کد خبر : 53514

افزایش 50 درصدی قیمت لاستیک مطرح نیست

افزایش 50 درصدی قیمت لاستیک مطرح نیست

به دنبال اخبار و حواشی چند روز اخیر پیرامون قیمت‌گذاری لاستیک‌ سواری و زمزمه دریافت مجوز افزایش ۵۰ درصدی قیمت تایر برای تولیدکنندگان، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر اعلام کرد که بحث درصد افزایش مطرح نیست و قرار است توسط صنعت تولیدکننده بر اساس قیمت تمام شده و متناسب با سود مجاز، قیمت‌گذاری صورت گیرد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، مصطفی تنها سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر در رابطه با میزان درصد افزایش نیز تصریح کرد: اصلا مشخص نیست که این عدد ۵۰ درصد از کجا آمده است و چه کسی این عدد را اعلام کرده است؟

به هیچ عنوان بحث عدد و رقم نیست و بحث بر سر "مبنایی" است و گفته می‌شود که قیمت تایر بایستی توسط صنایع تولیدکننده و با یک ضابطه معین با سود مجاز، متناسب قیمت تمام شده، تعیین کنند. در غیراینصورت کارخانه‌ها زیان‌ده خواهند بود و هیچ کارخانه‌ای هم راضی به زیان‌دهی نیست؛ حتی اگر بخش دولتی تولید را ادامه دهد، بخش خصوصی نخواهد توانست.   

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر تصریح کرد: تایری که ما عرضه می‌کنیم، به همان قیمت به دست مصرف‌کننده نخواهد رسید. نفس تولیدکننده به شماره می‌افتد تا  در این شرایط تولید صورت گیرد، اما تمام سود به دست واسطه‌ها می‌رسد. چرا تولیدکننده تشویق نمی‌شود که طرح‌های توسعه‌ای خود را اجرا کند یا سرمایه‌های جدید به این صنعت سرازیر شود و تولید افزایشی باشد؟ و بالعکس کارخانه‌ای که در سال‌های گذشته چرخ تولید را حفظ کرده، اکنون باید صاحبان سرمایه آن‌ها به زیان برسند؟.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها