کد خبر : 37699

در صورت تصویب مجلس

این خودروها لوکس بوده و مشمول مالیات جدید می شوند (مبالغ)

این خودروها لوکس بوده و مشمول مالیات جدید می شوند (مبالغ)

به نظر می رسد دریافت مالیات از مالکان خودرو و خانه های لوکس در حال عملی شدن است. مالیاتی که از آن به دریافت مالیات از «اصل ثروت» تعبیر شده است. به این ترتیب در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی در سال آینده واحدهای مسکونی لوکس و خودروهای لوکس مشمول پرداخت مالیات تازه‌ای خواهند شد. اما در حوزه خودرو چه خودروهایی مشمول این مالیات خواهند شد.

به گزارش خودروتک ، مساله مهم در خصوص خودروهای لوکس این است که قیمت خودرو در زمان تملک آن مبنای تشخیص قرار می گیرد.

در مورد اینکه مبنای قیمت خودرو لوکس برای اخذ مالیات چه قیمتی است در فضای مجازی ارقامی مانند یک میلیارد تومان و غیره ذکر شده است اما مصوبه کمیسیون تلفیق در این خصوص توضیح کاملی ارائه کرده است که ارقام خودروهای لوکس مشمول مالیات از دل آن بیرون می آید.

براین اساس کلیه مالکان انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی خود و فرزندان تحت تکفل خود که در پایان هر سال، مجموع ارزش آنها بیش از ۵۰۰ میلیون تومان باشد مشمول مالیات خواهند بود.

محاسبه مالیات خودرو قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تا پایان دی ماه هر سال برای اجرا در همان سال تعیین و اعلام می‌شود.

اشخاص مشمول مالیات این ماده نیز مکلفند که مالیات هر سال را تا پایان اردیبهشت ماه سال بعد به حساب سازمان مالیاتی کشور واریز کنند؛ در غیر این صورت مشمول جریمه می‌شوند. همین‌طور دفتر اسناد رسمی و نیروی انتظامی مکلفند حسب مورد از ثبت سند و تعویض پلاک خودرو که مالیات آن پرداخت نشده است، خودداری کنند.

جدول میزان مالیات خودروهای لوکس

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها