کد خبر : 47353

چشم انداز قیمت خودرو در دومین هفته مرداد

چشم انداز قیمت خودرو در دومین هفته مرداد

یک فعال بازار خودرو می‌گوید: چنانچه سیاست‌های بانک مرکزی مبنی بر کاهش قیمت دلار ادامه‌دار باشد، پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در این هفته هم به روند نزولی خود ادامه دهد و ارزان‌تر شود.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت نیوز، فیروز نادری در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو هفته آینده ارزان می‌شود یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: با کاهش قیمت دلار، قیمت خودرو هم در هفته گذشته روند نزولی گرفته و ارزان‌تر شد. چنانچه سیاست‌های بانک مرکزی مبنی بر کاهش قیمت دلار ادامه‌دار باشد، پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو مجددا ارزان شود.

به گفته این فعال بازار خودرو، از اواخر هفته گذشته قیمت خودروهای زیر ۱۳۰ میلیون تومان بین چهار تا پنج میلیون تومان و قیمت خودروهای خارجی بالای ۲۰۰ میلیون تومان حدود ۱۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: با کاهش قیمت دلار، فعلا خریداری در بازار وحود ندارد و همه فروشنده هستند. خریداران واقعی هم برای خرید خودرو دست نگه داشته‌اند.

پیش از این هم فعالان بازار خودرو پیش‌بینی کرده بودند سیر صعودی قیمت‌ها ادامه پیدا می‌کند و تا زمانی‌که نرخ ارز به صورت محسوس و عینی کاهش پیدا نکند، نمی‌توان شاهد کاهش قیمت‌ها بود. بر این اساس باید دید روند نزولی قیمت دلار تا کجا پیش می‌رود و این کاهش چقدر می‌تواند بر بازار خودرو اثر بگذارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها