کد خبر : 56143

قیمت خودرو تا پایان سال افزایش می یابد؟

قیمت خودرو تا پایان سال افزایش می یابد؟

شرط اجرایی شدن فرمول جدید شورای رقابت، افزایش تولید است. اگر تولید بیشتر شود، باتوجه به اینکه خریدار در بازار کم است، قیمت‌ها نیز پایین خواهد آمد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: از آنجا که در بازار نوسان ارز وجود ندارد، آن تقاضاهای کاذبی که در بازار شکل می‌گرفت و همه به دنبال سوددهی بیشتر بودند ، ایجاد نمی‌شد؛  فلذا بازار دچار نوسان هیجانی و افزایش قیمت‌های قابل توجه نمی شد.

بنابراین طی ماه‌های آتی و چند ماهه باقیمانده تا پایان سال، چنانچه نوسان شدیدی در بازار ارز نداشته‌ باشیم، در قیمت خودرو هم نوسان نخواهیم داشت. همانطور که مشهود است، از زمانی که نوسان چندانی در بازار ارز نداشته‌ایم، بازار خودرو هم آرام پیش آمده است و نوسان جزیی و در محدوده یک الی سه میلیون تومان افزایش یا کاهش داشته است.

این مقام صنفی تاکید کرد: البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت که طی چند مدت اخیر عرضه خودرو بسیار بیشتر شده و همان عرضه ۴۰ هزار خودرویی که صحبت بود، در حال ورود به بازار است. به‌تبع زمانی که عرضه به حد کافی است و در مقابل خریدار در بازار کم است، تقاضای کاذب و واسطه‌گری نیز شکل نخواهد گرفت. همانطور هم که اشاره شد، بعید است که تا پایان سال افزایش قیمتی در بازار آزاد خودرو شکل بگیرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها