق خودروهای سواری و وانت دو کابین که قیمت آنها بیش از یک میلیارد باشد، مشمول دریافت مالیات می‌شوند. بر اساس این مصوبه خودروهایی که قیمت آنها بین یک تا یک و نیم میلیارد تومان باشد نیم درصد قیمت آنها به عنوان مالیات اخذ می‌شود و خودروهایی که قیمت آنها بین 1.5 تا 3 میلیارد تومان باشد یک درصد قیمت آنها باید به عنوان مالیات پرداخت بشود.»

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: «همچنین طبق این مصوبه خودروهایی که بیش از 3 میلیارد تومان قیمت داشته باشند، باید معادل 1.5 درصد قیمت‌شان به عنوان مالیات پرداخت شود.»

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها