کد خبر : 57699

سیگنال رئیس کل بانک مرکزی به بازار خودرو / موج اصلی ریزش قیمت در راه است؟

سیگنال رئیس کل بانک مرکزی به بازار خودرو / موج اصلی ریزش قیمت در راه است؟

رئیس کل بانک مرکزی اظهار نظری صریح در مورد آینده نرخ ارز داشت که می تواند سیگنالی قوی برای بازار خودرو در ماه های پیش رو باشد. از تابستان امسال قیمت خودرو و قیمت ارز پیوندی محکم با یکدیگر برقرار کرده اند. پیوندی که به نظر می رسد باید منتظر گسستن آن باشیم.

به گزارش خودروتک، از اوایل امسال با تبدیل شدن خودرو به یک کالای سرمایه ای هم قیمت خودرو روندی جهشی پیدا کرد و هم تقاضا برای خودرو افزایش یافت. تقاضای سفته بازانه ای که به آن تقاضای کاذب نیز گفته می شود.

باوجود موج کاهشی قیمت خودرو که از نیمه آبان تا اوایل آذر ماه ادامه داشت، بخشی قابل ملاحظه ای از تقاضای کاذب از بازار خارج شده اند، با این حال هنوز قیمت خودرو با نوسان نرخ ارز در بازار، بالا و پایین می رود. این یعنی هنوز گروهی روی خودرو به عنوان یک کالای سرمایه حساب می کنند.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی شب گذشته در برنامه گفتگوی خبری از بازگشت قیمت دلار به 20 هزار تومان سخن گفت.  همتی با بیان اینکه سخت ترین شرایط را گذرانده ایم گفت: با توجه به مذاکراتی که از سوی ایران در حال انجام است، به نظر می رسد که شرایط بهتر خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: علت نوسان ارز بیشتر روانی است مسئولان باید در اظهاراتشان دقت کنند. به سرکوب نرخ ارز اعتقادی ندارم اما انتظارات نرخ ارز تعدیل خواهد شد و به زیر ۲۰ هزار تومان می رسد.

موج کاهش قیمت خودرو در راه است؟

با این اظهارات به نظر می رسد که در آینده نزدیک باید منتظر کاهش قیمت دلار در بازار باشیم. رسیدن قیمت دلار به 20 هزار تومان و یا کمتر از آن می تواند عامل موج اصلی ریزش قیمت خودرو پس از موج افزایشی تابستان امسال باشد.

در صورتی که اولین سیگنال های کاهش محسوس قیمت ارز در بازار مشاهده شود، بازار با سیل عرضه خودروهای در دست مردم مواجه خواهد شد که از بیم کاهش بیشتر قیمت خودرو و زیان، اقدام به فروش خودروهای صفر کیلومتر در پارکینگ خانه ها خواهند کرد.

همچنین کاهش نرخ ارز به قیمت های مورد نظر رئیس کل بانک مرکزی، تاثیری مستقیم و سریع روی کاهش قیمت خودروهای وارداتی خواهد داشت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها