کد خبر : 53895

آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از خودروسازان

آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از خودروسازان

بعد از گذشت چهار روز از تصویب طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، این کمیسیون روز گذشته تقاضای تسریع تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های خودروسازی در مورد کیفیت و قیمت خودرو را تقدیم هیات رئیسه مجلس کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، حدود ۶ ماه از قرائت طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان در مجلس دهم می‌گذرد، این در شرایطی است که نمایندگان مجلس یازدهم خیلی زودتر از دوره‌های دیگر برای تحقیق و تفحص از دو شرکت خودروساز دست به کار شدند. آنچه مشخص است نمایندگان دوره یازدهم به گفته رئیس کمیته خودروی کمیسیون صنایع،پیش از آغاز این دوره از مجلس طرح‌های خودرویی را برای بررسی در مجلس مدنظر داشتند حال آنکه به نظر می‌رسد تحقیق و تفحص از خودروسازان نیز در دستور کار این نمایندگان قرار داشته است.

اما در روزهایی که نمایندگان دوره یازدهم در تدارک تحقیق و تفحص از خودروسازان بودند، نمایندگان دوره دهم با چانه‌زنی در تدارک قرائت گزارش خود مبنی بر تحقیق و تفحص از خودروسازی‌های کشور بودند.هر چند به اعتقاد بسیاری از کارشناسان خودرویی تحقیق و تفحص دوره دهم بی‌نقص‌تر از دوره‌های دیگر و با در نظر گرفتن تمامی جوانب خودروسازی کشور تهیه شده بود با این حال مجلس یازدهم این طور صلاح دیده که بدون در نظر گرفتن طرحی که تنها هفت ماه آن هم با صرف هزینه زیاد تهیه شده، طرح دیگری را در دستور کار قرار دهد.

حال این سوال مطرح است که در هفت ماه گذشته چه رخدادی در این شرکت‌ها به وقوع پیوسته که نمایندگان را وادار کرده باز هم با صرف وقت و هزینه، گزارش دیگری را در دستور کار قرار دهند. در گزارش اعضای کمیسیون صنایع و معادن این دوره از مجلس تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های خودروسازی در مورد کیفیت و قیمت خودرو مدنظر قرار گرفته شده است. این در شرایطی است که به نظر می‌رسد نمایندگان طراح باید با در نظر گرفتن تحریم‌ها که اقتصاد کشور را به شدت ضعیف کرد و تورم را افزایش داد به تحقیق و تفحص از قیمت و کیفیت خودرو بپردازند.

صنعت خودرو

در هر حال آنچه در گزارش‌های پیشین نیز نمایندگان مدنظر داشتند تحقیق و تفحص به شکل کلی و همه‌جانبه از خودروسازی‌ها صورت گرفته است نه اینکه به‌صورت بخشی معایب و ایرادات مورد توجه قرار گیرد. آنچه مشخص است در گزارش مجلس دهم که آن هم در آخرین روز از عمر این دوره قرائت شد به‌طور همه‌جانبه به مشکلات خودروسازی نگاه شده بود و تفاوت این گزارش با دیگر گزارش‌های خودرویی به پیشنهاد ورود جدی دستگاه قضا به تخلف خودروسازان بازمی‌گشت. اما شباهتی که گزارش یاد شده با دیگر گزارش‌های ادوار گذشته داشت همان‌طور که عنوان شد قرائت آن در آخرین روز از عمر مجلس دهم بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها